buffy88 Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Hvordan får jeg gresset grønt igjen?? Har hatt en stort kaninluftegård i hagen som var bygget ca 10 cm over bakken for ikke å ødelegge gresset.. Men No når vi har fjernet det så er gresset helt gult og ser ganske dødt ut. Uten at jeg egentlig vet hvordan dødt gress ser ut? Hvordan får jeg gresset grønt igjen? Noe jeg kan ha på det eller?? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Man kan jo også brenne bort det døde gresset, men pass nå på å ha vann tilgjengelig, så du ikke brenner ned hele kåken. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Raking, vanning og mating. Litt avhengig av hvor i landet det er, så ville jeg ikke ha bekymret meg så veldig, det er ennå tidlig i sesongen. Gresset kan kvikne til helt av seg selv i løpet av sommeren. Men raking, vanning og gjødsling er bra. I verste fall så trenges det å såes på nytt, slengt ut litt gressfrø, eller spre ut litt dressjord sammen med gressfrøene. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Plenklipper med oppsamler fungerer også. Lenke til kommentar
CasualVims Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Gjødsling og nysåing av gras. Eventuelt kan du kjøpa ferdiggras og dekka over. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hvordan får jeg gresset grønt igjen?? Har hatt en stort kaninluftegård i hagen som var bygget ca 10 cm over bakken for ikke å ødelegge gresset.. Men No når vi har fjernet det så er gresset helt gult og ser ganske dødt ut. Uten at jeg egentlig vet hvordan dødt gress ser ut Hvordan får jeg gresset grønt igjen? Noe jeg kan ha på det eller?? Gennerelt er "dødt" (gress fra siste sommer) gress - gult, eller gulbrunt. Det bør rakes vekk mest mulig, da lufter en også gressmatten. Men i ditt tilfelle, er det nok ikke bare vanlig dødt gress. Det er gress som har fått for mye urin og avføring, fra kaninene. Friskt gress kommer tilbake, men tar noe lengere tid, enn andre plasser som ikke har blitt "gjørdslet". Det er kanskje allerede kommet, da det er noen dager siden du skrev spørsmålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå