Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Desktop krasjer nesten hele tiden.

Anbefalte innlegg

[...]

Vi fikk snakket med den som bygget PCen, og han anbefalte at vi sjekket pcen for virus på antivirus.com, og oppdaterte BIOS. Han er nå i gang med dette, og er nesten ferdig med denne prosessen. Jeg skal komme tilbake med mer informasjon når han er ferdig.

Ikke oppgrader BIOS mens systemet er ustabilt, det kan fort ødelegge hovedkortet. Men hvis det er OS-relatert og bare oppstår i Win7, så er det ikke så stor rissiko å oppgradere BIOS utenom windows eller i Win10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er noen tips:

Lurt å aldri bruke Windows-drivere. Dem er ofte buggy/utdaterte.

Bedre å laste ned de nyeste driverne direkte fra produsenten

sin offisielle side, og sjekk nøye at du velger riktig driver.

Sjekk at du har en sikkerhetssuite/antivirus installert,

som AVG, Avast, Avira eller Malwarebytes. Alle er helt gratis.

Får du opp feilmeldinger? Hva sier disse feilmeldingene?

Fjern dritt og bloatware fra PC-en, altså unødvendig programvare

du aldri bruker, og skru av alle unødvendige prosesser som kjører.

Hei :)

Han bruker AVAST, og jeg regner med at dette skal holde ham trygg. Nå er krasjene litt annerledes. De skjer på helt random tidspunkt, så man vet aldri når de skjer.

Jeg har nå fått litt mer detaljert info rundt problemet:

Problemene begynte etter at faren hans installerte NetNanny på PCen hans, noe som får meg til å tro at det er et NetNanny-relatert problem.

Han har i tillegg problemet med at noen ganger når maskinen restarter, så POST-er ikke maskinen. Han får etterpå en feilmelding som forklarer hva som gikk galt, men jeg har ikke fått sett denne skjermen enda.

Dette er nå alt som jeg har fått vite rundt problemet, og skal prøve å få hente ut mer info i kveld eller i morgen.

Han nedgraderte  fra Win10 til Win7 igjen (usikker på om jeg har nevnt dette før), men jeg tror ikke han har oppgradert BIOS enda.

Dette er nå all info jeg kan gi dere for øyeblikket. Jeg beklager på det sterkeste at jeg ikke kan gi dere en full spec liste, annet enn PSUen.. Vi venter på spec-listen fra han som bygget systemet. Denne kommer opp hit, så fort vi har fått den.

Takker for alle tips :)

-Isak

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei Igjen!

Vi har nå fått fikset problemet. Det viste seg å være en løs kabel som skapte problemene. Vi fikk koblet inn igjen kabelen. Da viste problemet seg til å være løst. Vi takker for alle tips og all hjelp vi har fått gjennom denne perioden han har hatt problemet, og dersom det er noe mer, gir vi beskjed :)

Igjen, Takkk :)

-Isak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...