Saint Anger Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Hei, er det noen bra måte å få nettverkslagring på en Asus RT-AC66U? Den har USB 2.0 som blir for tregt. Har sett på NAS, men blir fort dyrt. Jeg har 3x3TB disker som jeg kunne ha tenkt meg å ha på nettverket, men ønsker egentlig bare noe sånt som en docking station lignende ting med nettverksport. Er det noe håp? Setter pris på all hjelp da jeg er ganske fersk på nettverk Lenke til kommentar
NULL Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 MEd det antallet disker, er en NAS den beste løsningen. Mange av de noe rimeligere ruterne - og selv en del mer påkostede - har ganske dårlig ytelse for USB-lagring. Sikkerhetsmessig stoler jeg ikk helt på å ha dette direkte på ruteren heller (og Asus har har tabba seg realt ut flere ganger allerede med sikkerhetsblemmer). En løsning kan være å kjøpe en brukt 4-disk NAS. Klarer du deg med to av diskene dine i en NAS blir det en del rimeligere. Mange NAS-er vil også gi muligheter for å ta ekstra disker via USB - det kan imidleritd være med noe redusert ytelse og funksjonalitet sammenlignet med interne disker i NAS-en. Med tre disker har du også mulighet for RAID 5, selv om kapasitetsutnyttelsen bare blir 66,6% (vs 75% med fire disker i RAID5) Lenke til kommentar
Saint Anger Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 MEd det antallet disker, er en NAS den beste løsningen. Mange av de noe rimeligere ruterne - og selv en del mer påkostede - har ganske dårlig ytelse for USB-lagring. Sikkerhetsmessig stoler jeg ikk helt på å ha dette direkte på ruteren heller (og Asus har har tabba seg realt ut flere ganger allerede med sikkerhetsblemmer). En løsning kan være å kjøpe en brukt 4-disk NAS. Klarer du deg med to av diskene dine i en NAS blir det en del rimeligere. Mange NAS-er vil også gi muligheter for å ta ekstra disker via USB - det kan imidleritd være med noe redusert ytelse og funksjonalitet sammenlignet med interne disker i NAS-en. Med tre disker har du også mulighet for RAID 5, selv om kapasitetsutnyttelsen bare blir 66,6% (vs 75% med fire disker i RAID5) Takk for svar. Sitter fortsatt og vurderer her, men kommer nok i mål Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Hei, er det noen bra måte å få nettverkslagring på en Asus RT-AC66U? Den har USB 2.0 som blir for tregt. Har sett på NAS, men blir fort dyrt. Jeg har 3x3TB disker som jeg kunne ha tenkt meg å ha på nettverket, men ønsker egentlig bare noe sånt som en docking station lignende ting med nettverksport. Er det noe håp? Setter pris på all hjelp da jeg er ganske fersk på nettverk ønsker egentlig bare noe sånt som en docking station lignende ting med nettverksport = NAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå