Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kortsluttet Lenovo, mulig å fikse selv?

Anbefalte innlegg

Har en Lenovo G50-80 som jeg mistenker har kortsluttet. Laderen fikk seg et "brudd" på ledningen for noen mnd siden, som jeg forsterket med elektriker teip. Det har fungert uten problemer inntil i går..

Det begynte å gnistre i laderledningen som gjorde at laptopen slo seg av, batteriet var mer eller mindre full-ladet da det skjedde. Jeg trekte ut laderen og ventet 10 min, for så å slå på pcen uten problemer. Brukte den til den ladet ut, så prøvde jeg å lade den opp igjen (sikkert meget idiotisk gjort). Det så ut til å gå problemfritt inntil den plutselig slo seg av igjen etter 30min, uten at det gnistret i laderledningen. Jeg har ikke fått slått på pcen etter dette.

Er det noe slags "overspenningsvern" som beskytter pcen eller er den kaputt?

Er det i tilfelle mulig å fikse dette selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør sikkertptøve å bytte ut ladderen, å se om dette fikser problemet. Dersom det ikke fikser det, kan du sjekke om maskinen din er dekketav garanti. Er den dette, kontakter du Lenovo. De vil fikse den, da dette kommer under garatien.

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd med en annen lader, uten batteri, men hvis ikke det virker, må nok hovedkortet byttes. Siden du har brukt en skadet lader, vil det ikke bli dekket på garanti

Endret av Selle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...