Mørbradbiff Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Hei. Jeg skulle bytte gløde plugger på min audi a4 b6, 1.9l TDI motor, da den har vert tungstartet og motstanden på pluggene har vært dårlige. Ene pluggen satt fast, når den slapp gikk gjengene, får den nå enten inn eller ut. Pluggen bare snurrer når jeg skrur. Er der noen fare for å starte motoren med tanke på spondannelse eller lignende kan komme på innsiden av motoren? Er der noen beskyttende lomme eller noe som pluggen går inn i? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Vanskelig å si. Du vil trolig ha kompresjonslekkasje på den aktuelle sylinderen, så det er ikke så mye vits i å kjøre med bilen uansett. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 Greit å vite om den bør tales eller kjøres til verksted. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 Når jeg turner på "mutter/gripedelen" på pluggen går den rundt. Men ikke strøm pluggen i enden. Nesten som at selve gripedelen har knekt av pluggen.... Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 (endret) Pluggen er enda ca 1ohm. Det må da bety at varmeelement enda henger fast i pluggen. At den ikke har knekt av og falt nedi? Endret 10. mai 2016 av Mørbradbiff Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 (endret) 1 ohm er riktig på en glødeplugg. Det som ofte skjer er at pluggen utvider seg nedi sylinderen og blir større enn hullet. Da kan dem bli litt slitsomme å få ut. Det er vanlig at pluggen står fast mens hylsa rundt løsner og bare spinner rundt. Jeg pleier å lage en kulefanger som jeg setter over pluggen, prøv å kjør den ut(kommer som ei kule). Spon, drit osv som faller ned i sylinder pleier som regel å bli pusta rett ut i eksosen. En halv glødeplugg derimot kan fort by på katastrofe. Endret 12. mai 2016 av Mekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå