Gå til innhold

Lyden hakker i XP


Anbefalte innlegg

Jeg kjører Windows XP med 512 MB ram. Har 7.1 hercules lydkort.

Av og til når jeg f.eks er koblet til nettverket eller zonealarm så hakker det i lyden på mp3 avspilleren. har prøvd winamp3, realone, ++++

hva er problemet?

Jeg har FREE RAM XP pro som måler ramen min hele tiden.. når det hakker så har jeg fortsatt 250MB ram ledig. rart!

trenger gode råd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt av samme problemet. Har et Audigy lydkort med nyeste drivere, og når jeg spiller av musikk i winamp hakker det av og til. Hakker bare når jeg skriver på tastaturet, men er ikke noe system i det, såvidt jeg vet. Har trådløst Logitech tastatur med nyeste drivere. Det skjer uansett om iTouch programvaren er på eller av. Noen som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar

Jeg har et SoundBlaster PCI 128, og hadde samme problem som dere. Lyden hakket under spilling av musikk og film.

Jeg re-installerte til slutt winxp og la inn nyeste drivere til lydkortet. Musikk kunne da spilles uten hakking, mens filmer fortsatt hakket.

 

Jeg begynte å tro at det var noe feil med lydkortet, dette fikk jeg bekreftet da jeg kjøpte Fifa2004. Jeg fikk ikke noe lyd i spillet. Jeg fjernet lydkortet og aktiverte i stedet lydkortet som er innebygd i hovedkortet. Nå har jeg ikke hakking i lyden mer.

 

Sier ikke nå at kortene deres er ødelagte, kan jo hende det hjelper å re-installere windows.

 

PS! Jeg vet at jeg har glemt å oppdatere signaturen min :laugh:

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet med Audigy og Xp Pro, samt "metallisk" lyd, men byttet til kX project-drivere (www.kxproject.com). Nå er alt bra. Har forresten a7v333 hk. Oppdatere til nyeste hk-"drivere", vet at via har hatt noen problemer med sine via 4in1 (hyperion), disable eventuell onboard lyd. Mine tips... :)

 

Edit: (gjør dette på eget ansvar, og lag et restore-point først...)Når det gjelder swap-filen kan du enten redusere størrelsen på den(så vidt jeg vet kan det tvinge xp til å tømme ramen og heller bruke den), eller sette den til 1,5xramstørrelsen din, eller kjøpe mer/raskere ram... Defragmentering er også alltid bra! Du kan også legge swapfilen på en annen disk enn systemdisken din, dette skal kunne gi en ytelsesforbedring i enkelte tilfeller.

 

Edit2: Leif.

Endret av bergangster
Lenke til kommentar
mitt audigy hakket da det var stor aktivitet til swap-filen..

 

jeg tror det er det som er problemet i mitt tilfelle...

 

hvordan får jeg "fixa " d?

dette HAR jeg allerede tipsa deg om!!!! :wallbash:

 

altså. Installer nyeste chipset drivere og evt. drivere til raid-kontrollere hvis du har det. Hadde samme problem for lenge lenge siden da jeg ikke var klar over dette. Grunnet til at dette var et problem var at microsoft sine chipset og ide/raid kontroller drivere er langt fra optimale (det gjelde microsofts drivere generellt) slik at ved harddisk aktivitet (f.eks swap-fil) vil lyden hakke.

 

ang KX driverne tror jeg det er bare bullshit... Bruker selv KX driverene fordi jeg vil ha ASIO støtte og de har litt bedre lydkvalitet, men de er helt esel til spilling

:laugh: ... men klart, det er verdt et forsøk.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Har litt av samme problemet. Har et Audigy lydkort med nyeste drivere, og når jeg spiller av musikk i winamp hakker det av og til. Hakker bare når jeg skriver på tastaturet, men er ikke noe system i det, såvidt jeg vet. Har trådløst Logitech tastatur med nyeste drivere. Det skjer uansett om iTouch programvaren er på eller av. Noen som vet hva dette kan skyldes?

nøyaktig det samme som skjer hos meg, lyden hakker(eller det var hos meg faktisk hele pc'en som hakker, ikke bare lyden, men lyden var selvfølgelig lettest å oppdage, så jeg trodde lenge det kun var lyden jeg også. Du kan jo prøve å bevege på musa mens du skriver sammtidig som du spiller musikk og se om ikke musepekern hakker "i takt" med hakkene i musikken?) når jeg skriver på tastaturet, og KUN da. Lagde en egen post for det tilbake, men var vist ingen som hadde noe særlig svar.

 

Tror ikke det har noe med lydkortet å gjøre, siden jeg ikke har audigy(har m-audio) kort. Heller ikke tastaturet, siden jeg har microsoft tastatur.

Lenke til kommentar
Har litt av samme problemet. Har et Audigy lydkort med nyeste drivere, og når jeg spiller av musikk i winamp hakker det av og til. Hakker bare når jeg skriver på tastaturet, men er ikke noe system i det, såvidt jeg vet. Har trådløst Logitech tastatur med nyeste drivere. Det skjer uansett om iTouch programvaren er på eller av. Noen som vet hva dette kan skyldes?

nøyaktig det samme som skjer hos meg, lyden hakker(eller det var hos meg faktisk hele pc'en som hakker, ikke bare lyden, men lyden var selvfølgelig lettest å oppdage, så jeg trodde lenge det kun var lyden jeg også. Du kan jo prøve å bevege på musa mens du skriver sammtidig som du spiller musikk og se om ikke musepekern hakker "i takt" med hakkene i musikken?) når jeg skriver på tastaturet, og KUN da. Lagde en egen post for det tilbake, men var vist ingen som hadde noe særlig svar.

 

Tror ikke det har noe med lydkortet å gjøre, siden jeg ikke har audigy(har m-audio) kort. Heller ikke tastaturet, siden jeg har microsoft tastatur.

åja.. så lenge du har microsoft tastatur, da er jo alt iorden da :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*not*

 

...men at det har noe med tastaturet å gjøre er vel lite trolig

Lenke til kommentar

altså, jeg tenkte en stund på at det kanskje var tastaturet det var noe galt med siden hakkingen oppstod kun når jeg skrev på det, og greit nok, det er kanskje egentlig bare teit å synse om at tastaturet skal forårsake den type problemer men, etter at jeg opplevde at et og samme tastatur forårsaket at 3psu'er døde på rekke og rad for 1års tid tilbake så tør jeg ikke lengre utelukke noen ting lengre:)

Lenke til kommentar
altså, jeg tenkte en stund på at det kanskje var tastaturet det var noe galt med siden hakkingen oppstod kun når jeg skrev på det, og greit nok, det er kanskje egentlig bare teit å synse om at tastaturet skal forårsake den type problemer men, etter at jeg opplevde at et og samme tastatur forårsaket at 3psu'er døde på rekke og rad for 1års tid tilbake så tør jeg ikke lengre utelukke noen ting lengre:)

utelukke noe er skummelt :) men 3 psuer grunnet 1 keyboard??? *wow*! :yikes:

Lenke til kommentar

Gå på desktoppen din og høyreklikk på my computer.. velg manage.

Så går du til device manager og klikker på den. Da får du opp ett tre med oversikt over alle enheter.. velg IDE kontrollere og høyreklikk på primær kontroller (etterpå på sekundær, jeg vet ikke hvordan du har koblet sammen diskene)..

Når du er der så høyreklikker du og velger properties og leter og snoker litt så finner du det nok. Det er ikke sikkert at dette er hvor problemet ditt ligger, men om det er det kan det hande at du burde flytte litt om på diskene slik at disk 2 ligger på den andre IDE kanalen som slave til CD-brennern din...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...