misanthrope Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Tyveri er tyveri.Piratvirksomhet er piratvirksomhet.Nedlasting er nedlasting.It's not complicated. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Det er ikke tyveri noe mer enn det er sjørøveri eller vold med blunt objekt. Ikke teknisk, ikke moralsk, og ikke juridisk. Og menneskenes egen hjerne er i følge artikkelen her skrudd sammen slik at det er unaturlig å tenke på det som tyveri. Så hvorfor fortsette å tviholde på det kontraproduktive argumentet at lisensbrudd er tyveri? Det er ikke tyveri, og ved å påstå det åpenbart feilaktige vil man miste all seriøsitet i alle andre argumenter man måtte ønske føre. Tyveri er borttakelse av fysiske objekter. Brudd på lisenser gjennom ulovlig kopiframstilling er et helt annet lovbrudd regulert gjennom en helt annen lov. Som blir endret mye oftere enn loven som regulerer tyveri, takket være massivt lobbypress. 3 Lenke til kommentar
TomOslo Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Dersom jeg laster ned en film. Slipper jeg den påtvungene reklamen før filmen om "du ville vel ikke stjele en bil ? " Den ser jeg jo ikke i heletatt om filmen er lastet ned. Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Hvis jeg tar med meg den superultraavanserte 3D printern min... og så kopierer jeg naboens ferrari... har jeg da stjålet naboens ferrari? Nei, men det du har gjort er å lage en ulovlig kopi og sørget for at Ferrari har gått glipp av X antall hundretusener euro. Du må heller satse på at noen ildsjeler lanserer noen gratis design. Du hadde også fått store problemer med å fått ferrari kopien din typegodkjent på trafikkstasjonen. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Den ulovlige kopien sørget ikke for at "Ferrari" gikk glipp av noen penger. Du presenterer en falsk dikotomi, hvor de eneste alternativene du tillater er å a) kopiere, eller b) kjøpe – som helt klart er tullete, da det eksisterer c) ingen av delene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Hvis jeg tar med meg den superultraavanserte 3D printern min... og så kopierer jeg naboens ferrari... har jeg da stjålet naboens ferrari? Nei, men det du har gjort er å lage en ulovlig kopi og sørget for at Ferrari har gått glipp av X antall hundretusener euro. Du må heller satse på at noen ildsjeler lanserer noen gratis design. Du hadde også fått store problemer med å fått ferrari kopien din typegodkjent på trafikkstasjonen. Har ferrari hundretusner av euro i avanse per bil? AtW Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Jeg vil regne med det, ja? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå