Gå til innhold

HDD Mp3 spiller.

Anbefalte innlegg

Noken som har erfaring med denne:

http://asono.com/no/product_info.php?cPath...products_id=264

Er den bedre enn Creative Zen? Tenker da mest på lydkvalitet, men og på andre finurlige ting og funksjoner. Størrelse bryr eg meg ikkje så veldig om.

Edit: Såg og denne: http://www.hardware.no/tester/lyd/mpio_hd100/index.html og den fikk + for god lyd. Noken som veit om den har bedre lyd enn noken av dei andre?

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har selv lett meg lilla etter en slik hd-basert mp3-spiller.

konklusjonenene har egentlig vært mange, men etter jeg prøvde ut iPod ble jeg avskrekket av designet, noe som vel er en smakssak. dessuten har iPod forferdelig batterikapasitet.

Uansett, min foreløpige konklusjon er vel iRiver iHP-100.

Årsaken til at jeg utelukket denne tidligere, var den stive prisen.

Denne spilleren koster omkring 4000 kroner, i Norge.

Min anbefaling er altså; dra til/eller få noen andre til å dra til...

feks London. Her koster spilleren omlag 3000 kroner og blir dermed det helt klart beste kjøpet. Her får du lydkvalitet, design og funksjonalitet.

iRiver har dessuten veldig høy gadget/briefe-faktor ;)

Og koster i alle andre land enn Norge like mye, eller i enkelte tilfeller, mindre enn den absolutt relevante konkurrenten, iPod.

Det er derimot "bare" 10GB på denne, noe som etter min mening holder i massevis. Den har dessuten 16 timers teoretiske batterikapasitet, og spiller dermed iPod langt på sidelinjen hva funksjonalitet angår...

jeg fant også Rio Karma, men desverre er den ikke engang importert til Europa. Du kan jo alltids undersøke litt omkring Karma nå...mulig det har endret seg, men alle potensielle importører jeg prata med hadde ingen planer om å ta inn Rio Karma...

den har forøvrig høstet glitrende kritikker i statene, sjekk ut www.riovolution.com

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har veldig lyst på iRiver, men den blir for dyr for meg og eg har ikkje planar om å reise til London og kjenner heller ingen som skal dit med det første. Musikksamlinga mi er berre på 7 GB foreløpig og eg trur ikkje eg kjem til å trenge meir enn 10GB musikk på spelaren uansett..

Men takk for et _saklig_ svar til ein forandring. ;)

Lenke til kommentar

Gå inn på tester her da.

www.itavisen.no

www.dinside.no

www.digi.no

www.itpro.no

søk på mp3 spillere der også.

www.sol.no

alle disse sidene omtaler noen mp3 spillere før eller siden.

Det er bare å søke på sidene.

Ellers så har du jo testene her på hardware.

Vet ikke helt hva du er på jakt etter siden ingenting passer så langt.

:shrug:

Let på sidene kanskje du kommer over noe.

Søk så på google etter mp3 spiller på utenlanske mp3 spillere.

Er garantert noen jeg har oversett.

Får håpe du finner fram til noe til slutt. :thumbs:

Lenke til kommentar

Eg har funne 3 spelara som er aktuelle i min prisklasse: Creative Zen 20/30GB, asono HD500 og mpio HD100 som eg ikkje veit kor eg kan få kjøpt.

Har egentelig bestemt meg for asono om den kan måle seg med Zen på lyd, men eg veit ikkje kor høgt mpio står i forhold til dei andre. (Sto lite om lyden i hw.no sin test)

Edit: Og eg har headphones.

Er det noken som har mpio sin HD serie og vil gi meg littegrann info, så send meg ein PM

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Hva med denne da forgjengeren til Zen?

http://www.nomadworld.com/products/jukebox3/

Kan ikke kalle njb3 forgjengeren til zen.. Etter at zen kom, så var njb3 fortsatt flaggskipet til creative. Zen og njb3 kom vel akkurat samtidig om jeg ikke tar helt feil..

Jeg ville ha gått for njb3 eller zen, ikke ipod'en hvis du skal ha lydkvalitet. Da denne har kommet dårlig ut i lyttetester samt blindtester..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...