KimNK Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Noken som har erfaring med denne: http://asono.com/no/product_info.php?cPath...products_id=264 Er den bedre enn Creative Zen? Tenker da mest på lydkvalitet, men og på andre finurlige ting og funksjoner. Størrelse bryr eg meg ikkje så veldig om. Edit: Såg og denne: http://www.hardware.no/tester/lyd/mpio_hd100/index.html og den fikk + for god lyd. Noken som veit om den har bedre lyd enn noken av dei andre? Endret 24. november 2003 av Satrucci_ Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 (endret) ingen som har erfaringar med noken av desse? Er hovedsakelig ute etter god lyd. er det noken som har andre anbefalingar til under 3k, så kom gjerne med forslag. Endret 23. november 2003 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Zen har fått mye skryt pga. bedre lydkvalitet en f.eks. iPod. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 eg veit at den har veldig god lyd, men eg syns den er... kjedelig : men om dei andre ikkje kan måle seg med Zen i lydkvalitet, så blir det nok den.. Men eg fant ingen plassar der dei selger mpio spelaren.. Noken som veit kor den e å få kjøpt? Lenke til kommentar
rolauk Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Du finner spilleren her: http://asono.com/no/index.php?cPath=39&osC...e7bd972c6603912 Tror dette er det eneste stedet den er å få kjøpt....har ikke sett dem andre plasser i allefall. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Eg har sett etter der, men finne den ikkje oppført noken plass.. einaste HD basete eg kan sjå der er asono sine. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg ville kjøpt iPod 20gb.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Eg har sagt eg vil ha ein til _under_ 3k og med best mulig lyd. Ifølge ting eg har hørt (lest) er ikkje ipod heller best på lyd. Greit den ser fin ut, men eg skal høre på den og ikkje stirre på den. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Hva med denne da forgjengeren til Zen? http://www.nomadworld.com/products/jukebox3/ Litt stor, men mer funksjoner enn forgjengeren. Bra lyd. Bare å lese test på hardware.no Seff billigere.... Den kan også kobles til alt. Har fjernkontroll. http://www.nomadworld.com/infocenter/resou...?ArticleID=3033 Endret 25. november 2003 av UUnreal Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Nei, den blei altfor stor. Vurderer asono jukebox 20GB og den er på grensa.(8x13cm) I tillegg koster den 3400,- på komplett. Lenke til kommentar
surtur Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 jeg har selv lett meg lilla etter en slik hd-basert mp3-spiller. konklusjonenene har egentlig vært mange, men etter jeg prøvde ut iPod ble jeg avskrekket av designet, noe som vel er en smakssak. dessuten har iPod forferdelig batterikapasitet. Uansett, min foreløpige konklusjon er vel iRiver iHP-100. Årsaken til at jeg utelukket denne tidligere, var den stive prisen. Denne spilleren koster omkring 4000 kroner, i Norge. Min anbefaling er altså; dra til/eller få noen andre til å dra til... feks London. Her koster spilleren omlag 3000 kroner og blir dermed det helt klart beste kjøpet. Her får du lydkvalitet, design og funksjonalitet. iRiver har dessuten veldig høy gadget/briefe-faktor Og koster i alle andre land enn Norge like mye, eller i enkelte tilfeller, mindre enn den absolutt relevante konkurrenten, iPod. Det er derimot "bare" 10GB på denne, noe som etter min mening holder i massevis. Den har dessuten 16 timers teoretiske batterikapasitet, og spiller dermed iPod langt på sidelinjen hva funksjonalitet angår... jeg fant også Rio Karma, men desverre er den ikke engang importert til Europa. Du kan jo alltids undersøke litt omkring Karma nå...mulig det har endret seg, men alle potensielle importører jeg prata med hadde ingen planer om å ta inn Rio Karma... den har forøvrig høstet glitrende kritikker i statene, sjekk ut www.riovolution.com Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Har veldig lyst på iRiver, men den blir for dyr for meg og eg har ikkje planar om å reise til London og kjenner heller ingen som skal dit med det første. Musikksamlinga mi er berre på 7 GB foreløpig og eg trur ikkje eg kjem til å trenge meir enn 10GB musikk på spelaren uansett.. Men takk for et _saklig_ svar til ein forandring. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Gå inn på tester her da. www.itavisen.no www.dinside.no www.digi.no www.itpro.no søk på mp3 spillere der også. www.sol.no alle disse sidene omtaler noen mp3 spillere før eller siden. Det er bare å søke på sidene. Ellers så har du jo testene her på hardware. Vet ikke helt hva du er på jakt etter siden ingenting passer så langt. Let på sidene kanskje du kommer over noe. Søk så på google etter mp3 spiller på utenlanske mp3 spillere. Er garantert noen jeg har oversett. Får håpe du finner fram til noe til slutt. Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det e faktisk hodetelfonan som i størt grad avgjør lydkvaliteten, anbefale dæ sennheiser PMX-60 tel ca 350,- låte veldig bra i forhold til prisen + at de e lettdreven. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Eg har funne 3 spelara som er aktuelle i min prisklasse: Creative Zen 20/30GB, asono HD500 og mpio HD100 som eg ikkje veit kor eg kan få kjøpt. Har egentelig bestemt meg for asono om den kan måle seg med Zen på lyd, men eg veit ikkje kor høgt mpio står i forhold til dei andre. (Sto lite om lyden i hw.no sin test) Edit: Og eg har headphones. Er det noken som har mpio sin HD serie og vil gi meg littegrann info, så send meg ein PM Endret 25. november 2003 av Satrucci_ Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hva med denne da forgjengeren til Zen?http://www.nomadworld.com/products/jukebox3/ Kan ikke kalle njb3 forgjengeren til zen.. Etter at zen kom, så var njb3 fortsatt flaggskipet til creative. Zen og njb3 kom vel akkurat samtidig om jeg ikke tar helt feil.. Jeg ville ha gått for njb3 eller zen, ikke ipod'en hvis du skal ha lydkvalitet. Da denne har kommet dårlig ut i lyttetester samt blindtester.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå