Lars Taraldsen Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Norsk klimarapport mener «storstilt» oljeutvinning i nord bryter med Grunnloven Lenke til kommentar
1SNGGEPG Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Ser at denne tulleorganisasjonen fortsatt jatter med dette tullet. Må være det dummeste fremført i norsk offentlighet på mange år. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 (endret) Ok, da vet jeg det også, at grunnloven inneholder slike bestemmelser. Var nytt for meg: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1814-05-17/KAPITTEL_5#KAPITTEL_5 § 112. Enhver har rett til et miljø som sikrer helsen, og til en natur der produksjonsevne og mangfold bevares. Naturens ressurser skal disponeres ut fra en langsiktig og allsidig betraktning som ivaretar denne rett også for etterslekten. Borgerne har rett til kunnskap om naturmiljøets tilstand og om virkningene av planlagte og iverksatte inngrep i naturen, slik at de kan ivareta den rett de har etter foregående ledd. Statens myndigheter skal iverksette tiltak som gjennomfører disse grunnsetninger.0 Tilføyd ved grunnlovsvedtak 25 mai 1992 kunngjort ved res. 19 juni 1992 nr. 463, endret ved grunnlovsvedtak 6 mai 2014 kunngjort ved res. 9 mai 2014 nr. 613, 13 mai 2014 kunngjort ved res. 14 mai 2014 nr. 628, endret paragrafnummer fra § 110 b, vedtak 27 mai 2014 kunngjort ved res. 20 juni 2014 nr. 778. Synes artikkelen/nyheten kunne ha sitert loven. Svak artikkel. Endret 10. mai 2016 av G Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Å ja, la meg bare kritisere Norge for potensiell fremtidig oljeutvinning i Arktis, mens jeg er selv i University of Denver i USA der alt som heter skifergass-produksjon er deregulert så inn i helvete at lekkende casinger, naturgass og bensen i drikkevann, null sikkerhetskrav ved drilling av det som heter PPE etc er nesten en dagligdags fenomen. Lenke til kommentar
Lars Taraldsen Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 Ok, da vet jeg det også, at grunnloven inneholder slike bestemmelser. Var nytt for meg: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1814-05-17/KAPITTEL_5#KAPITTEL_5 § 112. Enhver har rett til et miljø som sikrer helsen, og til en natur der produksjonsevne og mangfold bevares. Naturens ressurser skal disponeres ut fra en langsiktig og allsidig betraktning som ivaretar denne rett også for etterslekten. Borgerne har rett til kunnskap om naturmiljøets tilstand og om virkningene av planlagte og iverksatte inngrep i naturen, slik at de kan ivareta den rett de har etter foregående ledd. Statens myndigheter skal iverksette tiltak som gjennomfører disse grunnsetninger.0 Tilføyd ved grunnlovsvedtak 25 mai 1992 kunngjort ved res. 19 juni 1992 nr. 463, endret ved grunnlovsvedtak 6 mai 2014 kunngjort ved res. 9 mai 2014 nr. 613, 13 mai 2014 kunngjort ved res. 14 mai 2014 nr. 628, endret paragrafnummer fra § 110 b, vedtak 27 mai 2014 kunngjort ved res. 20 juni 2014 nr. 778. Synes artikkelen/nyheten kunne ha sitert loven. Svak artikkel. Hei, Lovteksten skulle egentlig ha ligget inne i en faktaboks, men den har ikke kommet med. Jeg legger den inn nå. Takk for tilbakemelding. Med hilsen Lars Taraldsen Journalist TU 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Å ja, la meg bare kritisere Norge for potensiell fremtidig oljeutvinning i Arktis, mens jeg er selv i University of Denver i USA der alt som heter skifergass-produksjon er deregulert så inn i helvete at lekkende casinger, naturgass og bensen i drikkevann, null sikkerhetskrav ved drilling av det som heter PPE etc er nesten en dagligdags fenomen. Hehe USA er noe for seg.. For et forferdelig og fantastisk land på hver sin måte. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå