Kentå Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har solgt en maskin og trenger derfor å reinstallere Win XP Pro før jeg sender den avgårde. Kan noen fortelle meg hvordan jeg går frem for å gjøre dette. Trenger også å få slettet alt det gamle som ligger på maskinen. Kentå Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Boot med win xp cd'n og klikk deg frem til du får valget om partisjonering og formatering. Når du har formatert er det bare å fortsette installasjonen. Problem løst. Endret 22. november 2003 av tigerdip Lenke til kommentar
Kentå Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 hmmmmmmmmm prøvde dette, kan ikke huske jeg fikk opp ett valg med formattering får prøve igjen Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Husker ikke om du kommer til partisjonering eller formatering først, det er ikke særlig intuitivt lagt opp dessverre. Du tror det ikke kommer, men det dukker opp et stykke uti der Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 du kommer litt inn så kan du trykk e enter for å reparere eksisterende xp eller du kan trykke esc for å formatere repartisjonere hardisken Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 jepp helt riktig. men husk. hvis du ikke har OS på disken fra før så får du ikke valget å reparere XP installersjonen. Lenke til kommentar
Kentå Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Det jeg trenger er å slette alt det gamle som ligger på maskinen og installere Win XP på nytt. Vil jeg få "to" hardisker etterpå eller må dette gjøres etter installeringen ?? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Det er mulig å slette den gamle partisjonen windows lå på, og opprette den på nytt. Lenke til kommentar
tjuksa Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Det er mulig å slette den gamle partisjonen windows lå på, og opprette den på nytt. måten du gjør dette på er å boote fra CD, klikke deg fra som "vanlig" og si ikke ta vare på gammel versjon, installere på nytt. du vil etter hvert få spørsmål om hvor denne skal installeres, trykk så "S" (tror jeg) for slett partisjon, opprett så en ny partisjon, og velg formater med NTFS (ikke hurtig - hvis du vil være litt mer sikker på at det blir vanskeligere å trekke ut slettet data fra disken) driter du i det, kan du bare velge hurtig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå