guest_anon Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Haha snakker om overreaksjon 1. Du ble ikke nesten drept. 2. Verden er ikke bare kos og klem. Det burde du vite i din alder. 3. Ikke la en ubetydelig, dog ubehagelig, opplevelse diktere hva du gjør. Har du lyst å gå ut, så gå ut. vet du hva som skjer når en flaske knuser mot noens ansikt? http://www.byas.no/article/jeg-folte-han-ville-drepe-meg-57176f5a21fc9661008b4750 Skadeomfanget er varierende, men det er ytterst sjeldent at noen dør av det. skadeomfanget ved knivstikking er varierende det også, ytterst få dør men enkelte gjør det. Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 My two cents; 1. Du skal ha VELDIG uflaks om du blir drept av en kastet flaske. Du kan derimot bli stygt skadet, linken i denne tråden viser det. Han hadde forøvrig flaks, var nære at synet røyk (kjenner historien godt, det er en kollega/venn), men 60 sting i ansiktet kommer til å sette sine spor.. 2. Som mange andre i tråden her nevner, det beste våpnet du har for å unngå bråk er kjeften og hælene. Altså, forsøk å de-eskalere situasjonen, funker ikke det, så stikk. Det å lære seg kampsport(også boksing da av alle ting) vil ikke hjelpe deg til stort annet enn å havne i mer bråk. Ihvertfall i en periode, frem til du innser at slåssing på gata er noe annet enn slåssing i gymmet. Det finnes martial arts som er retta mot selvforsvar, Systema ble nevnt, Keysi og Krav Maga er to andre. Det viktigste du lærer der er ikke teknikk eller styrke, men mentalitet. Det er mentaliteten som kommer til å hjelpe deg, når du står utenfor Burger King en lørdags natt og Bole-Ole mener du har sett på dama hans. Forøvrig kommer man veldig langt på byen med å følge Kardemommeloven.... Lenke til kommentar
sabelpikk Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Jeg har vært en del ute på byen. Alt for ofte har jeg sett folk slåss. Et par ganger har jeg suksessivt brytt inn og forsøkt å stoppe dævelskapen. En gang begynte noen å slåss rett nedfor huset jeg bodde i; En fyr ble sparka i huet mens han lå nede. I avisa ble det beskrevet som "en matkrangel". Fikk ikke gjort annet enn å rope og ringe polititet, det var rett og slett for heftig. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 En kompis av meg fikk bråk en gang, da kom jeg og skulle begynne å roe ned situasjonen. Plutselig fikk jeg meg en rett over kjeften. Jeg gikk i bakken, skjønte ikke hva som hadde skjedd først, men så føyk faen meg idioten på meg igjen idet jeg stabla meg på beina, og jeg fikk enda et slag. Da så jeg rødt, og en annen kompis kom å holdt meg fast, og da fikk han også seg en over kjeften Samme karen som kom til å skulle hjelpe meg, fikk grisejuling en gang, og ble plassert på jernbanelinja. Heldigvis gikk det ingen tog den natten, men han så faen ikke ut dagen etter. Han huska selvfølgelig ingenting, han fikk bare forklaringen sykepleierne hadde fått av politiet som hadde kjørt han til sykehuset. Det finnes nok av de idiotene som tar på seg finstasen, ser seg i speilet og ordner håret, før de drar ut på byen å leter etter/lager bråk. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 TS HER. Takk for mange svar! Nå glemte jeg å nevne stedet, da jeg skrev innlegget i sinne. Men jeg synes fortsatt det var bra dere skrev om Norge og Oslo området også, for jeg kommer til å prøve å dra ut her et par ganger. Nå gjaldt det ikke Oslo, men Polen. Det jeg også ikke nevnte var at, rett før denne hendelsen så vi en annen gruppe mennesker 7-8 stykker omringe en mann 20 meter unna, hvor han ene to og slo han i ansiktet med knyttnevne, og han falt om. Deretter, mens han lå nede fikk han 6-7 regelrette slag i ansiktet. Utrolig. Hendelsen med oss kan ha vært litt framprovisert, altså hvor han mannen kastet den ølflasken som var halvfull av væske. Jeg snakket med han ene kameraten min og han sa det kunne vært han sin skyld, ettersom han hadde sett mannen i øynene på vei ut av baren. Nå har jeg tenkt å dra ut i Norge og, og lurer på hvordan fulle mennesker tenker? Jeg har aldri vært full. Er det sånn at man bare blir voldelig liksom? At man ikke forstår? Har så vidt drukket. Da gjald det bare et bitte lite sipp Anonymous poster hash: 09f73...625 Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Hehe, Polen ja, det forklarer jo litt. Polakker har et litt annet forhold til alkohol enn oss, pluss at macho kulturen står sterkt. Har aldri vært på byen i Polen, men skal jeg dømme etter mine erfaringer med polakker her i Norge ville jeg nok vært litt ekstra forsiktig på byen der ja. Og nei, man blir ikke plutselig voldelig selv om man er full. Det som derimot skjer er at folk blir uoppmerksomme, høyrøsta, manglende impulskontroll etc, som gjør at det oppstår situasjoner der enkelte tyr til vold. I de aller fleste tilfellene så skal det to parter til for å danse, så om du følger de enkle spillereglene (kardemommeloven..) så går det som regel helt fint. Husk at du også har en stor fordel når det kommer til å unngå bråk, du er edru... Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 (endret) drep dem tilbake Endret 10. mai 2016 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg opp i om han bli nesten drept eller ikke. Antar at det ikke var bokstavelig ment. Og i så fall, let it slide... Men ja, Polen er nok litt annerledes enn Norge. Nordmenn flest er ganske feminisert og konfliktsky. Er ikke mye igjen av macho vikingkultur. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 (...) Nordmenn flest er ganske feminisert og konfliktsky. Er ikke mye igjen av macho vikingkultur. Og takk og lov for det. Forresten ingenting macho med en slåsskamp. En ekte mann synker ikke så lavt. 5 Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg opp i om han bli nesten drept eller ikke. Antar at det ikke var bokstavelig ment. Og i så fall, let it slide... Men ja, Polen er nok litt annerledes enn Norge. Nordmenn flest er ganske feminisert og konfliktsky. Er ikke mye igjen av macho vikingkultur. Ikke kall dere feminisert og konfliktsky. Kall det intelligent, behersket og kul. Eller det engelske dignified. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 (...) Nordmenn flest er ganske feminisert og konfliktsky. Er ikke mye igjen av macho vikingkultur. Og takk og lov for det. Forresten ingenting macho med en slåsskamp. En ekte mann synker ikke så lavt. Skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg opp i om han bli nesten drept eller ikke. Antar at det ikke var bokstavelig ment. Og i så fall, let it slide... Men ja, Polen er nok litt annerledes enn Norge. Nordmenn flest er ganske feminisert og konfliktsky. Er ikke mye igjen av macho vikingkultur. Ikke kall dere feminisert og konfliktsky. Kall det intelligent, behersket og kul. Eller det engelske dignified. Men når man er full, forsvinner ikke denne "konfliktskyete" barrieren? TS Anonymous poster hash: 09f73...625 2 Lenke til kommentar
sabelpikk Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 (...) og da fikk han også seg en over kjeften heheh! Sånt skjer i kampens hete. Lenke til kommentar
sabelpikk Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Forresten ingenting macho med en slåsskamp. En ekte mann synker ikke så lavt. Kommer vel for faen an på situasjonen. Tipper det er mang en macho veteran som har jult opp terroristjævler, legitimert vold Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Sånt skjer. Var selv ute å drakk forrige helg. Gikk inn i et smug for å pisse. Der står det jo så klart to karer som er mye større enn meg. Jeg gjør mitt å skal til å gå. Plutselig sier han ene "Du pissa på skoa mine". Begge disse stod sånn 10-15 meter unna så det er jo umulig. Endte med å gå bort til dem å spurte hva dem ville, sikkert ikke den beste ideen. Skulle til å snu meg å gå når han ene dytter til meg så jeg smeller inn i veggen. Bare rista på hodet å gikk. Når jeg kom ut av smuget stod 4-5 kompiser der å venta på meg. Sier til dem at to karer prøvde å bråke. Gikk tilbake dit å da stakk dem. Er så jævlig mye nisser ute på byen. 2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Sånt skjer. Var selv ute å drakk forrige helg. Gikk inn i et smug for å pisse. Der står det jo så klart to karer som er mye større enn meg. Jeg gjør mitt å skal til å gå. Plutselig sier han ene "Du pissa på skoa mine". Begge disse stod sånn 10-15 meter unna så det er jo umulig. Endte med å gå bort til dem å spurte hva dem ville, sikkert ikke den beste ideen. Skulle til å snu meg å gå når han ene dytter til meg så jeg smeller inn i veggen. Bare rista på hodet å gikk. Når jeg kom ut av smuget stod 4-5 kompiser der å venta på meg. Sier til dem at to karer prøvde å bråke. Gikk tilbake dit å da stakk dem. Er så jævlig mye nisser ute på byen. Tøft! :-P Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Ser noen nevnte forskjellige kampsporter her. Hold deg for all del unna tull som Systema og andre "militær-baserte" kampsporter, hvor balleslag, øye-stikking og magi er involvert. Folk har prøvd mye forskjellige i MMA-stevner opp gjennom årene, og har funnet ut hva som fungerer best - inkludert fra da balleslag var lovlig. BJJ/judo/bryting og boksing/kickboxing/muay thai/karate har vist seg som det mest effektive. Du finner lett kamper hvor alle disse grenene er praktisert på YouTube, mens du ikke finner det med noen av de andre. Det viktigste er en kampsport hvor det er konkurransesparring hver trening, og ikke bare drilling. Intens sparring mot en partner som gjør alt han kan for å vinne er eneste måten å forberede deg på intensiteten til en ekte kamp, og eneste måten å lære å gjøre teknikker i en mest mulig realistisk setting. Selv trener jeg Brasiliansk Jiu-jitsu (BJJ) for tiden, og anbefaler det på det sterkeste. Da kan du forsvare deg uten nødvendigvis skade motstanderen, spesielt fordi så mye av det du kan er helt ukjent for folk flest. Bare noe så enkelt som å spesialisere deg på "arm drags" kan være nok til å overmanne 90% av befolkningen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Halvår siden tråden ble laga Orwandel så det er godt mulig TS alerede har blitt drept. 2 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Halvår siden tråden ble laga Orwandel så det er godt mulig TS alerede har blitt drept. Ja, såg det. Håper han har sluttet å gå på byen. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Halvår siden tråden ble laga Orwandel så det er godt mulig TS alerede har blitt drept. Å EG LO! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Dette kan jo skje hvor som helst, men hvis det er en opplevelse som gjentar seg, bør man kanskje revurdere valg av utelivsstrøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå