Lurkern2 Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Hei. Jeg er leieboer i første egt og huseier som jeg får trådløsnett ifra har router/modem i fjerde egt i andre enden av huset. Jeg har hatt svakt men greit signal hele tiden. Vi har kjøpt inn en ekstender som gir meg sterkt signal, men føler egentlig ingen forskjell på hvilket tilknyttningspunkt jeg kobler meg til. Begge fungerer fint. Problemet mitt som har dukket opp i senere tid er at nettet henger seg opp og gir meg såkalte "laggspikes" som merkes veldig godt når jeg spiller spill eller ser på diverse streame tjenester. Nettet fungerer stabilt i 1-5 minutter før jeg får en ca 10 sekunder hvor nettet bare stopper opp. Ikke nok til at jeg mister tilkoblingen til spillene, men nok til at spillene stopper i denne perioden. Det oppleves at enkelte kommandoer kan leveres igjennom til spillet under disse laggspikene uten at dette synes på skjermen før nettet er stabilt igjen. Omtrent halvparten av tiden får jeg ett til laggspike rett etterpå med omtrent lik varighet. Dette har ikke vært ett problem tidligere da det å starte modem/router/exstender på nytt ville ha fikset evt nett problemer. Nå virker ikke dette lengre. Jeg opplever dette problemet både på min laptop, nettbrett, telefon og chromecast, + at disse fungerer plettfritt borte hos andre. Ergo vil jeg påstå at problemet ikke er fra min side. Jeg har pratet med Canal Digital som leverer nettet til huseier og de hevder at det ikke finnes tegn til problemer fra deres side. Huseier vet ikke hva han kan gjøre for å fikse problemet og som data avhenging så blir jeg nærmest gal i hodet av disse laggspikene. Vet dere hva som kan være årsak til at jeg får laggspikes som dette og/eller hva som kan gjøres for å fikse det? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Umulig å si noe konkret uten mer detaljer. Hva slags modem/router/extender? Kanskje bytte ut ruter hvis det en Jensen eller noe annet dårlig, eller gammel ruter. Extender er i utganspunktet en dårlig løsning, sett heller oppe et kablet tilgangspunkt (AP). Lenke til kommentar
Lurkern2 Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Nå har huseier vært på ferie og i den perioden så har nettet fungert perfekt. Ingen spikes eller problemer med nettet. Men siden han med familie kom tilbake så har nettet returnert til det samme problemet igjen. Jeg har fin hastighet opp og ned, og jeg har bra signal til meg. Det er bare det at jeg nå og da får disse laggspikene så blir det problemer. Ettersom jeg hadde perfekt nett i sommer, så anntar jeg det er trygt å si at det er 100% sikkert at huseier er årsak til at jeg har problemer? Jeg har etterlyst at vi prøver å dra ned en kabel rett fra router/modem og ned til meg for å se om dette vil fikse problemet. Huseier sa da at han ville ha jobben gjort av en proff da, så om det blir dyrt så må jeg betale for det. Jeg har dårlig økonomi, så hva tenker dere om problemet? Vil en kabel fikse dette? Hva kan være årsaken til at jeg opplever slike spikes? Har noen opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå