Sander_SII Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Jeg har en del dynamostøy i bilen min. Lurer derfor på hva som forårsaker dette. Har strømkabel og signalkabel på hver sin side av bilen og har prøvd 3 forskjellige jordingspunkter, men støyen forsvinner ikke. Noen som har noen tips? Lurer også på om det er farlig å kjøre med det, altså kan det ødelegge noe? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Min erfaring er at støy som oftest skyldes skadd signalkabel eller skadd spiller. Lenke til kommentar
Sander_SII Skrevet 9. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2016 Ok takk for hjelp Vet du om det kan skade noe å kjøre med det? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Elektrisk støy KAN være skadelig. Men det kan ogaå være noe ubetydelig svakt som blir plukket opp av en dårlig signalkabel. Litt vanskelig å si noe om uten noen tall på peak-peak spenningsverdi (ripple). Lenke til kommentar
mna Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Peøv å jorde ytterkappa på signalkabel mot chassi på spillern Lenke til kommentar
Sander_SII Skrevet 9. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2016 Hvordan gjøres det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Vanlige årsaker. Dårlig jording på spiller/hovedenhet. Anbefales å koble denne utenom ledningsnettet og heller koble direkte til chassis. Dårlig jording på forsterker. Puss vekk lakk og sørg for god elektrisk kontakt. Dårlige signalkabler. Bruk gode trippelskjerma kabler. Strøm og signalkabler i nærheten av hverandre. Sørg for at de ikke ligger i sammen eller krysser hverandre mer enn nødvendig. Brente jordsikringer eller brent signalutgang på spilleren. Aldri ha signalkablene tilkoblet når du kobber forsterker til/fra jord. For å sjekke dette kan du koble jord (minus) på signalkablene rett til chassis. Helst via sikringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå