VillereV Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Min gamle mor skrev under kontrakt med Canal Digital for utbygging av bredbånd 1. juni 2015. De har gledet seg til å endelig kunne skype med barnebarn som bor langt borte. Utbygging ble startet og kabel ble strukket til huset, noen naboer fikk endelig internett. I april-mai 2016 ble mor litt utålmodig og ringte Canal Digital for å høre om det snart var deres tur for oppkobling. Hun fikk til svar at de ikke kunne se avtalen i sitt system og at det ikke var planlagt noen oppkobling hos dem, og at de kanskje ikke kan få internett. Per i dag er det ingen konkurrenter i området som de kan velge i stedet. Kan Canal Digital behandle kundene sine slik? De burde i det minste gitt beskjed slik at de kunne se etter alternativer? Er det noen regler når et firma som Canal Digital har rota i systemet sitt og det går ut over kunden? Oppsummert: - Kontrakt Canal Digital med pris undertegnet av mor og selger 1. juni 2015. - Utbygging starter, kabel blir strukket til mors hus og noen naboer får internett. - Mor ringer og får beskjed om at avtalen ikke er i systemet og får beskjed om at de kanskje ikke får internett likevel. Ville satt pris på noen innspill her. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Canal Digital tar jo noen forbehold (i det sorte feltet enderst på kontrakten). Men hvis kabelen er strukket fram til huset og naboer er tilkoblet så er det bare å ta kontakt med CD og henvise til kontrakten. Evnt. sende kopi/skanning/bilde til dem hvis avtalen er uklar hos dem. 1 Lenke til kommentar
VillereV Skrevet 9. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2016 Takk for svar. Etter at min mor var i kontakt med Canal Digital, har hun nå fått en mail som sier at sier CD "dessverre" ikke kan legge inn internett hos henne uten noen begrunnelse. Er de forholdene som står i det sorte feltet gyldig når: - utbygging er satt igang. - kabel er strukket til huset. - nabo har fått oppkobling ? Hvis Canal Digital nekter å fullføre arbeidet de har startet, kan man kreve at de rydder opp etter seg og fjerner kabel de lagt til huset? Noen tips for veien videre? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Med den kontrakten og hvis kabelen fysisk er trukket til huset, mener jeg der bare er å stresse CD videre for at de skal oppfylle avtalen. Hvis ikke det fungerer, så er vel Forbrukerrådet eller TV2 hjelper deg to alternativer. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 (endret) Tror det er få mulighet å få gjort noe med canaldigital\staten. Enig angående Forbrukerrådet eller TV2 hjelper deg. Men som vi vet av koblingsalg har canaldigital frist til 2017 å finne løsning. Så de kan hale ut tiden til da uten det har noe konsikvens. Regner vel du uansett å betale for etablering\kostnadder for å rydde opp etter canaldigtal. Er vanlig med dem å ta stive priser. Men bedrifter som telenor\canaldigital bryr seg lite om dårlig omtale, de jobber nok mest for å gi dårlig betingelser\høyest priser, og samtidig innføre koblingsalg\bindingtid etc. Trenger det kun skype har du flere alternativer, mobilt brebånd\DSL du må ikke ha fiber\Coax hvis det er kun skype\internett du trenger. Endret 9. mai 2016 av LMH1 1 Lenke til kommentar
VillereV Skrevet 1. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) UPDATE (01.07.2016): Har ringt flere ganger Canal Digital(CD), og de sier stort sett noe sånn som "Du vil få tilbakemelding i løpet av neste uke", men den kommer aldri. Fra chat med CD idag: Chat med oss Avslutt X: Velkommen til Canal Digital, hva kan jeg hjelpe deg med? Me: Heisann. Lurer på når dere kobler opp internett på ****? X: Et lite øyeblikk så skal jeg undersøke dette for deg. Me: B***, Snakker med dere på vegne av min mor ***** Me: Naboer fikk oppkobling for ikke så lenge siden, så de håper det snart er deres tur. X: Jeg ser at det er lagt inn befaring på hennes navn og denne adressen. ( 12.06) Så da vil hun få et tilbud/ avslag om ikke så altfor lagt tid tenker jeg. Me: Hva vil ikke så lang tid bety? Ringte for noen uker siden og da sa de ca en uke. Me: Hva er det som gjør at dere eventuelt kan bryte kontrakten? X: I løpet av uken som kommer tenker jeg. Me: Det mangler bare siste biten. Kabel er strukket og lagt inn til huset. X: Jeg har veldig lite informasjon om dette dessverre. Vi må nesten bare vente til befaringen er utført. Me: Men hvis avslag. Hvordan går man fram for at dere skal fjerne kabel på eiendommen? X: Da må du bare gi oss beskjed så tar vi det derfra. Hvis det er en kabel der allerede vil jeg ikke tro at hun får avslag. Me: Kan du gi beskjed til kunden hvis, det ikke kommer mer informasjon i løpet av uken. Me: ?? Me: Ved tidligere kommunikasjon på telefon fikk jeg beskjed at de skulle sende mer info på mail. Det har ikke skjedd. X: Jeg går til ferie nå, så det får jeg ikke gjort dessverre, men hun vil bli informert, så snart vi har fått svar på befaring. Me: Ok. God ferie. Hvem kan man ta kontakt med som vet noe mer? X: Takk for det:) Det er ingen som vet noen mer enda. Befaringen må utføres først. Me: Ok. Men hvem skal utføre befaring. Er de også på ferie? X: Nei det tror jeg ikke Det er ELTELNETWORK AustAgder som har fått jobben med befaringen. Du kan evt ta kontakt med de http://www.eltelnetworks.com/no/norsk/kontakt-oss Me: Ok. Takk for chatten. God ferie, da :-) ******* Endelig var det noen som kunne gi meg litt mer informasjon. Ringte og ble satt over til lokalkontoret i området og fikk snakke med ei hyggelig dame som sa at de venta på beskjed fra Canal Digital og at statusen hadde vært slik siden mai. Hun sjekka litt videre og ringte meg og sa at hun ikke hadde fått tak i de rette folkene, men at de ville ringe meg i løpet av kort tid. Endret 1. juli 2016 av VillereV 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå