ZelaaZ Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hei! Problemet mitt er slik: Når jeg skrur på pc'n, ligger cpu tempraturen på 35 grader. Men når jeg starter et program eller et spill, så stiger tempraturen til ca. 60 grader, og alt hakker seg bortover.. Hva er galt ? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Prøv å flash BIOSEN, se om tempen synker da. Du sjønner, på enkelte Abit kort blir tempen målt feil, helt opptil 10 grader feil! Det skjedde hos meg, flasha BIOSEN, og det var fixet Lenke til kommentar
ZelaaZ Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Prøv å flash BIOSEN, se om tempen synker da. Du sjønner, på enkelte Abit kort blir tempen målt feil, helt opptil 10 grader feil! Det skjedde hos meg, flasha BIOSEN, og det var fixet hm... jeg er ikke high pro skilled i dette, så hvordan skal jeg flashe biosn ? Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Det er nå da ikke bare Abit som har problemer med å vise korrekt temperatur... Asus har også hatt det problemet (25 grader en dag og 45 dagen etter... noe galt?). Jeg har et Abit IC7-G, og CPUen ligger på 40-42 grader idle med en Zalman CNPS7000-Cu (p4 3,0GHz), og den sniker seg opp til 48-49 grader ved load. Jeg antar at dette er relativt normal temperatur, så jeg regner da med at mitt hovedkort viser korrekt temperatur Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Etter flere timers bruk på internett så er CPU 35 grader / HK 31 grader. Ved spill så går CPU opp mot 50 grader. Målt med ASUS Probe. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Prøv å flash BIOSEN, se om tempen synker da. Du sjønner, på enkelte Abit kort blir tempen målt feil, helt opptil 10 grader feil! Det skjedde hos meg, flasha BIOSEN, og det var fixet hm... jeg er ikke high pro skilled i dette, så hvordan skal jeg flashe biosn ? Last ned FlashMenu fra abit.com.tw Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Prøv å flash BIOSEN, se om tempen synker da. Du sjønner, på enkelte Abit kort blir tempen målt feil, helt opptil 10 grader feil! Det skjedde hos meg, flasha BIOSEN, og det var fixet hm... jeg er ikke high pro skilled i dette, så hvordan skal jeg flashe biosn ? gå inn på Abit sin hjemme side, der kan du lese om hvordan du flasher en BIOS Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hei!Problemet mitt er slik: Når jeg skrur på pc'n, ligger cpu tempraturen på 35 grader. Men når jeg starter et program eller et spill, så stiger tempraturen til ca. 60 grader, og alt hakker seg bortover.. Hva er galt ? Det er normalt at tempraturen stiger når man spiller. Har du kabinettvifter? Dersom ikke, prøv å ta av sidedøren og se om tempraturen synker og det ikke "hakker seg bortover". God luftflyt i kabinettet har mye å si på CPU-temp. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Systemet hakker... Da har du reelt en feil, og hvis måleren viser feil må du tro den. Ta av CPU-kjøleren rens den tørk av "fettet" , hapå nytt Silver 3, 5 eller noe sånnt . Monter pent på plass igjen. Hvis allt er okså er det bare å kjøre til neste gang du må ha service. Hvis ikke temp er ok. så må du finne ut om du har en for dårleg kjøler, og eventuellt ønske deg en kvalitetekjøler med julenissen. Her kan du sammenligne kjøleren din med andre. Her er kjølere du kan sammenligne med. Og her er kjølere du kan sammenligne med Lykke til :nice: Lenke til kommentar
ZelaaZ Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Ja, jeg har 2 x Arctic 80mm kabinett vifter + Zalman CNPS 5700D-CU CPU kjøler. Har nettopp tatt av cpu vifta, fjerna støv osv, og putta på ny silver 3, men det hjalp heller ikke.. Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) har p4 3ghz fsb800.. ligger på 31c idle. 29c i kassa og 26 i rommet.. Maks temp etter max spilling er ca 42c. 44c max etter 24timer med prime95 torturtest. har zalman cnps7000acu. med lian li kabinett med 6vifter. edit: målt med asus probe og MBM . Endret 23. november 2003 av ericc2233 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Ja, jeg har 2 x Arctic 80mm kabinett vifter + Zalman CNPS 5700D-CU CPU kjøler.Har nettopp tatt av cpu vifta, fjerna støv osv, og putta på ny silver 3, men det hjalp heller ikke.. Gjør et ekspriment: Ta av dekslene på PC, opne vinduet slik at kulda slipper til. Kjør spill og se om problemet gir seg. Da kan du ihvertfall få vurdert om kassen din er effektivt ventilert. :nice: Bruker du begge viftene til å blåse inn i fronten? Det bør de, og du må ha stort nok hull til at luften slipper ut på baksiden. Det kan vere trangrt om plassen hjemme, men PC må ikke plaseres under et bord eller lignende slik at den surrer i sin egen "eksos". Trekk ihvertfall bordet fra veggen og la PC stå på en liten kasse eller lignede. osv.osv. Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hei!Problemet mitt er slik: Når jeg skrur på pc'n, ligger cpu tempraturen på 35 grader. Men når jeg starter et program eller et spill, så stiger tempraturen til ca. 60 grader, og alt hakker seg bortover.. Hva er galt ? Ingenting med temperaturen i alle fall. Det som skjer er at når du skrur på PC'en er den sansyneligvis ved romtemperatur. Etterhvert som den brukes oppnår den brukstemperatur. 60 grader er ikke mye i spill. Sansyneligvis er ikke problemet ditt relatert til det. Men du har dog et alvorlig problem et sted... hva mener du med at spillet hakker? Sikker på at du ikke kjører for høye settings eller har for dårlig skjermkort osv.? Lenke til kommentar
ZelaaZ Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Ingenting med temperaturen i alle fall. Det som skjer er at når du skrur på PC'en er den sansyneligvis ved romtemperatur. Etterhvert som den brukes oppnår den brukstemperatur. 60 grader er ikke mye i spill. Sansyneligvis er ikke problemet ditt relatert til det. Men du har dog et alvorlig problem et sted... hva mener du med at spillet hakker? Sikker på at du ikke kjører for høye settings eller har for dårlig skjermkort osv.? Tror ikke jeg har for dårlig skjermkort. Har et Sapphire ATI Radeon 9700 Pro.. Men har ikke alltid hatt dette problemet.. Det har først begynt nå i det siste.. Kan det ha noe med at jeg har lite disk plass å gjøre? Det ville virke litt rart, siden tempraturen stiger i tillegg til at det hakker ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå