Rpett Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Hellois. Så jeg fant ut at jeg skulle lese av strømmen min, da jeg ikke har gjort det på en god stund! *kremt* hva skjer når den kommer i minus? xD fikk opp -3176 kwh Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Når leste du av sist? Dersom du ikke leser av, blir målerstanden stipulert (gjettet), og det kan da være at dagens målerstand er lavere enn det som er stipulert. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Det går bra. På pc får du nok feilmelding. Da er det bare å registrere samme som forrige da.. Så registrer du rett neste gang, og får liten regning nå. De andre er maskinelt stipulerte, så de er ikke alltid rette. Lenke til kommentar
Rpett Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2016 Har ikke lest av i år hvertfall, så star kalkulert fram til 01.05. så la inn måler avlesning nå, å da kom det opp at forbruket er på -3176kwh. Og ser at de har "stipulert høyere enn det måleren er på i dag. Men tar de det beløpet jeg evt har betalt for mye å slår av på regningene framover? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Da får du penger tilbake fra kraftselskapet. Jeg fikk utbetalt rundt 100 kr i januar pga. endringer i avregningsrutinene. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Har ikke lest av i år hvertfall, så star kalkulert fram til 01.05. så la inn måler avlesning nå, å da kom det opp at forbruket er på -3176kwh. Og ser at de har "stipulert høyere enn det måleren er på i dag. Men tar de det beløpet jeg evt har betalt for mye å slår av på regningene framover? Det ble gjort tidligere, men det kom vel nye regler i år. Jeg fikk utbetalt rundt 100 kr i januar og fikk senere en faktura på over 1.000 kr. Litt latterlig, men det slik det fungerer nå. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Du for penger igjen, selv har jeg auto les av nå så slipper det. hehe Var 24xx kr i april med internet. 489 + strøm. Altibox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå