Gå til innhold

Hjelp, LED lys motorsykkel + vanlig pære


Anbefalte innlegg

Har motorsykkel med led baklys/bremselys (lyser sterkere ved bremsing). 3 ledninger inn på led baklykt , minus (ramme), baklys og bremselys. Har sidevogn på sykkelen, har koblet sidevogn baklys (vanlig pære 12 V 10W) i parallell led baklys sykkel  funker OK.

Kobler bremselys på vogn (vanlig pære 12 V 10W) i parallell med led bremselys så slukker baklys led på sykkelen (dette før aktivisering brems) men baklys på vogna lyser.

Ved aktivisering brems virker både led bremselys på sykkel,- og sidevogn bremselys.

Så problemet mitt er altså ingen led baklys på sykkel dersom kobler bremseledning til ei 10w pære

Håper på hjelp.

Kåre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mål spenningen ved LED lampen, med og uten vanlig pære tilkoblet. Mistenker at du får for stort spenningsfall.

Takk for svar.

Har ikkje målt spenning, gikk og kjøpte ei LED pære 12v 5W med denne som bremselyspære på sidevogna fungerar alt OK,- men forstår ikkje kvifor ?

Kan du forklare kolrleis disse LED lysa (baklykt motorsykkel) fungerar , eller kor eg kan lese det på nettet. 3 kablar inn , minus frå batteri, ein leidning baklys og ein bremselys, for meg ser det ut som om det er dei same LED lampene som er baklys som lyser sterkare når bremse aktiveres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...