sanel-vucko Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hei Har akkuratt satt opp maskinen. Intel Pentium IV 3.2 Ghz - 800 Mhz, 1024 MB Ram - Hovedkortet er MSI Socket 478 :: 865PEM2-ILS(MS-6743), ATI Readon 9600 256 MB DDR osv ... Kjærer Win 2003 Ent edition. Saken er følgende: Jeg installerte OS, deretter driverne for chipset, skjermkortet, sound, USB, directX osv osv, men NIC (nettverkskortet kommer ikke opp)! Når jeg går inn i device manager er kun nettwork adapter 1394 som ligger der. Etter manualen under Integreated Peripherals så skulle det vært en valg hvor man kan gå under OnBoard LAN contorl og enable eller disable LAN settinger, med det valger står ikke der. Jeg har prøvd å installer win2k og det er samme problemet. Jeg er holdt på med dette i 2 dager og jeg er helt Hva skal jeg gjøreeeeeee ????? Lenke til kommentar
rwu Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 det første du kan gjøre er å sjekke "P" og "E" tastene dine... de ser ut til å henge seg opp av og til... sjekk om onboard lan er aktivert i bios, ikke i windows.. Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Tastene P iog E ? Er ikke helt med hva du mener ? Som det står i beskrivelsen så er ingen valg i BIOS'n der hvor man kan sjekke om onboard lan er aktivert i bios eller ikke ! Lenke til kommentar
rwu Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 biosen finner du ikke i windows da... når du slår på maskinen må du trykke en tast (ofte [Delete]) før windows starter for å komme inn i bios... Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 du misforsto meg litt ... jeg kommer inn i biosen jeg, men det finnes ingen valg hvor man kan man kan sjekke om onboard lan er aktivert i bios eller ikke ! men etter manualen så skulle det vært under Integreated Peripherals. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 har du brukt piltastene til å bla helt ned på siden (award/ami-bios) Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 (award/ami-bios) ? jo det har jeg gjort .... jeg ginn inn under andre resten av innstillinger men det er ingen valg !!!! Blant annet under PnP/PCI Configuration ----> PC/VGA Palatte Snoop så har jeg enabla det og. Men forsatt ingen NIC kun 1394 adapter ! Lenke til kommentar
capy Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 om jeg hade vært en mod.... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har du sjekket om det finnes en oppdatert bios til kortet? Og har du installert intel PROset driverne ? Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 etter min omfattning så skulle det vært siste versjon av biosen. Jeg har ikke installer noen Intel Proset driveren. Under device manager så står det at alle driverne er installert. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Intel proset er driverne til nettverkskortet på ditt hk så vidt jeg kan se. Det er ikke sikkert det går særlig bra uten. Hvis du ikke har sjekket på msi's nettsider om de har en nyere bios så bør du gjøre det. Hvis du har den biosen som "fulgte med" kortet er det sannsynligvis ikke den nyeste versjonen. Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 nå installerte jeg InteProset 100 applikasjon---- restarta maskina og når jeg går inn i da Inte Proset instllinger så kommer det ikke opp noen valg ... Skal jeg prøve å laste ned "nyeste" biosen og flashe biosen da eller hva bør jeg gjøre da ? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Prøv en ny bios, funker det ikke da heller (burde strengt tatt funket bra på original bios, men prøv uansett) tror jeg nok du har en hardware-feil Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 noen tips hvordan jeg kan flashe biosen ...? gjorde en gang men for lenge siden ... må jeg boote først fra Win 98 og deretter henvise til bios filen ? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Du må vanligvis bruke en bootdiskett, men dette skal stå beskrevet på MSI's hjemmesider eller så følger det med instruksjoner på filen du laster ned. Jeg kan jo beskrive hvordan Abit og Gigabyte gjør det, men det er forskjeller mellom produsentene så det hjelper deg lite ... Lenke til kommentar
norrick Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Intel proset er driverne til nettverkskortet på ditt hk så vidt jeg kan se. Det er ikke sikkert det går særlig bra uten. Hvis du ikke har sjekket på msi's nettsider om de har en nyere bios så bør du gjøre det. Hvis du har den biosen som "fulgte med" kortet er det sannsynligvis ikke den nyeste versjonen. Klippet fra produktside: • Intel® 82562EZ - Integrated 10/100 Ethernet MAC and PHY in one chip. - Supports 10Mb/s and 100Mb/s auto-negotiation operation. - Compliant with PCI v2.2, mini PCi 1.0 and LAN on Motherboard (LOM) standard. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Du må enable nettverkskortet i BIOS! Dette gjør du ved å gå til "Integrated peripherals", velg så "Onboard Device" og så "Onboard LAN Control", velg så enable... Hadde du brukt 10 sek. på å lese manualen så hadde du selv sett dette!!! :gretten: Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 norrick les komentar jeg skrev veldig nøye og da kan du eventuelt svare med et forslag !!!! "Etter manualen under Integreated Peripherals så skulle det vært en valg hvor man kan gå under OnBoard LAN contorl og enable eller disable LAN settinger, med det valger står ikke der." Lenke til kommentar
norrick Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 noen tips hvordan jeg kan flashe biosen ...?gjorde en gang men for lenge siden ... må jeg boote først fra Win 98 og deretter henvise til bios filen ? På MSI sitt eget forum finner du detaljert beskrivelse, se http://www.msi.com.tw/program/service/foru...44b26484e978609 Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 nå igjennnnnnnn :grine: satt opp at det skal boote fra floppy 1 st boot device floppy og nå går det ikke å boote fra flopyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå