Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maskinen finner ikke nettverkskortet..

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkuratt satt opp maskinen.

Intel Pentium IV 3.2 Ghz - 800 Mhz, 1024 MB Ram - Hovedkortet er MSI Socket 478 :: 865PEM2-ILS(MS-6743), ATI Readon 9600 256 MB DDR osv ... Kjærer Win 2003 Ent edition.

Saken er følgende:

Jeg installerte OS, deretter driverne for chipset, skjermkortet, sound, USB, directX osv osv, men NIC (nettverkskortet kommer ikke opp)!

Når jeg går inn i device manager er kun nettwork adapter 1394 som ligger der.

Etter manualen under Integreated Peripherals så skulle det vært en valg hvor man kan gå under OnBoard LAN contorl og enable eller disable LAN settinger, med det valger står ikke der.

Jeg har prøvd å installer win2k og det er samme problemet. Jeg er holdt på med dette i 2 dager og jeg er helt :grumpy:

Hva skal jeg gjøreeeeeee ?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel proset er driverne til nettverkskortet på ditt hk så vidt jeg kan se. Det er ikke sikkert det går særlig bra uten.

Hvis du ikke har sjekket på msi's nettsider om de har en nyere bios så bør du gjøre det. Hvis du har den biosen som "fulgte med" kortet er det sannsynligvis ikke den nyeste versjonen.

Lenke til kommentar
Intel proset er driverne til nettverkskortet på ditt hk så vidt jeg kan se. Det er ikke sikkert det går særlig bra uten.

Hvis du ikke har sjekket på msi's nettsider om de har en nyere bios så bør du gjøre det. Hvis du har den biosen som "fulgte med" kortet er det sannsynligvis ikke den nyeste versjonen.

Klippet fra produktside:

Intel® 82562EZ

- Integrated 10/100 Ethernet MAC and PHY in one chip.

- Supports 10Mb/s and 100Mb/s auto-negotiation operation.

- Compliant with PCI v2.2, mini PCi 1.0 and LAN on Motherboard (LOM) standard.

Lenke til kommentar

norrick les komentar jeg skrev veldig nøye og da kan du eventuelt svare med et forslag !!!!

"Etter manualen under Integreated Peripherals så skulle det vært en valg hvor man kan gå under OnBoard LAN contorl og enable eller disable LAN settinger, med det valger står ikke der."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...