Gå til innhold

Master finans London

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har kjennskap til masterutdanning innen finans i London? Har vurdert dette selv i det siste, men er usikker på om jeg er competitive. Går bachelor i finans, og har per idag et snitt på ca 4.2. Tror jeg skal klare og øke dette til 4.5 i løpet av neste år. Skolene jeg har sett på er Imperial, LSE og Cass. En ting er jo at det er jævlig dyrt, spesielt med tanke på hvor svak kronen er nå, så spm er jo om det i det hele tatt er verdt det. Er ikke 100% sikker på om jeg vil jobbe i London senere heller, dersom jeg går for master. Alternativet per idag, er enten å starte på juss eller msc finans på BI. Har egentlig vært innstilt på jusstudiet de siste to årene, og har derfor brukt mye penger og TID på å ta opp fag fra vgs, så er nesten litt for jævlig om jeg ikke går for jusstudiet. 

Har dog innsett at det å bli en top notch M&A advokat, verken er realistisk eller like morro som investment banking. Er dog mulig at motivasjonen er litt borte fordi jeg er dødssliten. Har 9 eksamener dette semesteret og sliter med søvnmangel..

Innen finans er jeg mest interessert i IB (M&A, IPO, osv) og analyse. Send gjerne PM :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte det samme, og fikk tilbud fra Cass som jeg avslo. Jeg synes det var litt rart at masteren deres ikke hadde noen masteroppgave, og heller hadde et 8000 ords prosjektoppgave. I UK anses Oxbridge og LSE/Imperial/Warwick som de beste skolene for master i finans, og da vil de store investeringsbankene rekruttere fra disse skolene. Jeg vil tro at de skolene du nevnte krever rundt B som minimumskrav, men det holder ikke bare med B i snitt for LSE og Imperial. Jeg kjenner til en med A i snitt som fikk avslag fra LSE, men en annen person med B i snitt som fikk tilbud, så det spørs hvordan masterprofilen din ser ut. Og 4.2-4.5 fra BI vil nok få deg inn på Cass, tipper jeg. Jeg tror det er for sent å søkte til LSE/Imperial nå ihvertfall, for i februar fikk jeg vite  at jeg var litt sent ute hvis jeg ville søke på LSE.

De fleste i Storbritannia tar ikke en masterutdanning, fordi de færreste finansjobbene krever dette, og man vil nok gå rett fra en bachelor (trenger ikke være finans) i en attraktiv finansjobb. Du kan få en liten fordel av å studere master, men du vil jo da konkurrere med mange andre, alt fra historiestudenter til masterstudenter, fra Europa om de samme jobbene, så det kan være tøft å lande en jobb der. Men de krever ikke så høye karakterer, og legger mer vekt på deg som person og hvilke tidligere erfaringer du har.   

Lenke til kommentar

Takk for svar! Du endte opp med master her i Norge eller? Er det jeg synes er litt rart også. Hvordan stiller egentlig en ett årig master seg,  med en to årig en fra Norge? Kan jo umulig lære like mye på den samme tiden. Har forstått det slik at arbeidserfaring og GMAT også er veldig viktig? Skal som sagt ikke søke for neste semester, så har noe tid enda vill jeg tro. 

Er det egentlig noe poeng å dra til London dersom jeg ikke er 100% på å jobbe der? Vil jeg få noen særlig fordel med en master fra London kontra f.eks. BI?

Lenke til kommentar

Er det egentlig noe poeng å dra til London dersom jeg ikke er 100% på å jobbe der? Vil jeg få noen særlig fordel med en master fra London kontra f.eks. BI?

Ja, det er forsåvidt et poeng å ha studert finans i finanshovedstaden. Husk dog på at en master i England som oftest ikke tilsvarer en fullverdig master her hjemme da de ofte bare er 90 studiepoeng og ikke 120 som her hjemme.

Er det verdt pengene? Kommer an på skolen.

Lenke til kommentar

Kan tydeligvis bare glemme msc finance på LSE, men msc Finance and Private equity eller msc accounting and finance kan være en mulighet, om jeg gjør det veldig bra siste året og nailer GMAT. For msc accounting and finance må jeg med dagens kurs hoste opp ca 100k av egen lomme for skolepengene, det er mulig men må vel også ha en del ekstra for levekostnadene? Noen andre skoler jeg kan se på? Har sett på St Gallen i Sveits, den er ranket høyt og koster heller ikke så mye. Vet dessverre ikke hvor høye opptakskrav de har enda.

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar

Lagde et grovt budsjett, og tror nok jeg burde se på noe annet. Om jeg hadde kommet inn på LSE accouting and finance, så skulle jeg nok klart å hoste opp 100k ekstra for skolepengene, men 10k i mnd vil vel være umulig å leve på per mnd i London. Hadde kanskje rukket å spare opp 40-50k før den tid, men 15k i mnd er vel fortsatt litt i det minste laget. 

%22Budsjett%22 master.xlsx

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste bedre masterne i England koster fra og med £25k per år.

Takk for svar! Du endte opp med master her i Norge eller? Er det jeg synes er litt rart også. Hvordan stiller egentlig en ett årig master seg,  med en to årig en fra Norge? Kan jo umulig lære like mye på den samme tiden. Har forstått det slik at arbeidserfaring og GMAT også er veldig viktig? Skal som sagt ikke søke for neste semester, så har noe tid enda vill jeg tro. 

Satser på å ta masteren her i Norge.

Arbeidserfaring teller som pluss i søkeprossen, men det er ikke et krav. Men GMAT er viktig, og som oftest ligger minimumskravet på 650, men du burde i hvert fall satse på rundt 700 for å komme inn på LSE, tipper jeg.

Sjekk ut Warwick, som skal være et av de bedre MSc Finance i England. Hvis du vil vite mer om enkelte skoler kan du sjekke ut www.thestudentroom.co.uk, og søke etter folks meninger om ulike skoler eller studier.

Men hvis du ikke er 100% sikker på å jobbe der, så vet jeg ikke om det er verdt det.

Lenke til kommentar

Takk for svar,

Hvis jeg skulle ønske å søke i London, hva burde jeg gjøre for å skille meg ut på søknaden? Har som sagt 4.2 i snitt, men regner med å øke det neste år, da jeg ikke har noen privatisteksamener å ta da. Skal ikke på utveksling, noe som kanskje er negativt, men skal to uker på sommerskole i Kina denne sommeren. Skal også bli aktiv i Røde kors fra sommeren av (Hatt lyst til dette lenge, men har ikke fått tid). Har loket litt rundt på Linkedin, og ser jo at de fleste på LSE og Imperial har helt syke mengder med verv, internship og noen kan sikkert gå på vannet..

Synes masteren på Imperial virker mer interessant, virker som at de har bedre utvalg av kurs. 

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...