h44kon Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Heisann jeg har en Peugeot 206 GTI 2001 modell. Problemet med denne er at speedometeret til tider ikke fungerer, det vil si at den kan fuke i 5-6 km før den detter ned på 0 slik kan det vere i et par kilometer så fungerer den igjen. Så da lurer jeg på om det er ABS føleren som begynner å ta kveld? hender ofte at ABS slår inn mens jeg bremser. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Høres ut som feil på ABS-sensor ja. Dette kan være et farlig problem, så ville parkert bilen inntil det er fikset. edit: Accidentally words Endret 8. mai 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
h44kon Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2016 Høres ut som feil på ABS-sensor ja. Dette høres ut som farlige problemet, så ville parkert bilen inntil du fikser dette. Pleier problemet å ligge på fremhulene eller bakhjulene? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Ta ut sikringen til ABS-en hvis du må kjøre. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) På min Peugeot 406 var problemet todelt. Den ene feilen var dårlige loddinger i selve speedometeret. "Motoren" som driver speedometernåla var ikke skikkelig loddet til kretskortet. Når speedometeret falt til null, kunne jeg trykke på glasset med fingeren, og så plutselig var det kontakt igjen og speedometeret virket. Fikset med loddebolt. Den andre feilen var at jeg måtte bytte hastighets-sensoren. Det er en plastboks som er festet til girkasssen med en skrue og en elektrisk hurtigkontakt, med et tannhjul inn i girkassen. Enkel å bytte. Begge disse reparasjonene ble nødvendig ca. på samme tid, og da det var utført var det aldri noe problem. Min feil hadde tilsynelatende ingen fobindelse med ABS, selv om bilen min har det. Så det er godt mulig at din feil har en annen årsak. Endret 8. mai 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Du har endret emnetittlen til [Løst]. Flott. Men kanskje du kunne si hva som ble løsningen? Det kan hjelpe andre som googler symptomene og lurer på hva de skal gjøre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå