Mats:e Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Hei, eg treng hjelp til å finne delar til ein gaming pc til min yngre bror, budsjett ligg på rundt 6-7 tusen kroner. Har kunnskap i å bygge pc då eg gjorde det sjølv for eit par år sidan, men kunnskapen om kva delar som er best per dags dato er ikkje slik den ein gong var. Pc-en skal brukast til skulearbeid og dei nyaste spela: CS, LoL og andre RPG, COD, Battlefield+++. Treng og eit trådlaust nettverkskort. På forhand takk! Endret 8. mai 2016 av Mats:e Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Data i deler med prosessor fra Intels Skylake-serie Intel 8GB+i5-6500+1TB+500W+Wrist Art.nr: 225573 Skal du overklokke? Hvis ikke er det forslaget over, et godt utgangspunkt, kjøpt skjermkort brukt, eller vent til GTX 1070 kommer. R9 280x\290x eller GTX 780 TI burde holde for deg. Samsung 850 evo er greit SSD disk som er greit å legge til. Asus USB-AC55 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Når budsjettet er på 6-7k så er det lite vits å vente på Pascal, da billigste her blir 1070 for 379USD som fort blir rundt 4000 med dagens kurs. Kjøp heller brukt, enig i at 780 ti er et god kandidat, men verdien på 970 vil nok rase, så om man venter en måneds tid så tipper jeg man kan få 970/980 til samme pris som 780 ti i dag, pluss 900-serien har nyere driver. Relativt dumt å kjøpe skjermkort nytt eller brukt nå, når det er under i måned igjen til Pascal slippes. Kjøp en rimelig prosessor med integrert grafikk fra intel, så kjører man integrert grafikk til Pascal kommer, verdt å vente en måned syns nå jeg Lenke til kommentar
Ratinora Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 denne pcen tror jeg passer ditt behov: https://www.komplett.no/product/853765/pc-nettbrett/pc-baerbar/alle-pc-er/asus-k501ub-156-full-hd-matt# Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Laptopen tilfredsstiller neppe brorens behov. Faktisk vil den neppe være i nærheten. Stemmer på LHM1 sitt oppsett, gjerne med brukt skjermkort etter Pascal er på markedet. Lenke til kommentar
Mats:e Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 Han har allerede ein bærbar pc, so han vil helst ha ein stsjonær-pc. Kan dokke komme med eit eksakt oppsett som dokke ville gått for? LHM1 sitt forslag er oppe for vurdering, men vil gjerne ha fleire valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå