fotonisse Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Min kones Samsung S6 har de siste dagene fått flere feilmeldinger med kode 495 fra Google Play, har så Googlet forskjellige løsninger i forbindelse med den feilkoden. Har forsøkt de fleste tips og forslag uten at det har hjulpet. Som en siste utvei, så tok jeg jobben og slettet alt innhold og satt den opp som en ny enhet. Men den var ikke særlig samarbeidsvillig da heller. De første problemene var når jeg skulle legge inn passordet på Wifi, påstod flere ganger at det var feil selv om det ikke var det. Så for å komme videre i oppsettet, så måtte jeg sette den opp med mobildata, da fungerte det med en gang og så kunne jeg aktivere Wifi når oppsettet var ferdig. Men så kommer det neste problemet, når jeg trykker på Play Butikk så åpner det seg som vanlig, men det er ikke et eneste bilde/ikon som er synlig der, kun teksten til de forskjellige appene. De samme gjelder om jeg går inn på hennes apper, det er kun teksten for appene som er synlig. Jeg får heller ikke oppdatert noen av appene som er installert på hennes mobil. Om jeg velger å oppdatere en enkelt eller oppdater alle, så er det noen av dem som ‹‹jobber litt››, men ingen av dem blir oppdatert. Velger jeg kun en, så står det kun at oppdatering venter......... Heller ikke nye apper kan lastes ned fra Google Play butikken og installeres på hennes mobil...... Noen gode forslag til hvordan jeg skal løse dette? Endret 8. mai 2016 av fotonisse Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2016 En liten oppdatering. Har nå forsøkt å sette den opp via min google-konto, den vil fremdeles ikke settes opp med wifi, må bruke mobildata til dette. Mobilen viser da alle appene/ikonene i play-butikken etter en stund, men den vil fremdeles ikke oppdatere noen av dem. Velger jeg de installerte appene på mobilen, og så trykker ‹‹Oppdater alle››, så starter det på alle appene men det er bare strekene som beveger seg, ikke noe blir oppdatert. Velger jeg å Oppdatere en spesifikk app, så begynner den også med oppdatering, men etter en stund så kommer feilkode 495 igjen, det gjelder på samtlige av de appene jeg har prøvet dette på. Ellers så fungerer min mobil med min google-konto som den skal. Min kones forrige mobil fungerer også slik den skal med hennes google-konto, der kan hun fint oppdatere samtlige apper, så da er det jo ikke noen av våre google-kontoer det er feil på tror jeg i det minste da? Tror jeg leverer mobilen hennes på service jeg, for dette ser det ikke ut til at jeg finner noen løsning på......... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Kjør fabrikk oppsett på den først og knytt den til en ny google mail konto som du lager ved første oppstart. Last ned og installer noen gratis apper. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2016 Har forsøkt det også, og appene ser fremdeles ut som på bildene jeg la ut i det første innlegget, kun tekst og ingen bilder/ikoner. Ved å laste ned en ny app, så står den bare å jobber og sier at den har lastet ned, og så skal den installeres. Men mobilen bare jobber og jobber, og det blir ikke installert noen nye apper i det hele tatt. Ved oppdatering av alle apper, så jobber alle appene, uten at de blir oppdatert. Ved å bare oppdatere en av appene, så ser det ut som den henter ned oppdateringen, men når den skal installeres så kommer feilkoden 495 igjen....... Så dette gidder jeg ikke mer av, den blir levert i morgen. Lenke til kommentar
VildeS Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Får samme feilkode på min s6 edge. Når jeg bruker WiFi får jeg ikke lastet ned eller oppdatert apper men når jeg er på mobilnett fungerer det. Dette er bare en av mange irriterende feil som skjedde med telefonen etter oppdatering. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2016 Problemene med denne mobilen her (med feilkode 495) startet før oppdateringen av Android, men det ble mye værre etter at den ble oppdatert til Android 6.0.1 Og det hjelper ikke noe om den står på wifi eller mobildata, kan ikke laste ned nye apper eller oppdatere noe som helst uansett hva en velger av wifi eller mobilnett.......... Det samme gjelder om det er en av våre eksisterende google-kontoer, eller en nye som blir laget der og da vi benytter, mobilen vil ikke uansett. Så denne mobilen tror jeg rett og slett at de skal få lov til å se litt nærmere på........., så får en jo håpe at det kommer en oppdatering av Android snarest, som retter feilene som tydeligvis flere har fått etter at den ble lansert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå