TheTaurex Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Hei Lurte på om det er mulig å kreve en erstatning når en har innlevert et produkt til verksted på garanti/forsikring hvor de bruker veldig lang tid på å fikse den? Har hørt at etter så så mange uker så kan en gjøre det, men er dette virkelig sant? Har en høyttaler som har vært på verksted siden 10. mars hvor den hare bare blitt sendt videre fra verksted til verksted ettersom de ikke klarer å fikse den. Endret 8. mai 2016 av TheTaurex Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Om du har lid eit tap så kan du ha rett på å få erstatta utgifter som forhandlaren måtte kunne forutsjå at du fikk. I dette tilfellet vil nok eit økonomisk tap kanskje begrense seg til eventuelle utgifter du har hatt med å leige eit anlegg til bilen. Det store spørsmålet er knytta til kva som er urimelig lang tid, og om dei blei avtalt kor lang tid denne reparasjonen skulle ta. Etter forbrukerkjøpsloven er kravet at avhjelp skal utførast utan kostnad og utan vesentlig ulempe innan rimelig tid. I dette tilfellet er det nok meir rimelig å kreve prisavslag etter forbrukarkjøpslova. Sidan forhandlaren ikkje har klart å ordne opp innanfor rimelig tid så vil dette kvalifisere til å kreve prisavslag. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Om du har lid eit tap så kan du ha rett på å få erstatta utgifter som forhandlaren måtte kunne forutsjå at du fikk. I dette tilfellet vil nok eit økonomisk tap kanskje begrense seg til eventuelle utgifter du har hatt med å leige eit anlegg til bilen. Det store spørsmålet er knytta til kva som er urimelig lang tid, og om dei blei avtalt kor lang tid denne reparasjonen skulle ta. Etter forbrukerkjøpsloven er kravet at avhjelp skal utførast utan kostnad og utan vesentlig ulempe innan rimelig tid. I dette tilfellet er det nok meir rimelig å kreve prisavslag etter forbrukarkjøpslova. Sidan forhandlaren ikkje har klart å ordne opp innanfor rimelig tid så vil dette kvalifisere til å kreve prisavslag. Merk at svaret over kun gjelder når du har reklamert på tingen. Slik som TheTaurex skriver, så virker det som høyttaleren er levert inn på garanti/forsikring (?), der en har andre avtaler og rettigheter. Det sagt, så er 2 måneder uansett lang reperasjonstid. Jeg ville ringt, maset og styrt litt. Men jeg er usikker på hvilke rettigheter du har. Jeg foreslår å få tak i et skriftlig notat fra verksted om at de ikke kan reparere, og så levert dette til forsikringsselskapet og bedt om en ny høyttaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå