nordemoniac Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Hei! Jeg har 7-8 Hi8-kassetter fra et 80-talls Sanyo Hi8-kamera. Dessverre fungerer kameraet dårlig, mulig fordi det bare har ligget i årevis, og flimrer/ruller og klarer ikke å spille av kassettene (selv om det virket få år tilbake før det ble pakket bort). Jeg ønsker å få digitalisert disse kassettene så raskt som mulig, og ser at kanskje beste mulighet er 90-talls Sony Digital8 kameraene som også støttet avspilling av analog Hi8, og kunne streame det ut via DV-firewire utgang. Er det noen som har et slikt kamera i god stand, og kunne lånt meg det i et par dager så jeg får spilt inn familieminnene? Endret 8. mai 2016 av nordemoniac Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 11. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2016 Endte opp med å kjøpe et Sony DCR-TRV480E kamera fra eBay. Det viste seg at kassettene jeg har er Video8, ikke Hi8. Sony-kameraet kan spille av Video8, Hi8 og Digital8 og streame det ut som DV via FireWire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå