Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp eller leasing av El-bil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bestemt meg - Det blir kjøp og ikke leasing. Innleggene deres var potetgullposen som veltet saltbøssa, takk for mange gode svar!

Har bestilt et "besøk" hos selger til uken for å bli "enige" om priser og ev. innbytte i 5år gammal dieselmøkkapurke - ikke overaskende er det en Countryman :yes:. Er særdeles misfornøyd med graden av kjøreglede jeg har hatt med denne som jeg betalte 405k for.

Den nye i3 velger jeg med monsterutstyrspakka - alt inkludert - for 345k. Dette kan ikke være annet enn en god deal :cool:.

Jeg lar gjerne tråden være åpen for videre diskusjoner om allerede off-topics - og eventuelle off-topics som jeg selv starter opp nå. Om det tillates av ad-min`s.

-Hører at det skal være mulig å oppgradere batteriet på nye i3 når den tid kommer at det blir mulig. Noen som kan tenke seg hvor mye det vil koste? og, det er vel da bare deler av batteriet som oppgraderes, ikke hele smæla?

Lenke til kommentar

-Hører at det skal være mulig å oppgradere batteriet på nye i3 når den tid kommer at det blir mulig. Noen som kan tenke seg hvor mye det vil koste? og, det er vel da bare deler av batteriet som oppgraderes, ikke hele smæla?

Mener på det var rundt 7000 euro, og det er nok hele pakken da det er ny kjemi. Om du allerede vurderer noe slik ville jeg også tenkt over om det ikke ville vært bedre med en brukt Tesla, du er nesten der med oppgradert batteri og du får dobbelt så stort batteri++ og en god del mer krefter, + andre goder og minuser. 

Skal ikke prakke på noen, men verdt å ha med i vurderingen iallefall :) lykke til med kjøp! 

Lenke til kommentar

Mener på det var rundt 7000 euro, og det er nok hele pakken da det er ny kjemi. Om du allerede vurderer noe slik ville jeg også tenkt over om det ikke ville vært bedre med en brukt Tesla, du er nesten der med oppgradert batteri og du får dobbelt så stort batteri++ og en god del mer krefter, + andre goder og minuser. 

Skal ikke prakke på noen, men verdt å ha med i vurderingen iallefall :) lykke til med kjøp! 

Ja nei dæven, er det så dyrt er det bare å glemme :)

Håpet på små deler bare av batteriet som kunne byttes ut - har ingen peil på hvordan dette fungerer, derfor ble nok spørsmålet litt "dumt", og prisen langt uten for komfortsonen.

300km rekkevide - si 170-180km på vinterføre er nok til å ta meg til Gardermoen (15-16mil hjemmefra) uten å måtte lade midtveis. Dette er de lengste turene jeg har hatt behov for de siste årene med egen bil - da mange ganger årlig.

Selv en brukt Tesla blir for dyrt og "svært" til mitt behov. Dessuten liker jeg nye ting når jeg først kjøper.

Takk for det :)

Du klarer ikke å vente til den oppgraderte utgaven er på markedet? Det bør være mulighet for levering sent på høsten.

Versjonen jeg ser på nå ER vel nettopp den oppgraderte versjonen. Den har kommet nå nylig og er oppgradert fra 190 til 300km i rekkevidde.

Jeg tenkte mer på litt lenger frem i tid, når enda en ny oppgradering kommer på markedet. :)

Lenke til kommentar

Ja. Problemet, som jeg plutselig oppdaget, er at dette vel er kampanjepriser for 3års avtale ved leasing. Altså 345k og borte vekk med bilen.

Jeg har trodd at dette var kjøpsprisen :shrug: ...eller..?

Merkelig om de kun legger ut prisen for leasingavtaler og, så jeg er veldig i tvil om hva jeg egentlig ser her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Totalpris på leasing til 157000 for en bil til 262500, ca. 60% av bilens verdi over 3 år.

Riktignok en del renter i bildet i det regnestykket.

Men til sammenligning så betaler jeg ca. 125000 (inkludert renter og innskudd) over 3 år for en bil til 320 000. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...