FrihetensRegn Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Nå har ikke jeg barn, men om en far setter fyr på et asylmottak etter at en eller flere personer derifra mishandler barna hans, og myndighetene svarer som denne ordføreren, så skjønner jeg slike handlinger svært godt. 5 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Tror jeg går og legger meg. WubWub har en helvetes jobb å gjøre, så han bør kanskje legge seg han også. Blir et hardt liv fremover hvis han skal dokumentere alle påstandene sine. Herregud, tenk å gå rundt å være en ærlig rasist... Verdens første, til og med! Endret 7. mai 2016 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 7. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Jeg spør deg om DOKUMENTASJON, ikke linker. Og nei, den ENE linken du ga meg var ikke nok dokumentasjon for dine påstander. Og nei, jeg leste den ikke, fordi jeg så hva den handlet om, ristet på hodet og lukket fanen. Du ristet altså på hodet av en artikkel som tar opp sex trakassering av tyske jenter å avfeide det som tull. Og du ber om enda mer dokumentasjon om samme emne, til hvilket formål? Du tar det jo ikke til deg. Hva er det du egentlig vil diskutere her? Du snakker ikke om trådens emne som er tyske jenter som blir plaget av flyktninger. Mener du det er utidig at det kommer frem i lyset? Skader det "saken" din? Endret 7. mai 2016 av WubWub 6 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Hvem sin skyld var det at jenter ikke kunne gå hvor de ville midt på natta før innvandrere kom til Norge, da? Kriminaliteten ble ikke oppfunnet på 70-tallet. Den har faktisk gått UTROLIG langt nedover siden innvandrerene kom til Norge. Eeeh... Det var en HELT annen frihet og trygghet i Norge på 70tallet enn hva det er i muslimsk infiserte områder nå. Dette skal du få dokumentere. Vis meg statistikk som sier at det var mindre kriminalitet i Norge på 70 tallet enn det er i dag. Du kan gjerne finne statistikk for Groruddalen også. Men unngå ord som "infisert", det får det til å høres ut som om du er lite intelligent, og det er du vel ikke? SSB.no Ja...? Hvis du har dokumentasjon på økt kriminalitet, så får du komme med det. Det der er ingenting annet enn et tall plukket ut av en database. Kontekst, unge mann (I'm assuming, here). Nå hadde jeg tenkt ikke henge ut noen, men det kan nevnes at over 34% i fengslene er av ikke-norsk statsborgerskap i dag og dette har lenge vært en økende trend. Det vil si at andre-generasjonsinnvandrere og ny-innvilget ikke er inkludert her. I dag blir mange saker aldri tatt opp eller så blir det henlagt. Vet ikke om det var et problem tidligere. Ikke for å virke kjip, men Wubwub har rett. Utlendinger står for mye av kriminialitet her til lands, spesielt innen salg av narkotika. Utenlandske innsatteDe siste årene har antallet utenlandske innsatte i norske fengsler økt betydelig, og rundt 34 prosent av alle fengselsplasser er til enhver tid tid belagt med utenlandske statsborgere. De tre mest representerte landene i norske fengsler med utenlandsk statsborgerskap er Polen, Litauen og Romania (2014). Kilde: http://www.kriminalomsorgen.no/utenlandske-innsatte.237929.no.html Endret 7. mai 2016 av Heradon 1 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 7. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2016 Tror jeg går og legger meg. WubWub har en helvetes jobb å gjøre, så han bør kanskje legge seg han også. Blir et hardt liv fremover hvis han skal dokumentere alle påstandene sine. Herregud, tenk å gå rundt å være en ærlig rasist... Verdens første, til og med! Du kan få dokumentasjon på alt jeg hevder så lenge du ber meg om noe spesifikt. Dokumentasjon på "alt" er for flytende og vagt. Være spesifikk så skal du få dokumentasjon til tross for at du ikke gidder lese de siden de ikke passer til ditt verdensbilde. Men andre som ikke er så ideologisk fastlåst kan lese de å gjøre seg opp en mening om emnet 3 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 WubWub: Ikke gidd å bruke energi på det engang; sånne som han vil aldri forstå. Eller rettere sagt, vil ikke forstå. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Hvem sin skyld var det at jenter ikke kunne gå hvor de ville midt på natta før innvandrere kom til Norge, da? Kriminaliteten ble ikke oppfunnet på 70-tallet. Den har faktisk gått UTROLIG langt nedover siden innvandrerene kom til Norge. Eeeh... Det var en HELT annen frihet og trygghet i Norge på 70tallet enn hva det er i muslimsk infiserte områder nå. Dette skal du få dokumentere. Vis meg statistikk som sier at det var mindre kriminalitet i Norge på 70 tallet enn det er i dag. Du kan gjerne finne statistikk for Groruddalen også. Men unngå ord som "infisert", det får det til å høres ut som om du er lite intelligent, og det er du vel ikke? Du kom med første påstand, ansvaret for bevis ligger på deg. Og infisert er en veldig presis betegnelse for fenomenet, men det krever litt intelligens å forstå. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Det jeg lurer på er når, ikke om, land som Sverige vil smelle når det er slutt på Mr. Nice Guy Swede. Kanskje når svenskene blir minoritet i eget land, at det da kommer til å skje en revolusjon. En økonomisk kollaps som følge av et generøst velferdssystem vil naturligvis akselerere dette. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Å mase om dokumentasjon på hver eneste liten ting er tegnet på at man allerede har tapt debatten. 1 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 7. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2016 Det jeg lurer på er når, ikke om, land som Sverige vil smelle når det er slutt på Mr. Nice Guy Swede. Kanskje når svenskene blir minoritet i eget land, at det da kommer til å skje en revolusjon. En økonomisk kollaps som følge av et generøst velferdssystem vil naturligvis akselerere dette. Jeg er redd vi kommer til å trenge en mur langs svenskegrensa. Vi så hva som skjedde med Libanon når de hadde en liberal innvandringspolitikk, den kristne befolkningen ble raskt en minoritet som ble tilnærmet utslettet. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Kanskje vi trenger en norsk Donald Trump 1 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 7. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2016 Kanskje vi trenger en norsk Donald Trump 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Moderatormelding Reduserte en del sitatpyramider.Tilbakemelding tas på PM. Lenke til kommentar
bird and cloud Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 I realiteten er vel dette den eneste løsningen jentene har. Vi tar tross alt inn mennesker fra en kultur hvor kvinnen er underdanig mannen, hvor kvinnen skal dekkes til og hvor kvinnen helst ikke gå utenfor hjemmet uten følge. Når man komme fra en slik kultur, forstår jeg at det er naturlig å trakassere jenter, som i deres øyne ikke fremstår som ærbare, ordentlige kvinner. I land som Afghanistan gifter rundt halvparten av jentene seg før de er 16 år, og noen gifter seg enda tidligere. Det er derfor helt legitimt å tro at menn fra slike land har et helt annet forhold til dette med jenter og alder. Hva vi anser som barn/ungdom, anser kanskje mange asylsøkere som en potensiell brud. Holdninger blant mennesker er vanskelig å endre, spesielt når holdningene blir delt sammen med andre. Tyskland har begrenset med ressurser til å gjøre noe med dette problemet. Vesten ble gal når vi lot et stort antall av personer med slik kultur får komme inn i landet. 1 Lenke til kommentar
bird and cloud Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Når en slenger rundt seg med forskjellige påstander så burde en ha noe å vise til ja. Jeg har et par bekjente på Facebook som nesten daglig lirer av seg forskjellige meldinger om hva innvandrere og muslimer gjør med landet. Og hvor kilder er like vanlig som en enhjørning. Og om dem har noen kilder så er det til forskjellige innvandrings,muslim og generelt rasistiske fjas sider. Noe disse personene og andre tar 100% seriøst i deres forvridde hode. Ikke missforstå meg. Ja det er utfordringer med innvandrere i bla Norge. Men skal en slenge rundt seg med påstander så får en ha kilder som er skrevet av seriøse mennesker å vise til om en skal ha en voksen diskusjon. Det er ikke sånn at det lages statistikk over alle forhold i samfunnet. En ting som har vært et problem i det siste med tanke på asylsøkere er dette med bad og svømmehaller. Det har vært mange saker hvor asylsøkere har trakassert jenter, truet gutter i garderoben til å gjøre seksuelle tilnærmelser, og lignende. I Tyskland har noen bad sagt at asylsøkere ikke får komme inn. I Sverige har det vært foreslått å ha egne åpningstider for gutter og jenter. Så kan man ha en metadiskusjon om hva kilde egentlig betyr, og om hva slags kilder som er gode nok. Jeg mener for eksempel dette problemet man opplever i Europa med bad og svømmehaller, viser en tendens. Den viser seg også på andre måter med at barn og jenter blir trakasser på vei til skole, på bussen, og lignende. Jenter blir oppfordret til å holde seg unna enkelte områder. I Tyskland har det også vært foreslått å ha egne togvogner forbeholdt jenter. Ting er i ferd med å forandre seg selv om man ikke kan lese noe svart-hvitt ut fra en graf. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Jeg spør deg om DOKUMENTASJON, ikke linker. Og nei, den ENE linken du ga meg var ikke nok dokumentasjon for dine påstander. Og nei, jeg leste den ikke, fordi jeg så hva den handlet om, ristet på hodet og lukket fanen. Du ristet altså på hodet av en artikkel som tar opp sex trakassering av tyske jenter å avfeide det som tull. Og du ber om enda mer dokumentasjon om samme emne, til hvilket formål? Du tar det jo ikke til deg. Hva er det du egentlig vil diskutere her? Du snakker ikke om trådens emne som er tyske jenter som blir plaget av flyktninger. Mener du det er utidig at det kommer frem i lyset? Skader det "saken" din? "Vi juger som faen på enkelte punkter, og så har vi et par ting vi faktisk kan dokumentere i tillegg slik at hver gang noen ber oss om kilder, så later vi som om det er det de spurte om kilder på. Så bare hiver vi på med skitne debatteknikker om de kildene fordi vi ikke har noen jobb å gå til eller sosialt nettverk å bruke tiden på." The prophecy has come true! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Å mase om dokumentasjon på hver eneste liten ting er tegnet på at man allerede har tapt debatten. Tull. Å ville ha kilde til utsagn som blir presentert som fakta er tegn på intelligens. 1 Lenke til kommentar
bird and cloud Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Mangel på kilder gjør at jeg ikke tar deg seriøst. Det, og at jeg har diskutert med deg før og vet at du ikke er seriøs. Jeg ønsker egentlig ikke å blande meg inn i diskusjonen deres, men jeg gjør det visst likevel. Når det gejdler overfallsvoldtekter i Oslo, så ble nesten alle slike overgrep utført av ikke-vestlige innvandrere for noen år tilbake http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-Oslo-5569378.html Når det gjelder statistikk over grupperinger i Norge, så er det vanskelig å oppdrive siden SSB ikke ønsker å publisere krimstatisikk over innvandrere. Før kunne man se at personer fra land som Afghanistan, Irak, Iran og Somalia var mer kriminelle enn nordmenn, men hvordan ståa er i dag får vi altså ikke vite. I noen oversikter regnes også personer som har norsk statsborgerskap, som norske. Det gjør det litt vanskelig å skille mellom grupper. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/SSB-vil-ikke-lage-krimstatistikk-om-innvandrere-8333041.html Når det gjelder insatte i norske fengsler, så består ca 34% av insatte av innvandrere som ikke har norsk statsborgerskap, hovedsaklig fra Polen, Romania og Litauen. Det er jo litt rart. Med tanke på hvor mange etniske nordmenn som bor i dette landet konra personer med utenlandsk statsborgerskap, så burde det kun være en liten andel innvandrere i norske fengsler. http://www.kriminalomsorgen.no/utenlandske-innsatte.237929.no.html Ellers er det vanskelig å finne konkrete tall og kilder. Det blir mer å se på tendenser. Før så kunne disse skolejentene gå til skolen uten å bli trakassert, men det kan de tydeligvis ikke nå. Her i Norge har vi lignende tilfeller. Så leser man via engelske og tyske aviser at lignende skjer i disse landene også. Det har oppstått et problem som ikke var der før. Så hva skal man gjøre? Skal man vente til SSB lager statistikk eller vente på at et konsulenthus lager en rapport før man gidder å ta stilling til det? Det er noe som skjer her og nå. Når det er sagt så er jeg enig i at det er mange påstander som folk slenger ut av det blå. Hvis du syns det jeg skriver her er helt irrelevant, så er det helt greit for meg. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Å mase om dokumentasjon på hver eneste liten ting er tegnet på at man allerede har tapt debatten. Tull. Å ville ha kilde til utsagn som blir presentert som fakta er tegn på intelligens. Åja, kan jeg få dokumentasjon på det? 3 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Tredobling av antall utlendinger i norske fengsler på ti år.Hvor mange av de norske statsborgerne som er innvandrere kan vi bare undres fordi SSB ikke lister dem etter fødeland eller foreldres fødeland, bare statsborgerskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå