Gå til innhold

Sony Xperia z5 premium / Iphone 6?

Anbefalte innlegg

Har sittet i noen dager å vurdert etter 4 år å gå over til Sony Z5/Z5 Premium. Er det noe å anbefale ? Mange snakker om at tlf fort går varm og at batteritiden er veldig dårlig. Tenker at dette er veldig etter hvor mye du bruker tlf. Min Iphone 6 går mer eller mindre hele dagen og trenger lading i 7-8 tiden på kvelden.

Har også hørt at den har tildenser til å henge seg opp. (Klikke). Hva er deres erfaringer, dere som har/har peøvd Sony Z5 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-405938

Z1 er utgått og lar seg ikke oppdatere til marshmellow. Den er ikke 3 år. Så om 3 år så er det likt med z5.iphone kan du ha i 5år

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

Z1 er utgått og lar seg ikke oppdatere til marshmellow. Den er ikke 3 år. Så om 3 år så er det likt med z5.iphone kan du ha i 5år

Hvorvidt Z1 oppdateres eller ikke sier ikke så mye om mulige oppdateringer på Z5 i fremtiden. Samme produsent, men en annen modell og en annen tid.

Oppdateringer er heller ikke så viktig. Hvis det ikke er en feil i den Android-versjonen som fulgte med telefonen vil jeg påstå at oppdateringene knapt er merkbare (med mindre man har en så gammel versjon at den ikke er kompatibel med apps man vil bruke).

Når de er merkbare kan det like gjerne være med negativt fortegn. Oppdateringer er i stor grad noe som mange bare innbiller seg at er viktig, fordi man er i overkant opptatt av å ha det nyeste.

Samme telefonen i 5 år er veldig lenge. Er nok ganske vanlig å bytte etter 2-3 år.

Endret av oscrue10
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Er sikkert normalt og bytte etter 1-3år. Hverfall om en kjøper seg en mobil til under 3000. Men kjøper en seg en mobil til 5-12000 så bør en kansje forvente at den er brukendes litt lenger og lar seg oppdatere?teknologien går fort men allikevel

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

Dessverre så er z5 serien preget av overvarme og elendig battertid. Varmen gjør at den ofte lagger i menyen. Det var et dilemma for meg for kjøpte jo den til og med til dama. Min far har i sin tid arvet z1 compac og min mor Sony Z. Med andre ord har jeg virkelig elsket denne serien. Jeg kopierer mitt svar fra et annet tråd. Har vært veldig aktiv på sony forumet i et håp at software kunne ha fikset det, men etter 7 måned gav jeg opp.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1680323&&page=23

Forrige uke fikk jeg nok av Sony Z5c, har virkelig prøvd å like mobilen for designmessing var den i utgangspunktet akkurat slik jeg håpet på. Hadde den hatt noe annet enn snapdragon 810 v2,1 og mer enn 2 GB ram hadde jeg lett beholdt den. Men sp810 er en batteridreper og så ustabil, kombinert med at jeg alltid er oppe i 2 GB ram etter å ha brukt fundamentale aps som snap, face, instagram og tv2sumo så måtte jeg til slutt vurdere alternativer. Holdt på å koke over når jeg så den nye serien fra Sony, når prisen er 5800 kr og mobilen ikke lengre er vanntett og har en degradert prossesor (snapdragon 650 + 3 GB ram) da undrer jeg meg over hva Sonys visjon er. http://www.tek.no/ar...bilserie/277271

Etter 3 år med hhv Sony Z, Z1 z1 compact og deretter Z5 kjøpte jeg nå spontant Galaxy s7 og la inn google launcher. Etter å ha testet litt merket jeg hvor utdatert Z5c allerede er. Batteritid er ikke lengre et problem og for aller første gang opplever jeg at uansett hvor mye en kaster på mobilen så går ting absolutt sømløst konstant, ikke blir den varm heller. Dette har vært målet mitt med android mobiler, en sømløst opplevelse. I tillegg til Sony har jeg siden 2010 hatt HTC Desire HD, Galaxy SII, Samsung Nexus, Samsung Galaxy SIII, Nexus 4, Nexus 5, LG G2 + Sony mobilene. Med andre ord har det vært en konstant utskifting i min utopiske jakt. Endelig kan jeg si meg fornøyd med en mobil som i tillegg er "fremtids-rettet. Vil takke for alle bidragene i denne tråden, tips og oppdateringer og håper at sony til slutt klarer å slippe software som finner en balanse mellom ytelse batteri-tid. 
Lenke til kommentar

Er sikkert normalt og bytte etter 1-3år. Hverfall om en kjøper seg en mobil til under 3000. Men kjøper en seg en mobil til 5-12000 så bør en kansje forvente at den er brukendes litt lenger og lar seg oppdatere?teknologien går fort men allikevel

Ja, hvis man bruker 5k eller mer på en telefon burde den duge i minst tre år, men innen den tid er det vanlig å ønske seg noe nytt og bedre.

Angående oppdateringer kunne det vært interessant å vite nøyaktig hva man savner på disse telefonene som ikke oppdateres. Og så kunne det vært interessant å gi noen en fake oppdatering som ikke endrer på noe som helst og deretter spørre om hva vedkommende mener om oppdateringen.

Av og til er det en oppdatering med vesentlige endringer i funksjonalitet, men likevel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg er redd du vil bli skuffet over Xperia Z5. Jeg har selv vært innom det meste av toppmodeller og de har alle hatt sine svakheter og sine styrker. Tror Sony Xperia z5 var den som skuffet meg aller mest. Ustabil, varm, treig og kameraet var meget skuffende i forhold til mye av de andre toppmodellene der ute.

Så jeg ville heller ha staset på en Samsung galaxy S7 eller gått for iPhone 6S.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Ja, hvis man bruker 5k eller mer på en telefon burde den duge i minst tre år, men innen den tid er det vanlig å ønske seg noe nytt og bedre.

Angående oppdateringer kunne det vært interessant å vite nøyaktig hva man savner på disse telefonene som ikke oppdateres. Og så kunne det vært interessant å gi noen en fake oppdatering som ikke endrer på noe som helst og deretter spørre om hva vedkommende mener om oppdateringen.

Av og til er det en oppdatering med vesentlige endringer i funksjonalitet, men likevel.

Hadde mobilen min inne til service i februar, brukte da bacup mobilen min, som er en gammel motorola med android.

Hadde problemer med div apper, selv om mobilen hadde siste tilgjengelige sw. Det er vel det jeg savner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...