john_h Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Hei. Jeg setter sammen en pc for en kamerat av meg, og dessverre har vi støtt på et problem.. Når vi prøver å starte pc'en; lyser bare et grønt lys (sammen med det røde) en liten stund, mens nb-vifta spinner opp. Deretter går den tilbake i soft-off... Hva kan problemet være? Abit NF7 2.0 AMD Barton 2500+ 512 MB Twinmos (cas 2,5) EDIT: Kan det være strømforsyninga? Endret 22. november 2003 av john_h Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 RAM'n? Kabeler riktig? Lenke til kommentar
E.T Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 jeg fikk akkuratt det samme problemet. Det viste seg å ver for svak strømforsyning. Bytt den ut. Kom det kanskje noe gnistring hos deg? Da er det 50% kjangs for att hovedkortet ditt ar gått fyken =(. Send det i retur og få nytt/pengene tilbake hvis hovedkortet ikke funker. Jeg bygde og for en kamerat og støtte på akkuratt det samme problemet. Anbefaler 360W Chieftec på komplett. Stillegående og god. Lykke til. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 lager hk'et lyd? piper det elelr noe? Lenke til kommentar
Kris_TheLord Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 jeg fikk akkuratt det samme problemet. Det viste seg å ver for svak strømforsyning. Bytt den ut. Kom det kanskje noe gnistring hos deg? Da er det 50% kjangs for att hovedkortet ditt ar gått fyken =(. Send det i retur og få nytt/pengene tilbake hvis hovedkortet ikke funker. Jeg bygde og for en kamerat og støtte på akkuratt det samme problemet. Anbefaler 360W Chieftec på komplett. Stillegående og god. Lykke til. Vel jeg satte sammen samme pc for en kamarat av meg og jeg brukte en strømforsyning på 300W og det funket helt fint. Lenke til kommentar
nonplus Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg fikk noe av det samme problemet pga hovedkortet kortslutta med kabinettet, virka helt fint utenfor kabinettet. Tror det var i/o plata som var synderen, tok ut dette, siden har hovedkortet virker fint i kabinettet. Lenke til kommentar
baahh Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) eh feil innlegg gitt.... Endret 23. november 2003 av baahh Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 reset CMOS før du starter for første gang, hold inne "insert" knappen under oppstart... Hvis det ikke virker, så resetter du på den gamle gode måten, ved å flytte en jumper på hovedkortet Lenke til kommentar
john_h Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Strømforsyninga har maks effekt 300W, trodde det skulle holde... Alle kablene er satt der de skal, og CMOS'en er resetta.. Det lager ingen lyder, knistrer heller ikke (hadde det gjort det, hadde jeg nok skjønt at det ikke var helt i orden.... : ). Det var en annen kompis som monterte hovedkortet, og jeg likte ikke helt at det manglet støtte under midten av det... Tror jeg skal ta ut hovedkortet av kabinettet, og sjekke om det funker da... Lenke til kommentar
john_h Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Takk for mange svar forresten.. Lenke til kommentar
Toar Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 kjøpte nettop ny pc, samme komponeter og samme problem. den røde dioden lyste og den grønne kom på i 0.5 sek men ingenting skjedde. har bytta hovudkort og nå funker det (samme hk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå