Gå til innhold

NF7 2.0, XP 2500+ problemer....

john_h

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg setter sammen en pc for en kamerat av meg, og dessverre har vi støtt på et problem..

Når vi prøver å starte pc'en; lyser bare et grønt lys (sammen med det røde) en liten stund, mens nb-vifta spinner opp. Deretter går den tilbake i soft-off...

Hva kan problemet være?

Abit NF7 2.0

AMD Barton 2500+

512 MB Twinmos (cas 2,5)

EDIT: Kan det være strømforsyninga?

Endret av john_h
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk akkuratt det samme problemet. Det viste seg å ver for svak strømforsyning. Bytt den ut. Kom det kanskje noe gnistring hos deg? Da er det 50% kjangs for att hovedkortet ditt ar gått fyken =(. Send det i retur og få nytt/pengene tilbake hvis hovedkortet ikke funker. Jeg bygde og for en kamerat og støtte på akkuratt det samme problemet. Anbefaler 360W Chieftec på komplett. Stillegående og god. Lykke til.

Lenke til kommentar
jeg fikk akkuratt det samme problemet. Det viste seg å ver for svak strømforsyning. Bytt den ut. Kom det kanskje noe gnistring hos deg? Da er det 50% kjangs for att hovedkortet ditt ar gått fyken =(. Send det i retur og få nytt/pengene tilbake hvis hovedkortet ikke funker. Jeg bygde og for en kamerat og støtte på akkuratt det samme problemet. Anbefaler 360W Chieftec på komplett. Stillegående og god. Lykke til.

Vel jeg satte sammen samme pc for en kamarat av meg og jeg brukte en strømforsyning på 300W og det funket helt fint.

Lenke til kommentar

Strømforsyninga har maks effekt 300W, trodde det skulle holde...

Alle kablene er satt der de skal, og CMOS'en er resetta..

Det lager ingen lyder, knistrer heller ikke (hadde det gjort det, hadde jeg nok skjønt at det ikke var helt i orden.... :p: ).

Det var en annen kompis som monterte hovedkortet, og jeg likte ikke helt at det manglet støtte under midten av det... Tror jeg skal ta ut hovedkortet av kabinettet, og sjekke om det funker da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...