Caddy Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Hei. Opplevde noe rart tidligere i dag. Satt på jobb i en chat med elkjøp. Så popper teamviewer opp, med vinduet sitt og sier connection established, og forsvinner igjen.Musepekeren flyr mot Firefox ikonet... (Får ikke starta firefox med brukeren jeg er innlogga som..)Trøtt som jeg er, fyrer jeg opp chatten i Teamviewer og spør "Hvem der??"Et par sekunder etterpå kommer det "Caddy: fk"Jeg avslutter teamviewer kjapt som fy.. Gir det noen minutter, logger inn igjen, og bytter passord...Kan jeg finne ut hvem som har vært inne på brukeren min? IP eller noe slikt?Er det nok å bytte TeamViewer passord? Hvis personen fremdeles er logget inn som meg?Har nå starta online virus/malware scan av min egen maskin, just in case.. Endret 7. mai 2016 av Caddy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210 Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Hei. Opplevde noe rart tidligere i dag. Satt på jobb i en chat med elkjøp. Så popper teamviewer opp, med vinduet sitt og sier connection established, og forsvinner igjen. Musepekeren flyr mot Firefox ikonet... (Får ikke starta firefox med brukeren jeg er innlogga som..) Trøtt som jeg er, fyrer jeg opp chatten i Teamviewer og spør "Hvem der??" Et par sekunder etterpå kommer det "Caddy: fk" Jeg avslutter teamviewer kjapt som fy.. Gir det noen minutter, logger inn igjen, og bytter passord... Kan jeg finne ut hvem som har vært inne på brukeren min? IP eller noe slikt? Er det nok å bytte TeamViewer passord? Hvis personen fremdeles er logget inn som meg? Har nå starta online virus/malware scan av min egen maskin, just in case.. Hei! Disse tingene er skumle men her er svar på spørsmålene dine 1)Det er ingen som kan komme inn igjen så du er trygg så lenge ingen klarer å gjette iden din og passordet ditt 2)med mindre du hadde Wireshark startet så kan du ikke finne ut noe om den som har hvert på brukeren din. 3)Ja, det burde vere nok å bytte TeamViewer passord 4)Når du avslutta så blei den andre personen tatt ut av kontrollen, så den personen er ikke fortsatt logget inn som deg! P.S Isteden for Online Virus/Malware scan prøv Malwarebytes Antimalware bare for å vere sikker Hilsen Minerinnorway Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 hei kom over info rundt en teamviewer skandale, sjekk alle postene, folk mister pegner fra bankene sine etc.. https://www.reddit.com/r/teamviewer Har selv ikke brukt teamviwer på flere uker så tror ikke jeg er i faresonen da programmet ikke har vært kjørende! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 (endret) En kamerat sier han ble utsatt for dette i dag. TeamViewer 11 åpnet seg flere ganger av seg selv, noen hadde logget seg på. Han er noe ukyndig med data, så er litt usikker på hva som skjedde. Dette er en nyinstallert Win10 PC, som jeg selv har satt opp for bare en uke siden. Vi har kun hatt en runde med fjernoppkobling. Han mener også at TeamViewer kom opp med samme passord hver gang han prøvde å åpne den. Så avinstallerte han programmet, og lastet det ned for å installere på nytt. Men det gikk ikke helt bra, han fikk TeamViewer 10 pluss Norton Security, Chromium browser, og diverse PUP. Dette kan antagelig tilskrives kontoen for uerfaren bruker. Fikk avinstallert alt dette, unntatt Chromium. MBAM sier alt OK. Lurer på hvordan noen fikk logget seg på. Det er ingen mail klient på denne PCen. Vi har ikke TeamViewer konto. TeamViewer er ikke satt opp for å kjøre automatisk. Endret 27. juni 2016 av Hårek Lenke til kommentar
erifla Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Vis du logger inn på TeamViewer.com så mener jeg på at du skal kunne finne en logg der Som viser når noen har logget seg inn og hva ipen deres er Lenge siden jeg har gjort det nå så du får bare logge inn å lete lit der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå