Gå til innhold

Headset å anbefale?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du først ha et headset, gå for et som dekker hele øret. Det er mye behageligere å ha på over lengre tid enn et som klemmer mot øret.

Jeg har Koss UR-30, og er fantastisk fornøyd med det. Livstidsgaranti har jeg også, kan levere det kostnadsfritt i hvilken som helst butikk som fører Koss, hvorpå de sender det inn til eventuell reparasjon eller gir deg et nytt.

Har hørt fra flere andre at de har kjøpt det samme headsetet for 300-400 kr, men jeg fikk det prakka på meg hos Hifi-klubben for 599,-

Du har uanz samme garanti samme hvor du kjøper det.

Lenke til kommentar
HEHE! nei, jeg vet ikke.. er vel samme hva en sier :D

Tja..

Du spurte om anbefalinger av headset, og du fikk masse anbefalinger av headphones. Det er vel egentlig headphones du er ute etter? Jeg bruker Koss R/80 til spilling. Det er en lukket konstruksjon. Den funker fint til spilling, men synes jeg får bedre lyd i et par åpne sennheiser jeg har i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

Altså, jeg ser for meg et headset som øreklokker og mikrofon, men for meg er det samme om den har mikrofonen eller ikke, ettersom jeg er fornøyd med den mikrofonen jeg har for øyeblikket.

Så det jeg ville ha var anbefalinger på headset ELLER headphones.. Hvis du absolutt skal være så pirkete ;)

Lenke til kommentar

Ulike headset som er digg :

Plantronics .Audio 90 Stereo PC Headset Multimedia

Pris : 403 Kr

Kan kjøpes fra AD.no

Tester : PC Magazine, SoGamed.Com

Logitech Premium Stereo USB Headset 30

Pris : 450 Kr

Kan kjøpes fra Komplett.no

Tester : Pocket-Lint

KOSS R/50B

Pris : Ca 400 Kr

Finner ingen webshop som selger denne lenger. Jeg kjøpte mine fra Databutikken men det ser ut til at de ikke lenger fører denne modellen. Sjekk denne for litt mer info

Endret av danandre
Lenke til kommentar
Takk for all hjelpen.. Mitt valg blir da ... Logitech Premium Stereo USB Headset 30  : :D

Før du kjøper den så kan jeg jo fortelle hva som skjedde med min og hva jeg mener om den:

1. Den gikk i stykker etter 2-3 uker. Dvs lyden falt ut av det ene øret.

2. Den var generelt av dårlig kvalitet. Satt dårlig på hodet.

3. Det er usb og det er ingen fordel.

4. Den dekker ikke ørene og som sagt på nr 2, satt dårlig.

5. Lydkvaliteten var ikke noe å skryte av heller. Var liksom litt annerledes enn andre headsett jeg har testet.

Konklusjon: det var et dårlig kjøp

Endret av _howy
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp en Porta Pro selv. Den er praktfull på alle måter til portabelt bruk. Veldig behagelig, veldig bra lyd, og sammenleggbar. Men jeg er enig med resten av tonen her: du trenger klokker som stenger lyden ute, ikke sammenleggbarhet.

I den prisklassen? Tja, hoved-telefonene (haha) mine, Denon AH D350, kosta vel 550 eller slikt, har klokker og lyden er av referansekvalitet, spør du meg. Men de er ganske stramme, så etter mange timers bruk blir ørene ganske ømme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...