bella1212 Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Hei Jeg har nabo som pusser opp leiligheten sin. Det skjer hver lørdag og litt på søndag. Jeg har barn som må sove og han på 7 år klarer ikke å konsentrere seg når han skal gjøre lekse. Kan jeg ringe politie og anmelde? Lenke til kommentar
Populært innlegg Imlekk Skrevet 7. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 7. mai 2016 Har du vurdert å snakke direkte med naboen din først? 22 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 § 1.Lovens formålFor å verne om det gudstjenestelige liv og den alminnelige fred på helligdager og for å gi høytiden ro og verdighet, skal det være helligdagsfred i samsvar med reglene i denne lov. 0 Endret ved lov 14 mars 2003 nr. 16 (ikr. 1 apr 2003 iflg. res. 14 mars 2003 nr. 300). ? § 2.HelligdagerFølgende dager er helligdag: a) vanlige søndager, b) nyttårsdag (1. januar), c) skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag), d) langfredag (siste fredag før første påskedag), e) første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars), f) annen påskedag (første mandag etter første påskedag), g) Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag), h) første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag), i) annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag), j) første juledag (25. desember), k) annen juledag (26. desember). 0 Endret ved lover 14 mars 2003 nr. 16 (ikr. 1 apr 2003 iflg. res. 14 mars 2003 nr. 300), 26 aug 2011 nr. 40 (ikr. 1 jan 2012 iflg. res. 26 aug 2011 nr. 866). § 3. HelligdagsfredPå helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm. Ved kirke eller gudstjenestested er det mens helligdagsfreden varer ikke tillatt å forstyrre gudstjenesten med unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet.Slik jeg tolker det kan naboen holde på omentrent som han vil kl 07-23 på lørdag, men ikke på søndag. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Gjør kiden lekser på lørdager og søndager? Stakkars. Du kan nok melde ham så får han i verste fall beskjed om å ikke jobbe på søndager, men kan jobbe 07-23 på lørdager, og også det samme hver bidige hverdag utenom.. Enten det eller så jobber han bare lørdager så dobler du antallet lørdager han faktisk jobber så lenge han ikke lenger kan jobbe søndager. Hadde latt ham fortsette jeg.. forhåpentligvis er han vel snart ferdig 3 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Minner på grannelova : https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1961-06-16-15/KAPITTEL_1#§2 Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Anmelde ??? Det er vel fremdeles lov å snakke med naboene her i Norge....Vi er ikke i USA heller hvor alle saksøkes og anmeldes hele tiden...jeeezes.... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Hei Jeg har nabo som pusser opp leiligheten sin. Det skjer hver lørdag og litt på søndag. Jeg har barn som må sove og han på 7 år klarer ikke å konsentrere seg når han skal gjøre lekse. Kan jeg ringe politie og anmelde? Anmelde for hva? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Ikke jurist, men har rundet 59 år med naboer av ulike slag og lynne: En oppussing tar slutt en dag, dere skal kanskje fortsatt være naboer i mange år etter det. En vennlig prat er ganske sikkert bedre enn en anmeldelse i 9 av 10 tilfeller. Nabokrangler har det med å vare lenge etter at den opprinnelige årsaken er bortre. Geir 8 Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Så lenge han pusser opp innom de vanlige tidene folk er våkne, husk at du selv en dag kanskje vil pusse opp også. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Du bor i hus regner jeg med? Bor du i borettslag har nok borettslaget vedtekter/husregler for slikt. Snakk uansett med styret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå