Gå til innhold

Slik vil Eldar Sætre gjøre Statoil til et supereffektivt og klimavennlig energiselskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjøre Statoil til et supereffektivt selskap???

Hvordan i alle dager skal mannen klare det?

Statoil er bemannet med tusener av mennesker som har lært inneffektivitet gjennom årtier.

Jeg vil påstå at det er en umulig oppgave å gjøre denne arbeidsstokken supereffektive. Det vil ta minst en generasjon hvis han begynner i dag.

Jeg har vært nok mange ganger hos Statoil der jeg har sett vanviddet som foregår i dette firmaet på daglig basis.

Jeg ble til og med bedt om å gå fra bodet jeg spiste lunsj ved fordi dette bordet ble brukt av andre under lunsjen.

Og han som ba meg flytte meg, hadde ingenting med dette bordet å gjøre.

Folk som er låst fast til ett eneste bord for å innta maten sin, er tapt for denne verden når det gjelder å tilpasse seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gjøre Statoil til et supereffektivt selskap???

Hvordan i alle dager skal mannen klare det?

Statoil er bemannet med tusener av mennesker som har lært inneffektivitet gjennom årtier.

Jeg vil påstå at det er en umulig oppgave å gjøre denne arbeidsstokken supereffektive. Det vil ta minst en generasjon hvis han begynner i dag.

Jeg har vært nok mange ganger hos Statoil der jeg har sett vanviddet som foregår i dette firmaet på daglig basis.

Jeg ble til og med bedt om å gå fra bodet jeg spiste lunsj ved fordi dette bordet ble brukt av andre under lunsjen.

Og han som ba meg flytte meg, hadde ingenting med dette bordet å gjøre.

Folk som er låst fast til ett eneste bord for å innta maten sin, er tapt for denne verden når det gjelder å tilpasse seg.

Kan de ikke bare legge ned selskapet og begynne på nytt?

Ligger vel litt i navnet: STAT - oil

Staten er ikke akkurat kjent for effektivitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Intervjuet var godt og avslørende. Eldar Sætre virker profesjonell, men han som alle andre tar feil når det gjelder fremtidig oljepris og hva som er erstatningen for olje/gass, som energi kilde i kommende år. Det er 2 viktige faktorer Statoil og norske politikere må ta inn over seg umiddelbart. De er allerede flere år på etterskudd i ny kunnskap. Der som Statoil skal overleve de neste 10-15 år, kreves umiddelbar endringer i deres kunnskapsnivå. Personlig har jeg de siste 9-10 år forsøkt å forberede dem, ute respons. Nå er tiden ute!!

Havvind, solkraft, energilager og andre av dagens aktuelle teknikker vil snart komme i samme situasjon som olje/gass. Hvilke land vil fortsette å gi mer i subsidier til slike teknikker, en hva som er produksjons kostnad pluss fortjeneste, for morgendagens energi teknikker uten subsidier.

Statoil skal prise seg lykkelig der som snittprisen i kommende år vil ende rundt dagens pris!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...