Gå til innhold

Slik vil Eldar Sætre gjøre Statoil til et supereffektivt og klimavennlig energiselskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjøre Statoil til et supereffektivt selskap???

Hvordan i alle dager skal mannen klare det?

Statoil er bemannet med tusener av mennesker som har lært inneffektivitet gjennom årtier.

Jeg vil påstå at det er en umulig oppgave å gjøre denne arbeidsstokken supereffektive. Det vil ta minst en generasjon hvis han begynner i dag.

Jeg har vært nok mange ganger hos Statoil der jeg har sett vanviddet som foregår i dette firmaet på daglig basis.

Jeg ble til og med bedt om å gå fra bodet jeg spiste lunsj ved fordi dette bordet ble brukt av andre under lunsjen.

Og han som ba meg flytte meg, hadde ingenting med dette bordet å gjøre.

Folk som er låst fast til ett eneste bord for å innta maten sin, er tapt for denne verden når det gjelder å tilpasse seg.

• Liker 1

Gjøre Statoil til et supereffektivt selskap???

Hvordan i alle dager skal mannen klare det?

Statoil er bemannet med tusener av mennesker som har lært inneffektivitet gjennom årtier.

Jeg vil påstå at det er en umulig oppgave å gjøre denne arbeidsstokken supereffektive. Det vil ta minst en generasjon hvis han begynner i dag.

Jeg har vært nok mange ganger hos Statoil der jeg har sett vanviddet som foregår i dette firmaet på daglig basis.

Jeg ble til og med bedt om å gå fra bodet jeg spiste lunsj ved fordi dette bordet ble brukt av andre under lunsjen.

Og han som ba meg flytte meg, hadde ingenting med dette bordet å gjøre.

Folk som er låst fast til ett eneste bord for å innta maten sin, er tapt for denne verden når det gjelder å tilpasse seg.

Kan de ikke bare legge ned selskapet og begynne på nytt?

Ligger vel litt i navnet: STAT - oil

Staten er ikke akkurat kjent for effektivitet.

• Liker 1

Intervjuet var godt og avslørende. Eldar Sætre virker profesjonell, men han som alle andre tar feil når det gjelder fremtidig oljepris og hva som er erstatningen for olje/gass, som energi kilde i kommende år. Det er 2 viktige faktorer Statoil og norske politikere må ta inn over seg umiddelbart. De er allerede flere år på etterskudd i ny kunnskap. Der som Statoil skal overleve de neste 10-15 år, kreves umiddelbar endringer i deres kunnskapsnivå. Personlig har jeg de siste 9-10 år forsøkt å forberede dem, ute respons. Nå er tiden ute!!

Havvind, solkraft, energilager og andre av dagens aktuelle teknikker vil snart komme i samme situasjon som olje/gass. Hvilke land vil fortsette å gi mer i subsidier til slike teknikker, en hva som er produksjons kostnad pluss fortjeneste, for morgendagens energi teknikker uten subsidier.

Statoil skal prise seg lykkelig der som snittprisen i kommende år vil ende rundt dagens pris!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...