Kjetil Lura Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Jeg gikk for fiber forresten. De hadde en billigere linje til ca. 6000kr. i året. Okay, hva er det. Har selv lyse og betaler 489(om jeg husker rett) for 35/35. Kan få 150/150 for 549. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Da kan jeg opplyse om at xDSL-linjer leveres på trådpar i en kobberkabel (parkabel), eventuelt nettverkskabel den siste biten inne i bygget. 2-pars telefonkabel hvis det er gamle kabler i bygget. Det er ikke teknisk mulig å kjøre xDSL på en coax-kabel, da disse bare har en leder. Så Telenor og NGT leverer ikke internett over coax med andre ord. Det jeg ikke visste bare ved å sjekke prisene var om de leide coax-kabler fra CD, og således leverte internett over coax, eller om de brukte egne kabler for å levere DSL. Jeg har ikke sagt noe om å levere DSL over coax, jeg var bare ikke klar over at Telenor og NGT ikke leverte internett over coax i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg gikk for fiber forresten. De hadde en billigere linje til ca. 6000kr. i året. Okay, hva er det. Har selv lyse og betaler 489(om jeg husker rett) for 35/35. Kan få 150/150 for 549. 150/150 for 549 er mye bedre enn jeg fikk for 500. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) Dårlig avtale. I borettslaget får jeg 500\500 mbit til 600 kr måneden + TV rundt 300 kr + programkort og gratis leie av dekoder\router. Har kun mulighet å si opp avtalen å gå for mobilbredbånd da det kun er uttak for fiber. I en enebolig har jeg coax 500\50 mbit til 1000 kr måneden. Der har jeg mulighet for DSL opp mot 30 mbit. Ellers må jeg over på mobil bredbånd. Tror de fleste har det slik, altibox (viken fiber) er kun 150 meter unna i større borettslag men får ikke til noe avtale der verken med borettslaget eller med viken fiber så syns det er urimlig å betale flere hundre tusen kr til 1 milion for å få altibox. Vet canaldigital har gravet fiber ca 100 meter unna, men hjelper lite da jeg ikke får tilbud om fiber, antar det er gravet for et større boligfelt (Borettslag til konkuranse for viken fiber). men canaldigital vil som vanlig ikke leie fiberen med andre som har coax. Coax\fiber nettet burde bli pålagt å leies. Endret 7. juni 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå