Vice Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Er jo ikke noe nytt dette? Velkommen til Sverige. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3498199/Liz-Hayes-60-Minutes-team-attacked-Sweden-shocking-video.html Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Noen av de som har snakket mest fornuftig om disse problemene i Norge er Andreas Halse og Bård Vegar Solhjell, som begge er SV-medlemmer. Joda, Halse sine utsagn er veldig verdt å legge merke til, men lurer litt på hvor lang tid det tar før han selv blir "kjeppjaget" av sine egne... Lenke til kommentar
Husam Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Noen av de som har snakket mest fornuftig om disse problemene i Norge er Andreas Halse og Bård Vegar Solhjell, som begge er SV-medlemmer. Joda, Halse sine utsagn er veldig verdt å legge merke til, men lurer litt på hvor lang tid det tar før han selv blir "kjeppjaget" av sine egne... Både Solhjell og Halse har trukket seg fra lederverv i SV de siste par årene, tilsynelatende frivillig. Om man skal være veldig konspiratorisk, kan man mistenke at det har noe med deres syn på asylpolitikk, innvandring og islamisme å gjøre, og at det kræsjer med SVs uttalte politikk. Men mitt poeng er bare at venstresiden i Norge stort sett har et realistisk syn på dette, i motsetning til det svenskene har hatt. Den eneste stormakten på venstresiden i Norge i dag er Arbeiderpartiet, som har en streng asyl- og innvandringspolitikk. Lenke til kommentar
bird and cloud Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Problemet er vel at politikerne ikke vet hva konsekvensen av asyl-innstramminger blir. Det virker som at de fleste partier forstår at det må strammes inn, men uenig i hvor mye. De ønsker å fremstå som så humane som overhodet mulig, samtidig som de ikke ønsker at det skal komme like mange asylsøkere som i fjor. Samtidig er jeg enig med TS. Politikere snakker lite om hvor migrantene skal jobbe i et land med økende arbeidsledighet. Grande mente vi bare kunne sende de i arbeid, og hvis det ikke var noen arbeidsplasser så måtte vi skape noen (???). Integreringen har plutselig blitt vårt ansvar vha "dugnad". Audun Lysbakken mente Sverige stod frem som "et lys" i Europa når det gjelder asylpolitikken, mens alle andre europeiske land var "egoistiske". Ap har skiftet fra å ha en partifestet "streng innvandringspolitikk" til nå å ha en "human innvandringspolitikk". Likevel er situasjonen her mye bedre enn i Sverige. Men jeg vet ikke helt hvor vi er på vei. Norges største parti har nå blitt mer liberal på dette området. Media kjører full propaganda for åpen innvandring - spiller på følelser, feilaktige fremstillinger, ingen kritiske spørsmål. Det bygges opp et slags konsensus hvor man skal være åpen for innvandring. Media stempler deg som hetsende, rasist, nazist og ordet "hat" er mye brukt; at man hater, hate speach, hatkriminalitet. Det virker nesten som at forholdene er i ferd med å bli verre. Det tvinges frem at man skal være enda mer politisk korrekt. Skal bli spennende å se nå som et stort antall ureturnerbare asylsøkere fra alle Afrikas kanter på vei. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Det er selvsagt bare tull. Det er ingen i den offentlige samfunnsdebatten som er for åpen innvandring. Lenke til kommentar
imposibles Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Sverige, galskapens land, er ikke lenger et reise alternativ for meg, like lite som det frister å reise til pakistan og saudi arabia. 4 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Det var ikke VG som ble kjeppjaget, men NRK. Til tross for at jeg hører til på høyresiden har jeg for øvrig langt større tiltro til den norske venstresiden enn til den politiske eliten i Sverige. Når du sier det finnes "store elementer" som kjemper for at vi skal følge i samme destruktive fotspor i Norge, er det rett og slett ikke riktig. Selv internt i SV virker det å foregå en kamp mellom folk som skjønner kostnadene masseinnvandring fører med seg, og de som er ideologisk innvandringsliberale på sin hals. Noen av de som har snakket mest fornuftig om disse problemene i Norge er Andreas Halse og Bård Vegar Solhjell, som begge er SV-medlemmer. Dette står i stor kontrast til for eksempel Vänsterpartiet i Sverige, som forklarer disse stygge episodene med uhøflige journalister og mangel på fritidstilbud for de kriminelle ungdommene ... Ah ja du har rett. Jeg blingset litt, mente selvfølgelig NRK. Og ja du har også rett i at venstresiden i Norge ikke er like ekstrem som Sverige's motstykke. AP har jo også under Stoltenberg ført en hardere innvandringslinje enn f.eks Bondevik regjeringen. Men det later til at Støre vil være endel hakk mykere enn Stoltenberg. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 I Sverige har det gått så langt at jeg tror ikke politi er nok. En må inn med store militære styrker, (i eget land!) og ta tilbake bydelene som er tapt til innvandrede okkupanter. Samtidig som en må innføre nulltoleranse i forhold til lovbrudd. Sverige må også bygge ut sitt eget fengselsvesen massivt for å kunne huse de titusener som vil bli fengslet om en endelig tar et oppgjør med de innvandrede okkupantene. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Ideelt sett burde Sverige få på plass en politisk leder eller ledelse som rydder opp, uansett om det krever knallharde grep. De må stoppe innvandringen, og mange må ut. 1 Lenke til kommentar
Josef Ølgelig Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 I Sverige burde myndighetene sette hardt mot hardt, og gå inn i disse bydelene og hente ut bermen, og plassere de i interneringsleire. 1 Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Problemet med Rinkeby++ er ikke innvandring og religion, det er at vi har et tafatt politi som ikke gidder å gjøre jobben sin. Andre steder i verden har man områder som styres av narkotikakarteller, mafia, bander++ I Norge er Brugata nå et "tapt" område. Hvorfor tillater vi at politiet ikke gjør jobben sin? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Problemet med Rinkeby++ er ikke innvandring og religion, det er at vi har et tafatt politi som ikke gidder å gjøre jobben sin. Andre steder i verden har man områder som styres av narkotikakarteller, mafia, bander++ I Norge er Brugata nå et "tapt" område. Hvorfor tillater vi at politiet ikke gjør jobben sin? Vil heller påstå det er en tafatt regjering. 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 9. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2016 Det er vel bare spørsmål om noen år før man vil måtte passifisere disse områdene og forsøke å rive opp ghettoene og flytte folk rundt. 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Sverige har en enorm gruppe mennesker som ikke har noen fremtid i Sverige og som ikke har noen tilhørighet til landet i det hele tatt. På ganske kort tid har Sverige gått fra å være et økonomisk og kulturelt sosialdemokratisk foregangsland helt i verdenstoppen til å bli et skrekkeksempel med dystre økonomiske utsikter, stadig dårligere velferd og Sverigedemokraterna som største parti. At politiet der er tafatte gjør nok ikke saken noe bedre, men dette dreier seg mest av alt om helt andre ting. Blir politiet tøffere svarer dessuten bare de kriminelle med samme mynt. De har i snillismens navn forsøkt å gjøre verden til et bedre sted ved å ofre seg selv, etter min mening har de feilet med det første men lykkes godt med det siste. Vi er på god vei i Norge også, hittil har vi hatt penger til å betale oss ut av de største utfordringene. Men jeg antar vi får en realitycheck i løpet av de neste fem årene. 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Økt tilstedeværelse av politi tror jeg er en god idé, og antar jeg riktig så er det allerede noe som skjer. Enig! Har lest et sted at i en flerkulturell tett plass i Sverige så hilste politiet på ungene og var hyggelige mot dem. Og det gjorde visst utslag. Tøff kjærlighet er svaret. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 (endret) Problemet med Rinkeby++ er ikke innvandring og religion, det er at vi har et tafatt politi som ikke gidder å gjøre jobben sin. Andre steder i verden har man områder som styres av narkotikakarteller, mafia, bander++ I Norge er Brugata nå et "tapt" område. Hvorfor tillater vi at politiet ikke gjør jobben sin? Brugata ett tapt område var å dra det langt. Skal ikke påstå det er veldig romantisk neddi der akkurat men vil ikke si samfunnet har tapt fordi byens løse fugler samler seg rundtomkring der av mangel på andre steder å være. Går forbi der nesten hver dag og om det ikke er politi på stedet så er det vektere der, så eneste taperne jeg ser her er de stakkars narkisene. Forøvrig fint lite Islamister å se da, dårlig med den slags i narkomiljøet.. Endret 9. mai 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Brugata ett tapt område var å dra det langt. Skal ikke påstå det er veldig romantisk neddi der akkurat men vil ikke si samfunnet har tapt fordi byens løse fugler samler seg rundtomkring der av mangel på andre steder å være. Går forbi der nesten hver dag og om det ikke er politi på stedet så er det vektere der, så eneste taperne jeg ser her er de stakkars narkisene. Forøvrig fint lite Islamister å se da, dårlig med den slags i narkomiljøet.. Tar i litt, innrømmer det. Deler av døgnet er det ikke problematisk der, men på natten er det verre. Poenget er dog at når politiet ikke gjør oppgaven sin, så får dårlige elementer kontroll. Det igjen gjør at folk ikke tørr å stå i mot og de dårlige elementene blir rollemodeller/forbilder. Lenke til kommentar
Josef Ølgelig Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Hvorfor se så negativt på det egentlig? Det er jo dette kulturmarxistene har higet etter de siste 20-30 åra, og nå er det blitt en realitet. Jeg tipper de får serieorgasmer hver gang de skrur på nyhetene. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Angående kriminalitet i Oslo så er det ingenting som tilsier at kriminaliteten går opp hverken på vestkanten, Grønland eller Nordstrand. Når man tar utgangspunkt i slike statistikker så er det noen ting man må være litt obs på. Det første er, slik man har fått med seg fra ulike reportasjer om europeiske no-go-soner, at mange ikke gidder å anmelde kriminalitet fordi politiet ikke har ressurser til å etterforske dette. I tillegg kan det komme represalier fra kriminelle hvis man anmelder dem. Det andre er at selv om f.eks. antall mord har gått ned på 15 år, så betyr ikke det nødvendigvis at det er blitt mindre kriminalitet. Grunnen til dette er at den medisinske teknologien har forbedret seg i løpet av perioden, med den konsekvens at flere overlever når de behandles (= færre drap). I dette tilfellet bør man også vurdere statistikken på antall drapsforsøk og se om den også har gått ned. Det er dog en svakhet med dette og det er det som ble nevnt i punkt 1, nemlig at folk ikke anmelder hendelsene. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 (endret) Jeg er allerede obs på at det kan være mørketall som regjerer. Men nå er det ingenting som tyder på at dette er årsaken til en nedgang i kriminalitet. Vold har en sakte nedgang i antallet anmeldelser, mens seksualforbrytelser og hatkriminalitet går opp. Generelle tall på kriminalitet går kraftig ned, og ingenting tyder på at folk blir redde for å anmelde eller at kriminaliteten går oppover. Nå har vi vanligvis bare hatt et par titalls drap i Oslo, så du kan ikke kartlegge en trend med så lav prøvetaking. . Teorien din bli trumfet av hard fakta, forskning og statistikk: https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/oslo/Vedlegg_3553.pdf https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/kripos/Vedlegg_3500.pdf https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet Endret 9. mai 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå