misanthrope Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 Få måneder (uker?) etter at et 60 Minutes team ble angrepet, blir også et filmteam ifra NRK gjentatte ganger angrepet av illsinte innvandrere i Huseby som ikke liker at de filmer."– Vi gjorde et intervju på en kafé på dagtid i Husby, da maskerte menn kom inn og opptrådte svært truende. De forlangte at vi skulle forlate stedet og slutte å filme. De tok på oss, forsøkte å ta kameraet og jaget oss ut, sier Magnus." "Men dramatikken var ikke over for de to NRK-ansatte. Senere samme dag var de med politiet på jobb i bydelen Rinkeby, et område som er kjent for sine problemer. Under opptakene havnet de midt i steinkasting."Nasjonaløkonom Tino Sanandaji som var intervjuobjekt sier loven ikke lenger gjelder i områder av Sverige.Mens den svenske rikspolitisjefen for få måneder siden gikk ut og sa at det var omlag 55 områder som politiet ikke har kontroll over, og at de blir stadig fler.http://www.dagbladet.no/2016/05/06/nyheter/politikk/krim/sverige/utenriks/44130730/http://www.vg.no/rampelys/tv/media/nrks-anders-magnus-jaget-av-maskerte-menn-under-tv-opptak/a/23676671/http://www.nrk.no/kultur/nrk-team-truet-og-kastet-stein-etter-i-sverige-1.12934238Sweden - it was quite nice while it lasted. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 "Det finnes ikke NOGOsoner i Sverige...." 8 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 Dette er dessverre ikke noe nytt. Helt utrolig at Sverige har klart å miste kontrollen over sitt eget land. Det er like greit at Sverige står igjen som et eksempel på hva som skjer om man overdriver prioriteringen av innvandring, men det overrasker meg ikke om vi er på samme vei. 4 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 7. mai 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Slik ting er nå så kan Norge kaste penger på alle problemene våre. Og det er det vi gjør. Innvandringen kommer til å koste flere oljefond på sikt. Vi ser vel også tendenser i Groruddalen og Søndre Nordstrand i Oslo. Jeg bor midt imellom, på Nordstrand, og merker kriminaliteten, gjenger osv. kommer krypende ifra begge sider samt at det er stadig mer upopulært å være etnisk nordmann i disse områdene. Endret 7. mai 2016 av misanthrope 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 Slik ting er nå så kan Norge kaste penger på alle problemene våre. Og det er det vi gjør. Innvandringen kommer til å koste flere oljefond på sikt. Vi ser vel også tendenser i Groruddalen og Søndre Nordstrand i Oslo. Jeg bor midt imellom, på Nordstrand, og merker kriminaliteten, gjenger osv. kommer krypende ifra begge sider samt at det er stadig mer upopulært å være etnisk nordmann i disse områdene. På hvor lang sikt da? Snakker vi 7, 14 eller 21 trilliarder norske kroner? Angående kriminalitet i Oslo så er det ingenting som tilsier at kriminaliteten går opp hverken på vestkanten, Grønland eller Nordstrand. 1 Lenke til kommentar
Thitorkin2 Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 Angående kriminalitet i Oslo så er det ingenting som tilsier at kriminaliteten går opp hverken på vestkanten, Grønland eller Nordstrand. Helt riktig, men bare en idiot vil si at det ikke blir flere og flere fremmedkulturelle. Jeg tror vi vil få ett tipping-point når de er mange nok og tror de er mange nok slik at det ikke er en gradvis overgang, men en plutselig overgang. Spørsmålet vi må stille oss er om vi skal ofre også Norge på multikulturens alter eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 Flere innvandrere blir det, men jeg tror den essensielle forskjellen er at Oslo har en stabil vekst med god integrering, mens Stockholm har presset hauger av dårlig integrerte innvandrere til utkanten (Husby) der det har skapt dårlig miljø. Det er nettopp dette som er skrekkscenarioet med masseinnvandring, der man skaper parallelle samfunn og slummer, i motsetning til at innvandrere tar del i det svenske samfunnet og blir integrert. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 Hvorfor settes ikke hardt mot hardt? Inn med store politistyrker og vis dem at det ikke "deres" område, men fritt for alle. 4 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 Hvorfor settes ikke hardt mot hardt? Inn med store politistyrker og vis dem at det ikke "deres" område, men fritt for alle. Fordi "det er rasistisk" er vel dessverre svaret på det spørsmålet. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Trolig fordi det hadde sett dårlig ut om politiet hadde marsjert inn uten grunnlag og begynt å trakassere beboere i området. Er det bare jeg som merker en litt rar blanding av liberale og autoritære ståsteder her inne? Fordi "det er rasistisk" er vel dessverre svaret på det spørsmålet. Vel. Om du marsjerer inn i et område fordi det bor utlendinger der, så er det diskriminerende. Hva annet er det du forventer? Unntak fra prinsipper? Endret 7. mai 2016 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Uten grunnlag? Om det er en såkalt no-go sone så burde vel det være grunnlag nok til å rydde litt. Jeg er redd slikt blir litt bagatellisert. Regjeringen tror vel det løser seg selv. Endret 7. mai 2016 av Apox 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) No-go soner er vel det man kaller områder som er farlige å ferdes på, og ikke "okkuperte soner" slik som Husby. Det eneste politiet kan gjøre i en rettstat er å øke bemanningen i utsatte områder og jage ned kriminelle handlinger etterhvert som de skjer. Det er skuffende at det ikke fungerer slik at man kan handle basert på fornuft, men et av de viktigste prinsippene vi har i moderne samfunn er rettstaten der alle er uskyldige til det motsatte er bevist, og hvis vi begynner å jage innvandrere bare fordi de eksisterer i et problematisk område, så vil jeg ikke akkurat si at vi er særlig bedre enn de arabiske statene nede i midtøsten. Endret 7. mai 2016 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Med rydde så mente jeg ikke å jage noen, bare vise tilstedeværelse med store politistyrker, og selvfølgelig slå hardt ned på dem som evt. begynner å kaste stein, osv. Politiet har vel ikke myndighet til å tvangflytte noen så vidt jeg vet? Sverige har jo så og si kapitulert ved å trekke seg unna slike områder isteden for å øke bemanningen i de. Endret 7. mai 2016 av Apox 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 Økt tilstedeværelse av politi tror jeg er en god idé, og antar jeg riktig så er det allerede noe som skjer. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Ja må si det hele virker som en stor fallitterklæring. Jeg mener det er jo strengt tatt ikke opp til politiet om de griper inn eller ikke og rydder opp i belastede miljøer og bydeler, det er befolkningen som betaler for dette gildet og en avgjørende del av denne dealen er jo å nettopp og opprettholde lov og orden for å slippe at folk blir så engstelige at de begynner å bevæpne seg som en annen Texaner. De skaper ett drama som koker opp på polarisering og fremmedfrykt av den samme fremmedfrykten de viser ved å stille seg trygt utenfor det hele og se inn. Virker jo totalt uansvarlig og noe man skulle tro hadde vært usedvanlig ugreit i Norge. Dette går like mye på å skjerme det store flertall av lovlydige bra folk i områdene, som det er å få luka ut idiotene. Endret 7. mai 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 Sverige som venstresiden ser på som et foregangsland som alle i Europa bør ta etter har store utfordringer når det kommer til lov og orden. F.eks har Sveriges politisjef sagt at politiet ikke lenger kan beskytte befolkningen og at store områder i Sverige de facto er lovløse (kriminelle innvandrere regjerer). Hvorfor kjemper store elementer i Norge for at vi skal følge i samme destruktive fotspor? Er vi lei av å ha det trygt og godt? Er velferdsstaten og tryggheten negativt? http://www.vg.no/rampelys/tv/media/nrks-anders-magnus-jaget-av-maskerte-menn-under-tv-opptak/a/23676671/ Video: http://www.nrk.no/video/PS*263448 7 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2016 Det var ikke VG som ble kjeppjaget, men NRK. Til tross for at jeg hører til på høyresiden har jeg for øvrig langt større tiltro til den norske venstresiden enn til den politiske eliten i Sverige. Når du sier det finnes "store elementer" som kjemper for at vi skal følge i samme destruktive fotspor i Norge, er det rett og slett ikke riktig. Selv internt i SV virker det å foregå en kamp mellom folk som skjønner kostnadene masseinnvandring fører med seg, og de som er ideologisk innvandringsliberale på sin hals. Noen av de som har snakket mest fornuftig om disse problemene i Norge er Andreas Halse og Bård Vegar Solhjell, som begge er SV-medlemmer. Dette står i stor kontrast til for eksempel Vänsterpartiet i Sverige, som forklarer disse stygge episodene med uhøflige journalister og mangel på fritidstilbud for de kriminelle ungdommene ... 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2016 Dette står i stor kontrast til for eksempel Vänsterpartiet i Sverige, som forklarer disse stygge episodene med uhøflige journalister og mangel på fritidstilbud for de kriminelle ungdommene ... Ja svenske politikere er verdensmestere i ansvarsfraskrivelse. Helt utrolig hvordan de får holde på uten at befolkningen tar grep. 6 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 8. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Befolkningen tar jo faktisk grep, i form av at SD ved siste valg ble så store at de to tradisjonelle blokkene i Sverige så seg nødt til å lage en samarbeidsavtale for å i det hele tatt klare å forme en levedyktig regjering. Men det er først i de siste par månedene, etter masseinnvandringen til Europa, at de store svenske partiene har begynt å stramme litt inn på det som i utgangspunktet var en uforståelig naiv innvandringspolitikk. Endret 8. mai 2016 av Husam 2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2016 Det var ikke VG som ble kjeppjaget, men NRK. Til tross for at jeg hører til på høyresiden har jeg for øvrig langt større tiltro til den norske venstresiden enn til den politiske eliten i Sverige. Når du sier det finnes "store elementer" som kjemper for at vi skal følge i samme destruktive fotspor i Norge, er det rett og slett ikke riktig. Selv internt i SV virker det å foregå en kamp mellom folk som skjønner kostnadene masseinnvandring fører med seg, og de som er ideologisk innvandringsliberale på sin hals. Noen av de som har snakket mest fornuftig om disse problemene i Norge er Andreas Halse og Bård Vegar Solhjell, som begge er SV-medlemmer. Dette står i stor kontrast til for eksempel Vänsterpartiet i Sverige, som forklarer disse stygge episodene med uhøflige journalister og mangel på fritidstilbud for de kriminelle ungdommene ... Litt overraskende å møte en annen høyreorientert som faktisk tenker selv! :-) 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå