tom waits for alice Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Hvilken rett til å bære våpen? Den første sentrale våpenloven kom i 1927. Før det var det vel litt att og fram hva danske og svenske konger tillot. Geir Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Man bør vel heller prate om veien bort fra slaveri, for å snakke om veien mot slaveri ser ut til å anta at man ikke idag har noen form for slaveri.Idag har vi ikke slaveri. Lenke til kommentar
Thitorkin2 Skrevet 12. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2016 Man bør vel heller prate om veien bort fra slaveri, for å snakke om veien mot slaveri ser ut til å anta at man ikke idag har noen form for slaveri.Idag har vi ikke slaveri. Definer slaveri. Lenke til kommentar
Thitorkin2 Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Bra. Er du enig i at det finnes grader av slaveri? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Man bør vel heller prate om veien bort fra slaveri, for å snakke om veien mot slaveri ser ut til å anta at man ikke idag har noen form for slaveri.Idag har vi ikke slaveri. Tvangsarbeid uten lønn. Verneplikt? 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Tvangsarbeid uten lønn. Så om slaven får lønn er det greit? Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Tvangsarbeid uten lønn. Med fare for å starte en ny "liberalisme-tråd": prøv å unndra skatt og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Tvangsarbeid uten lønn. Så om slaven får lønn er det greit? Geir Er det ikke tilstrekkelig om slavene får mat? I disse dager begynner slavene å bli veldig kravstore. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Tvangsarbeid uten lønn.Verneplikt? På samme måt som "tortur" er når Anders Behring Breivik bare har Playstation 2 i fengselscella. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 På samme måt som "tortur" er når Anders Behring Breivik bare har Playstation 2 i fengselscella. Jeg tror ikke ABBs tortur hadde noe med at han fikk Playstation 2, istedenfor Playstation 4, å gjøre men det er mulig jeg tar feil ettersom jeg aldri har spilt Playstation 2 (eller 4). Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Tvangsarbeid uten lønn. Så om slaven får lønn er det greit? Geir Vips har vi avskaffet slaveriet i antikken (ettersom de faktisk fikk betalt. Faktisk fikk de betalt akkurat like mye som en fri mann, men de måtte da gi en del av sine inntekter til sin eier). Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 På samme måt som "tortur" er når Anders Behring Breivik bare har Playstation 2 i fengselscella. Jeg tror ikke ABBs tortur hadde noe med at han fikk Playstation 2, istedenfor Playstation 4, å gjøre men det er mulig jeg tar feil ettersom jeg aldri har spilt Playstation 2 (eller 4). Jeg tror ABBs tortur hadde noe med at han fikk Playstation 2 istedenfor Playstation 4. Samt masse annet tull han måtte finne på, i tillegg til faktiske kritikkverdige forhold. Men det er mulig jeg tar feil, kjenner ham ikke. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Tvangsarbeid uten lønn. Så om slaven får lønn er det greit? Geir Vips har vi avskaffet slaveriet i antikken (ettersom de faktisk fikk betalt. Faktisk fikk de betalt akkurat like mye som en fri mann, men de måtte da gi en del av sine inntekter til sin eier). Hva snakker du om? Det er et par århundre siden slaveriet ble avskaffet. Endret 13. mai 2016 av Abigor Lenke til kommentar
Thitorkin2 Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Tvangsarbeid uten lønn. Så om slaven får lønn er det greit? Geir Vips har vi avskaffet slaveriet i antikken (ettersom de faktisk fikk betalt. Faktisk fikk de betalt akkurat like mye som en fri mann, men de måtte da gi en del av sine inntekter til sin eier). Hva snakker du om? Det er et par århundre siden slaveriet ble avskaffet. Det finnes fortsatt slaveri i dag. Både 100% som i Afrika og India og 70% som her i Norge. 1 Lenke til kommentar
FinalFantasy Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Tvangsarbeid uten lønn.Verneplikt? På samme måt som "tortur" er når Anders Behring Breivik bare har Playstation 2 i fengselscella. Drapsfolk tilhører i fengselet, så han hører hjemme der. Og tvang av uskyldige til å bli drapsmaskiner for å "forsvare" landet, det tilhører nazi-tiden, altså fortiden. Verneplikt skulle vært fjernet for lenge siden, merkelig at andre mener de har rett til å bestemme over andres liv og valg. Det er IKKE greit. Det blir aldri fred av dobbelt så mye vold. Endret 13. mai 2016 av FinalFantasy Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret)   Vips har vi avskaffet slaveriet i antikken (ettersom de faktisk fikk betalt. Faktisk fikk de betalt akkurat like mye som en fri mann, men de måtte da gi en del av sine inntekter til sin eier).   Hva snakker du om? Det er et par århundre siden slaveriet ble avskaffet.Joda, men du har stort sett, per definisjon, avskaffet slaveriet som eksisterte i antikkens Hellas og Romerriket. Du ser slavene der og da fikk betalt for de jobbene de gjorde. Mange sparte opp tilstrekkelig til å kjøpe seg fri med det de tjente. Endret 13. mai 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Aha ser poenget ditt for engangs skyld! Ellers kommentar omslaveri i afrikaog asia, det er jo forjævlig, jeg mente egentlig usa eller europa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå