Thitorkin2 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) http://www.friatider.se/forslag-vansterpartiets-kongress-forbjud-sd http://www.vansterpartiet.se/assets/A-Motioner-2016.pdf (Side 120) Tror dere vi kan få lignende tillstander i resten av Europa? "Realisten i mig tvingas se sanningen i vitögat. Det behövs en mental omställning där V öppnar för deltagande i breda politiska konstellationer för att isolera de bruna och värdekonservativa. M kommer sannolikt att ta väljare från SD samtidigt som de som attraherades av ”de nya moderaterna” under Reinfeldt söker sig till den mer anständiga borgerliga mitten hos L och C." Endret 7. mai 2016 av Thitorkin2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Jeg tror ikke de vil få dette igjennom. Om de får det til, og SD blir forbudt, så vil Sverige bli en trykkoker der det kommer til å skje ting som får 22 juli 2011 i Norge til å virke som en helt vanlig dag. 6 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Gode nyheter. Da kan sverige gå til helvete raskere, så vil forhåpentligvis folk her legge seg lenger unna deres politikk. 5 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 For noe piss. Man kan gjøre rasisme ulovlig, men ikke rasister. Thoughtcrime osv... Det der går ikke gjennom. 2 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 For noe piss. Man kan gjøre rasisme ulovlig, men ikke rasister. Thoughtcrime osv... Det der går ikke gjennom. Om europeere innvandret til et afrikansk eller arabisk land i mengder som tilsier at den opprinnelige befolkningen vil bli i mindretall 50-80 år frem i tid, ville du kaldt det rasistisk om det ble opprettet partier som prøvde forhindre at egen befolkning skulle bli i mindretall i sitt eget land? 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Effekten av å forby Sveridemokratene, eller et hvilket som helst annet parti, er at de får enda flere tilhengere. Tilhengere, som i mangel av demokratiske former å uttrykke seg på, kan ta til vold. Stygg vold. Endret 6. mai 2016 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 For noe piss. Man kan gjøre rasisme ulovlig, men ikke rasister. Thoughtcrime osv... Det der går ikke gjennom. Om europeere innvandret til et afrikansk eller arabisk land i mengder som tilsier at den opprinnelige befolkningen vil bli i mindretall 50-80 år frem i tid, ville du kaldt det rasistisk om det ble opprettet partier som prøvde forhindre at egen befolkning skulle bli i mindretall i sitt eget land? Hva i alle dager prater du om? Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) For noe piss. Man kan gjøre rasisme ulovlig, men ikke rasister. Thoughtcrime osv... Det der går ikke gjennom. Om europeere innvandret til et afrikansk eller arabisk land i mengder som tilsier at den opprinnelige befolkningen vil bli i mindretall 50-80 år frem i tid, ville du kaldt det rasistisk om det ble opprettet partier som prøvde forhindre at egen befolkning skulle bli i mindretall i sitt eget land? Hva i alle dager prater du om? Du sier indirekte at SD er rasistisk. Det eneste partiet som kjemper for at majoriteten av Sverige's befolkning skal forbli svensk. Har venstreekstremismen gått så langt at man er rasist om man ikke ønsker bli en minoritet i sitt eget land? Endret 6. mai 2016 av WubWub 6 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 For noe piss. Man kan gjøre rasisme ulovlig, men ikke rasister. Thoughtcrime osv... Det der går ikke gjennom. Om europeere innvandret til et afrikansk eller arabisk land i mengder som tilsier at den opprinnelige befolkningen vil bli i mindretall 50-80 år frem i tid, ville du kaldt det rasistisk om det ble opprettet partier som prøvde forhindre at egen befolkning skulle bli i mindretall i sitt eget land? Hva i alle dager prater du om? Du sier indirekte at SD er rasistisk. Det eneste partiet som kjemper for at majoriteten av Sverige's befolkning skal forbli svensk. Har venstreekstremismen gått så langt at man er rasist om man ikke ønsker bli en minoritet i sitt eget land? Jeg sier ikke indirekte noenting. Jeg sier direkte det som står på skjermen. Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 For noe piss. Man kan gjøre rasisme ulovlig, men ikke rasister. Thoughtcrime osv... Det der går ikke gjennom. Om europeere innvandret til et afrikansk eller arabisk land i mengder som tilsier at den opprinnelige befolkningen vil bli i mindretall 50-80 år frem i tid, ville du kaldt det rasistisk om det ble opprettet partier som prøvde forhindre at egen befolkning skulle bli i mindretall i sitt eget land? Hva i alle dager prater du om? Du sier indirekte at SD er rasistisk. Det eneste partiet som kjemper for at majoriteten av Sverige's befolkning skal forbli svensk. Har venstreekstremismen gått så langt at man er rasist om man ikke ønsker bli en minoritet i sitt eget land? Jeg sier ikke indirekte noenting. Jeg sier direkte det som står på skjermen. Jaha du sier det ja. 7 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Hvorfor ikke forby alle partier som ikke sitter i regjeringen? 4 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Man kan være uenig eller enig i sverigedemokraternes politikk, men å forby partier som ønsker en annen politikk enn det sittende partiet/partiene, ja det ville vært et hån mot hele demokratiet. Man får heller skvise ut parti man ikke liker med å bruke stemmen sin, har de ikke livets rett så forsvinner de. Får de mange stemmer så betyr det at folk vil ha endringer. Jeg synes SV og MDG har hårreisende politikk, men jeg vil på ingen måte forby dem. Om folk stemmer på dem så må de få eksistere. Endret 6. mai 2016 av Apox Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Hey, de kan tilogmed få leve om de ikke får stemmer, som Demokratene eller DLF. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Sverige begynner forøvrig å bli et kroneksempel på hvor raskt et land kan gå fra å være ett av verdens beste til å forfalle totalt. Håper vi slipper å oppleve det samme med vårt fedreland. Endret 6. mai 2016 av Apox 3 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Sverige begynner forøvrig å bli et kroneksempel på hvor raskt et land kan gå fra å være ett av verdens beste til å forfalle totalt. Håper vi slipper å oppleve det samme med vårt fedreland. Hmm, kan vi lett få det samme her? Vi får en radikalisert "venstreside" som vil forby partier og bevegelse som utfordrer "eliten" - som kan defineres som de som tjener på globalisering? De som taper på globalisering kan fortsatt bruke sin stemmerett og det er denne elitens svake punkt. Så da gjelder det å hindre at taperne kan bruke sin stemmerett ! En typisk taper i dagens globalisering er en hvit mann som risikerer arbeidsløshet og bor i et strøk som etterhvert blir tatt over av fremmed-kulturelle - og han har ikke råd til å flytte. Uattraktiv for damene er han og. Kanskje er han forelsket i Listhaug :-) Og denne forelskelsen styrkes hver gang NRK og Dagbladet prøver å dumme henne ut :-) Og disse taperne blir det flere av. Dette gjelder ikke bare Norge. Trump sier han representerer "de sinte" og utfordrer eliten. Men kunne det være mulig med en smartere politikk som representerer også taperne i dagens globalisering? Dagens "elite-partier" tilbyr jo bare konfrontasjon med disse ovenfornemte taperne. Det er jo ikke spesielt "bainy" :-) Endret 7. mai 2016 av lada1 Lenke til kommentar
bird and cloud Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Ja, det tror jeg. Makten er i ferd med å bli mer og mer sentralisert. Den globale eliten med media i ryggen kan få til det verste. Man ser hvordan enkeltpersoner og grupperinger blir demonisert i media, og folk lar seg påvirke av klikkoverskrifter og bilder. Et eksempel på dette er nettopp SD, som i utgangspunktet ønsker å føre en innvandringspolitikk kanskje mer liberal enn våres Ap og Venstre. Å linke partiet opp mot rasisme og nazisme er et effektiv virkemiddel. Vi lærer alle om Hitler på skolen, og alt det fæle han gjorde. Så da leter man desperat etter utsagn og hendelser som peker i den retningen. Vi kunne bare se på Skavlan på NRK, hvor han dro opp og konfronterte Jimmi Åkesson med utsagn som var 10 år gamle. Jeg er sikker på at hvis man graver frem informasjon om alle partier det siste tiåret, så finner man mye dumt - både fra høyerestående politikere og lokalpolitikere. Situasjonen er ekstrem i Sverige. 160 000 asylsøkere til lille Sverige i fjor. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Sensur og undertrykking er på fremmarsj i Europa. Også her i Norge. Se på han som ble dømt her om dagen for å skrive noe i sosiale medier. Ja, det han skrev var dumt, og han er sikkert en dust, men å straffe folk for hva de tenker og sier er en 'slipper slope'. Tviler på at han hadde blitt dømt om dama ikke var kjendis med politiske forbindelser. Å statuere "eksempler" er heller ikke noe man skal gjøre med enkeltindivider. Det er middelaldersk. Hele rasismeparagrafen er idiotisk. Hvorfor er ingen på venstresiden dømt for sine utsagn om Listhaug eller Israel? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Sensur og undertrykking er på fremmarsj i Europa. Også her i Norge. Se på han som ble dømt her om dagen for å skrive noe i sosiale medier. Ja, det han skrev var dumt, og han er sikkert en dust, men å straffe folk for hva de tenker og sier er en 'slipper slope'. Tviler på at han hadde blitt dømt om dama ikke var kjendis med politiske forbindelser. Å statuere "eksempler" er heller ikke noe man skal gjøre med enkeltindivider. Det er middelaldersk. Hele rasismeparagrafen er idiotisk. Hvorfor er ingen på venstresiden dømt for sine utsagn om Listhaug eller Israel? Ikke at jeg på noen måte forsvarer de stygge uttalelsene mot hun Haddy (som jeg ikke skjønner heller da hun er en vakker dame) Men hvorfor er det så mye værre å hetse hudfargen til en person enn å hetse fysiske skavanker eller fedme? Jeg er sikker på at han fyren hadde sluppet unna om han bare skrev stygge ting til henne men ungikk rasistiske uttalelser. Jeg synes man må være konsekvent med loven; enten må man ta alle som hetser andre på nett, ellers må man la være. Det nytter ikke å ta 1 nå og da for å sette eksempler. Dette ble veldig OT så jeg lar det være med det. Endret 7. mai 2016 av Apox Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Hvorfor ikke forby alle partier som ikke sitter i regjeringen?Fordi det bryter med demokrati og frihet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå