Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 B6 problem med AC

Anbefalte innlegg

Har et problem med varmeapparatet i Audi'en min. Den blåser varm luft ut av ventilene på høyre side og noen ganger på venstre side uansett hvilken temperatur jeg stiller den inn på. Noen som har en forklaring på problemet? Alle svar tas mot med takk da det blir badstue inni bilen hvis man ikke kjører med alle vinduene åpen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få lest av feilkoder først. Kan være noen spjeld som har hengt seg. Ikke uvanlig det på disse bilene.

Hmmm... har ikke fått noe varsel på displayet, men må finne noen som har diagnoseverktøy da. Koster ikke så alvorlig mye å få fylt gass så er ikke krise om det ikke er det som er feil. Men hvis det er spjeld som har hengt seg kan jeg løsne det eller må jeg bytte det ut?

Lenke til kommentar

Sikkert hele klimakontrolleren(det panelet du trykker å justerer temp på). Byttet ekstreme mengder av de med årene.

Kan også høres ut som at blandespjeldet har hengt seg, men da skal du ha lik temp på høyre/venstre.

Jeg ser ingen logikk i å etterfylle ac gass.

Lenke til kommentar

Har ihvertfall lik temp i alle ventiler nå. Var innom forhandler idag og hørte om hva de tror det kan være og mulig det er det spjeldet som regulerer varm og kald luft som har hengt seg, eventuellt at servomotoren som driver den er gåen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...