BadCat Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Nei, for den som tar hevn også. Ikke noe godt kommer ut av hevn. Kanskje det føles godt, men det er tegn på en primitiv tankerekke. 1 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Nei, for den som tar hevn også. Ikke noe godt kommer ut av hevn. Kanskje det føles godt, men det er tegn på en primitiv tankerekke. Mye bedre å snu det andre kinn til mener du? Nei. Om jeg har mulighet til hevn så tar jeg det, hver gang. Primitiv tankerekke? Det er hva de som er for svake eller redde til å ta havn sier. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 "Han jobbet på et utested" Den halve setningen fortalte meg en halv verden om hva dette var for en person. Kall meg gjerne fordumsfull men mann eller dame.... Jobber du i utelivsbransjen så sier jeg at det automatisk er noe som skurrer 3 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Det er dumt da det skaper mer elendighet. I livet har man to valg, man kan forbedre eller forverre nåværende situasjon. Hevn havner i kategorien å forverre situasjonen. Ja elendighet for den som skapte det først. ikke meg Da tenker du ikke veldig langt. #Famouslastwords Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Det er ikke noe å ta opp. Fyren er ikke noe å samle på. Du har to typer mennesker, folk som hevner seg og folk som ikke gjør det. Han kommer til å hevne seg på deg også før eller senere, hvis du ikke tar avstand. Er det noe galt i å hevne seg, sånn generelt sett? Det kommer an på hva hevnen innebærer, men det er i hvert fall ikke fruktbart å ta hevn for hevnen sin skyld. Å spytte i noens glass på et utested er et eksempel på en hevngjerning som er fullstendig unødvendig. Endret 7. mai 2016 av Zarac Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Når man hevner seg opphøyer man seg selv til dommer og bøddel. Det er primitiv og egosentrisk tankegang, og hvis alle skulle holdt på sånn hadde verden vært et voldshelvete. Det er selvfølgelig forskjell på å hevne direkte ondsinnete handlinger (som å slå igjen) og å hevne seg på folk bare fordi man ikke liker dem. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Han har allerede pratet dritt om deg TS, det er hvorfor kompisen hans hater deg.Man burde ALDRI prate dritt om sin partner til sin familie og venner når man er sint, for når du ikke er sint lenger så vil du jo gjerne at familie og venner ikke hater din partner, og dette er faktisk en regel mange følger. Er tydelig at karen du dater ikke følger den reglen selv. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Det er ikke noe å ta opp. Fyren er ikke noe å samle på. Du har to typer mennesker, folk som hevner seg og folk som ikke gjør det. Han kommer til å hevne seg på deg også før eller senere, hvis du ikke tar avstand. Er det noe galt i å hevne seg, sånn generelt sett? Fordi når du er sint og gjør noe dumt (eller sier noe dumt, som er tilfellet til TS sin partner) så vil du mest sannsynlig angre det senere. edit: + det kan få masse konsekvenser som at din partner, søster, far, whatever hater personen du lar det gå utover. Og alt det fordi du ikke kunne tenke litt lengre enn din egen nese. Nice. Endret 7. mai 2016 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Fordi når du er sint og gjør noe dumt (eller sier noe dumt, som er tilfellet til TS sin partner) så vil du mest sannsynlig angre det senere. edit: + det kan få masse konsekvenser som at din partner, søster, far, whatever hater personen du lar det gå utover. Og alt det fordi du ikke kunne tenke litt lengre enn din egen nese. Nice. Nå spurte jeg om hva han mente om å hevne seg generelt sett Når man hevner seg opphøyer man seg selv til dommer og bøddel. Det er primitiv og egosentrisk tankegang, og hvis alle skulle holdt på sånn hadde verden vært et voldshelvete. Det er selvfølgelig forskjell på å hevne direkte ondsinnete handlinger (som å slå igjen) og å hevne seg på folk bare fordi man ikke liker dem. Hevne seg på folk fordi man ikke liker dem er jo ikke hevn. Hevn er jo å ta igjen for en urett noen påførte en. Hvis noen hadde slått meg, hadde jeg slått tilbake umiddelbart (om jeg var i stand til det). Og hadde jeg ikke fått tatt igjen der og da så hadde jeg tatt hevn på en annen måte. Knust alle rutene på bilen hans f eks. Primitivt, egosentrisk? Kanskje. Men hvorfor skal den andre personen slippe unna? Da tenker du ikke veldig langt. #Famouslastwords Det er en veldig stram påstand. Det kommer an på hva hevnen innebærer, men det er i hvert fall ikke fruktbart å ta hevn for hevnen sin skyld. Å spytte i noens glass på et utested er et eksempel på en hevngjerning som er fullstendig unødvendig. Å spytte i glasset til noen du har kranglet med tidligere er ikke hevn. Det er å starte noe på nytt. Å spytte i glasset til noen fordi de spyttet i ditt, det er hevn. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 " An eye for an eye will make the whole world blind " - Gandhi 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Altså han kan kalle faren sin for idiot bare fordi faren bytter til en annen radiokanal når vi sitter i bilen. Anonymous poster hash: f1873...0aa Denne mannen lider av et eller annet. Mest sannsynlig dette. Kvitt deg med ham før du blir for involvert. Hvis ikke du liker et liv i usikkerhet og med mye stress da... EDIT: Og som det sies over; hvordan tror du barna dine blir til slutt med en slik far? (Slik som typen din ble med foreldre som synes det er morsomt med glass-spytting kanskje...) Endret 7. mai 2016 av ozone Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Primitivt, egosentrisk? Kanskje. Men hvorfor skal den andre personen slippe unna? Da anmelder man Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Å spytte i glasset til noen du har kranglet med tidligere er ikke hevn. Det er å starte noe på nytt. Å spytte i glasset til noen fordi de spyttet i ditt, det er hevn. Enda mer idiotisk. 1 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Da anmelder man Eller håndterer det selv. Enda mer idiotisk. Det er med andre ord fritt frem å spytte i drinken din. For du kommer jo ikke til å gjøre noe med det. Det er jo bare idiotisk. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Hvis man oppfører seg og har en bra sfære rundt seg så slipper man å forholde seg til slike folk. Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Han har allerede pratet dritt om deg TS, det er hvorfor kompisen hans hater deg. Dette jeg også tenkte. Høres absolutt ut som om fyren har store problemer... 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Når man hevner seg opphøyer man seg selv til dommer og bøddel. Det er primitiv og egosentrisk tankegang, og hvis alle skulle holdt på sånn hadde verden vært et voldshelvete. Det er selvfølgelig forskjell på å hevne direkte ondsinnete handlinger (som å slå igjen) og å hevne seg på folk bare fordi man ikke liker dem. Hevne seg på folk fordi man ikke liker dem er jo ikke hevn. Hevn er jo å ta igjen for en urett noen påførte en. Hvis noen hadde slått meg, hadde jeg slått tilbake umiddelbart (om jeg var i stand til det). Og hadde jeg ikke fått tatt igjen der og da så hadde jeg tatt hevn på en annen måte. Knust alle rutene på bilen hans f eks. Primitivt, egosentrisk? Kanskje. Men hvorfor skal den andre personen slippe unna? Hvis noen gir deg en på tygga, skal du få lov til å slå tilbake. Men her snakker vi åpenbart om en fyr som hevner seg for hver minste ting. Krysser man hans egne personlige grenser, som varierer fra dag til dag, får man igjen. Det utløser en ubalanse i regnskapet hans som bare kan nulles ut ved gjengjeldelse. Jeg jobber også i utelivet, og det er gjester som går meg alvorlig på nervene, men jeg går da ikke rundt og straffer dem for det. 1 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Når man hevner seg opphøyer man seg selv til dommer og bøddel. Det er primitiv og egosentrisk tankegang, og hvis alle skulle holdt på sånn hadde verden vært et voldshelvete. Det er selvfølgelig forskjell på å hevne direkte ondsinnete handlinger (som å slå igjen) og å hevne seg på folk bare fordi man ikke liker dem. Hevne seg på folk fordi man ikke liker dem er jo ikke hevn. Hevn er jo å ta igjen for en urett noen påførte en. Hvis noen hadde slått meg, hadde jeg slått tilbake umiddelbart (om jeg var i stand til det). Og hadde jeg ikke fått tatt igjen der og da så hadde jeg tatt hevn på en annen måte. Knust alle rutene på bilen hans f eks. Primitivt, egosentrisk? Kanskje. Men hvorfor skal den andre personen slippe unna? Hvis noen gir deg en på tygga, skal du få lov til å slå tilbake. Men her snakker vi åpenbart om en fyr som hevner seg for hver minste ting. Krysser man hans egne personlige grenser, som varierer fra dag til dag, får man igjen. Det utløser en ubalanse i regnskapet hans som bare kan nulles ut ved gjengjeldelse. Jeg jobber også i utelivet, og det er gjester som går meg alvorlig på nervene, men jeg går da ikke rundt og straffer dem for det. Det var jo det jeg startet hele diskusjonen med, "generelt sett". Det han driver med er jo ikke egentlig direkte hevn. Han bare er slem mot folk han ikke liker. Derfor jeg lurte på hva du synes om hevn generelt sett. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Kan være tilgivelig, men bør unngås. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Det er med andre ord fritt frem å spytte i drinken din. For du kommer jo ikke til å gjøre noe med det. Det er jo bare idiotisk. Tror du virkelig det er fritt fram å spytte i drinken, bare for at man ikke spytter tilbake? Men ok, la oss si at man gjør 'hevn' med å spytte tilbake. Så da har man gjort seg til en idiot for hva? Idiotisk sa du. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå