OleeKristian Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Hun skal få en iPhone når hun blir eldre og blir en mer avansert bruker av telefonen. Foreløbig så blir det ringing, sms, kamera også kanskje et par apper som blir brukt og da blir nok denne perfekt. Er forsåvidt noe skeptisk til bruktmarkedet da man har null garanti for at telefonen er blitt behandlet bra osv. Hvordan abonnement brukte dere på barna da de fikk sin første telefon? Ser talkmore har et flott barneabonnement til 99kr mnd med 150 sms/minutt tale + 500mb data. Virker jo forsåvidt greit, men lurer på om det rett og slett holder med vanlig kontantkort da hun ikke trenger mobildata, egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Mye bra på bruktmarkedet, men også noe dårlig. Dersom resten av familien har iPhone kan det være greit at også 8-åringen har det. Kontantkort bør holde, men et abonnement for eks fra ICE (www.ice.no) med 1 GB/mnd og ubegrenset ring/SMS/MMS til 99/mnd er også en grei deal. Lenke til kommentar
OleeKristian Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Hehe vi er nok lett blanding der mor har iPhone mens jeg egentlig alltid har vært en android fyr, selv om at jeg i det siste har begynt å halle mer og mer over mot iPhone selv Takk for tips, hadde egentlig ikke tenkt på at man kunne ha ICE som mobilabonnement i det heletatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Bestilte ICE til kona i fjor høst, hun er happy. De bruker eget nett der de har dekning, og Telia (Netcom) der de ikke har. Vær obs på at roaming på telefonen må være slått på, så det kan bli en overraskelse etter en utenlandstur. For å unngå dette, kontakt kundeservice og sperr for data i utlandet. Da slipper man å huske å slå av roaming i utlandet. Endret 7. mai 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
OleeKristian Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Fikk prøvd min første iPhone (6) i fjor et halvt år da min gamle OnePlus One gikk i stykke. I starten irriterte jeg meg over hvor tungvint mye virket uten den faste tilbakeknappen og diverse snarveier. Men etterhvert lærte jeg meg å elske stabiliteten og hvor smud alt virket. Nå rett over nyttår fikk jeg mulighet for jobbtelefon og valget mellom en iPhone 5S og en Samsung Galaxy S5 Neo. Valgte Samsungen fordi jeg ikke ønsket å ha så liten skjerm som det er på iPhonen. Har hatt den i 1-2 måneder nå og jeg absolutt hater den. Den er så treg og ustabil, bruker ca. 10 sekunder på å åpne noe så enkelt som snapchat. Ikke klarer den å spille av filmer heller, verken på snap eller på instagram og lignende. Jeg kom straks på hvorfor jeg hadde lovet meg selv å ikke kjøpe noen telefon med Touch Wiz en gang for lenge siden (med unntak av Galaxy Note serien). Heldigvis har jeg fått fikset med jobb slik at de har bestilt meg en iPhone 5S som er på tur i posten, og jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det. Men jeg gleder meg skikkelig! Jeg skal undersøke med ICE net i morgen! Igjen takk alle for svar! Dette var mitt første innlegg her inne på diskusjon.no, og må si at jeg er veldig positivt overrasket over hvor hjelpsom og vennelige folk er her inne. Dette blir nok tatt i bruk mer framover! God kveld! Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Bestilte ICE til kona i fjor høst, hun er happy. De bruker eget nett der de har dekning, og Telia (Netcom) der de ikke har. Vær obs på at roaming på telefonen må være slått på, så det kan bli en overraskelse etter en utenlandstur. For å unngå dette, kontakt kundeservice og sperr for data i utlandet. Da slipper man å huske å slå av roaming i utlandet. ICE bruker kun Telia/Netcom sitt nett på mobiltelefoniabonnementene sine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 ICE bruker kun Telia/Netcom sitt nett på mobiltelefoniabonnementene sine. Stemmer det, var mobilt bredbånd ICE hadde oppgradert sitt eget nett til 4G. De sier at "jobber vi nå med å få satt i drift våre egne basestasjoner og realisert våre teknologiplaner." Lenke til kommentar
nerokid Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Mobil til 8-åringer er helt greit, og de skjønner ting mye raskere enn oss som er en smule eldre. Ofte er det slik at de MÅ ha iPhone, og da kan bruktmarkedet på finn.no være et alternativ. Ja det er utrolig hvor fort de lærer iPhone hadde nok vært førstevalget, siden det er så simpelt og greit. Men så har hun en gammel Galaxy Tab, så vil tro det går bare greit med den telefonen. Iphone simpelt?? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Har god erfaring med ICE mobilabn så det kan anbefales Om du trenger Telenor dekning i steden har Hello nesten tilsvarende abn til 100,- https://www.hello.no/Har hørt til så som så om kundeservicen deres og de har ikke automatisk databegrensning slik som Ice har (dvs det koster mye per MB etter 1GB er brukt opp) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 7. mai 2016 Del Skrevet 7. mai 2016 Kjøp ikke et vanlig abo til en 8 åring, hvis du vil unngå sjokkregning. Telia har kontantkort med mye data inkludert, og Talkmore har barne abo med diverse sperrer for innholdstjenester og dyre ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå