m20k Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Har vært sammen med kjæresten min i 3 måneder, og jeg begynner allerede å gå lei. Hun blir sur av veldig lite, og vi krangler minst 1 gang i uka (stort sett når det er helg). Hun kan f.eks bli småsur om jeg ikke vil være med henne ut når hun røyker, hun blir sur om jeg planlegger helligdager med familien uten å blande inn henne, og hun blir sur om jeg skriver meldinger med en kompis av meg, siden hun påstår at hun da mister oppmerksomheten. En dag hvor vi hadde kranglet en del, spurte kompisen meg om jeg ville ta meg en tur til han. Jeg dro til han, og det endte med at hun ble sur fordi hun synes det var dårlig gjort å "stikke av" fra krangelen. Det var helt tilfeldig at han spurte om å finne på noe akkurat i det vi kranglet, og jeg svarte: "Det er best for oss begge at vi er borte fra hverandre i noen timer, enn at vi skal være sure på hverandre og krangle hele dagen?". Før jeg dro til kompisen min, gjorde jeg alt for at hun skulle bli blid igjen, men hun ga meg ingen respons. Bare lå i senga og furta. Da syntes jeg ikke at det var noen vits å være sammen med henne den dagen, ettersom hun knapt snakket til meg. Hun vil være sammen med meg 24/7, og hun har blitt sur hvis jeg sier at jeg ønsker å være noen timer for meg selv før jeg evt. drar opp til henne. Da svarer hun: "Jeg skjønner ikke hvorfor du plutselig vil være alene i noen timer". Ser nesten ikke frem til helg lenger, for jeg vet at det blir konstant mas og stress. Savner å være alene og det å kunne finne på ting for meg selv. Av en eller annen grunn har jeg blitt veldig glad i henne, og jeg er redd det kommer til å bli ensomt. Samtidig vet jeg ikke om det er verdt å fortsette forholdet, da jeg er mer trist enn glad. Noen tips? Eller er tingene ovenfor gode grunner til at hun blir sur? 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Syns ikke det er gode grunner til at hun blir sur.Var sammen med en dame før som var så eiesyk at jeg faktisk måtte gjøre det slutt med henne for å kunne dra på treningshelg, og deretter kom sammen med igjen etter helgen. Drama på perrongen, omtrent som et fransk kjærlighetsdrama minus den romantiske stemningen. Det fortsatte på samme måte omtrent slik du beskriver. Ekstremt oppmerksomhetssyk. Det ble ikke bedre, og varte ikke lenge. Jeg ser meg ikke tilbake. 2 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Ikke nok til at hun skulle ha grunn til å bli sur. Tviler på at hun kommer til å bedre seg særlig med det første. 2 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Slik du illustrerer det høres hun ut som ei barnslig og oppmerksomhetssyk drittkjærring. Hun kommer til å holde deg tilbake og trekke deg ned. Hun høres også ung ut, og dere har ikke vært sammen lenge. Det kommer med andre ord til å bli verre når hun lærer å kjenne deg bedre, og finner nye strategier for å få oppmerksomhet. Når hun finner en emosjonell svakhet i deg, kommer hun til å bruke det mot deg kontinuerlig. Sett deg selv fri, og grip anledningen til å finne noen andre. Det kan du ikke mens denne oppmerksomhetsvampyren klamrer seg fast på deg. Du spør om hun har god grunn til å bli sur. Nei. Hun blir sur fordi hun setter seg selv i sentrum, og ikke respekterer deg. Det er kun en god grunn for deg til å kvitte deg med henne. Jeg ser imidlertid ikke "problemet" du har med å dumpe henne. Det er bare å si at dere ikke fungerer sammen. Du føler deg innesteng og klaustrofobisk i forholdet fordi hun er kontrollerende, oppmerksomhetssyk og barnslig. Du trenger kanskje ikke å si det siste der, for da smeller det vel. *GrøSs' Jeg hater sånne mennesker. 4 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Skriv et brev og stikk av. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Som alle andre sier - Dette er et dødfødt forhold, kom deg ut, det blir neppe bedre. Noen bare er sånn, og du velger selv hvordan du vil ha det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå