Gjest mafister Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg har kjøpt et Fujifilm finepix 2800 Z kamera, som jeg er meget fornøyd med ! Eneste "problemet" er at det spiser opp batteri veldig fort. Måtte skifte etter å ha tatt omtrent 70 bilder. Er det normalt ? Uansett vil jeg prøve med oppladbare batterier. Men, jeg syns det er litt uklart i instruksjonsbøkene om jeg kan bruke hvilke som helst slags oppladbare batterier. Virker nesten som om du har nødt å kjøpe orginallader og orginalbatteri ? Går det greit å bruke vanlige oppladbare batterier i samme størrelse som de vanlige batteriene som fulgte med ( AA ) ? Jeg lurer også på hva de mener i instruksjonsboken når de skriver at en bør bruke AC-adapter når en overfører til PC, når strømbrudd kan skape problemer ? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Digitale kameraer spiser batterier. Skaff deg NiMH-batterier og en lader tilpasset disse. Aller helst LiIon-batterier med dertil egnet lader. Tryggest overføring med batterier som du vet er fullt oppladet. Du lærer etter hvert å ta bilder med minimalt bruk av batterier. skarsk Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Men er ikke NiMH batterier 1,2 V ? Vanlige batterier er 1,5 V ? Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 akkurat det behøver du ikke bekymre deg for :smile: kjøp et sett med NiMH oppladbare batterier samt en god lader. Kjøp batterier som er 1600 mAh eller høyere. -flff Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 men... Hvor kan en kjøpe bra billige oppladbare batterier? Og da helst over 1600 mA Ser at det kamera jeg har (fujifilm) anbefaler over 1000 mA, men de jeg har snakket med, sier at en bør ha minst 1500 mA. Er det noen med erfaringer på dette her ? Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 jo mer jo bedre men.... ofte er det minimal forskjell på gode 1600 mAh og vanlige 1800 mAh. Dette er fordi 1800 mAh batteriene til nå har dyttet en øvre grense på hva som er mulig å få dyttet inn av kapasitet.... så de fleste 1800 mAh batteriene er nok nærmere 1700 mAh.... Uansett, jeg har gode erfaringer med Sanyo 1600 mAh, GP 1800 mAh og Hähnel 1800 mAh. disse får en tak i på fotobutikker... -flff Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 fl0ffy; du som er spesialist på å finne info på nett - henviser du til de dyre plassene... skarsk Lenke til kommentar
sofus Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Hei. En lader med 4 batterier skal ikke koste mye mer en 300 kr. Se deg rundt på nettet. Du kan ta utgangspunkt i butikkene i prisguiden. Der finner du mye. -gh Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 skarsk - når man kan plukke opp ett sett med 1800 mAh batterier for 150,- i en fotobutikk så det faktisk, for en gangs skyld, ikke noe poeng å kjøpe over nett. -flff Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Bor man sentralt i landet, så er det nok løsningen. Men det er ikke alle som gjør det. skarsk Lenke til kommentar
Voffsen Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Billigste plassen å kjøpe slike batterier er nok en hobby butikk. Sanyo er de aller beste batteriene etter min mening. sjekk http://www.modellers.com De har mere peiling på oppladbare batterier en en fotobuitkk noen gang kommer il å få. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå