tøffere1toget Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 var ute å kjørte inatt så bynte plutselig en bil å kjøre etter meg og prøde å stenge meg inne. Dette trigget meg til å kjøre alt for fort. Tilslutt lot jeg dem stenge meg inne og slo av motoren. Det kom etter hvert en bil til, så jeg ringte noen kompiser som skulle komme tilfelle de ville ha bråk. Men før de rakk og komme kjørte dem. Kjente jeg ble skikkelig forbanna og ville sloss, hva ville dere gjort i en sānn, situasjon? Kommer i vertfall ikke til å risikere lappen neste gang. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Er/var du ruset eller full? Regner med det hvis du ikke tok noe skiltNR. Lenke til kommentar
tøffere1toget Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Va ikkje d nei, tok ikkje noe skilt nr, men en kompis som satt på vet kem hu eine passasjeren va, Lenke til kommentar
tøffere1toget Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Va sku jeg gjort med skilt nr? 1 Lenke til kommentar
tøffere1toget Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Var med på leken med det første, men de holdt på lenge så kjente at jeg hadde fått nokk. Endret 6. mai 2016 av tøffere1toget Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Høres ut som at du ikke er fremmed for den type oppførsel... 8 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Det høyres ut som at den andre bilen var ute og tullekjøyrte og lot det gå utover deg fordi dei kjenner deg. Om din kompis kjenner ho som satt på i den andre bilen så er det vell ikkje umulig at det var fleire i den bilen som kjenner deg/dere? Uansett, når du fyrst opplever slike ting, så gjorde du nesten alt feil. Det du skulle ha gjort er å svinge til sides for å la den andre bilen passere (men uten å sperre deg sjølv inne). Dersom dette ikkje hadde fungert så skulle du fått kompisen din til å ringe politiet medan du kjøyrer. Det du gjorde var at du lot deg presse/friste til å råkjøyre, deretter valgte du å sette deg sjølv i ein sårbar situasjon ved å parkere på ein plass der du ikkje kunne sleppe unna. Deretter ringte du etter kompisar i tilfelle det blei slåssing. Ikkje berre er dette dumt med tanke på eiga sikkerheit dersom det faktisk var nokon som var ute etter deg, det at du tilkaller kompisane dine til å komme seinare ville ikkje hjelpt deg om den andre bilen var full i folk som ville banke deg, og ikkje ville du hatt muligheita for å stikke av anna enn til fots heller. Men i tillegg så setter du deg i ein posisjon der du lett kan risikere at politiet ikkje trur på din versjon. Hadde du kræsja så hadde du heilt sikkert mista lappen for uvettig kjøyring, sidan det her ikkje var snakk om bekjente i den andre bilen så kan du fort risikere at politiet drar sluttninga om at dette var avtalt kappkjøyring eller liknande bil-leik på offentleg veg. I eit slikt tilfelle vil du også kunne risikere fengselsstraff i tillegg til førarkortbeslag og bot. Tilsvarande er det med tanke på eventuell slåssing etter at du stoppa bilen. Sidan du stoppa på ein måte som gjorde at du ikkje kunne komme deg unna, og du ringte kompisane dine for å få hjelp så kan du lett risikere at du ikkje lenger ville kunne pårope deg sjølvforsvar dersom det hadde blitt slåssing. Det du skulle ha gjort er å ikkje la deg lure til å bryte trafikkreglane. Om nødvendig så skulle du latt den andre bilen støte borti din bil, då har du i det minste bevis for kven som kjøyrte ulovlig. Om nødvendig så skulle du ha kontakta politiet, om ikkje anna for å melde frå på forhånd at du ikkje var med på leiken. Då hadde du stått litt sterkare om det hadde skjedd ei ulykke og føraren av den andre bilen hadde prøvd å legge skulda på deg. Og til slutt så skulle du ikkje ha forberedt deg til eventuell slåssing. Blir du angrepet så har du sjølvsagt full rett til å forsvare deg, men du kan fort miste denne retten dersom du beviselig har brukt tida som du hadde tilgjengelig til å flykte til å heller forberede deg på eit angrep. 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Var med på leken med det første, men de holdt på lenge så kjente at jeg hadde fått nokk. Hva i alle dager? Håper de myndighetene ser dette og tar lappen i fra både deg og dine lekekompiser, orker ikke ha dere som medtrafikanter! 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 var ute å kjørte inatt så bynte plutselig en bil å kjøre etter meg og prøde å stenge meg inne. Dette trigget meg til å kjøre alt for fort. Tilslutt lot jeg dem stenge meg inne og slo av motoren. Det kom etter hvert en bil til, så jeg ringte noen kompiser som skulle komme tilfelle de ville ha bråk. Men før de rakk og komme kjørte dem. Kjente jeg ble skikkelig forbanna og ville sloss, hva ville dere gjort i en sānn, situasjon? Kommer i vertfall ikke til å risikere lappen neste gang. Vurdert å levere inn lappen og kjøpe deg månedskort på buss eller tog? 8 Lenke til kommentar
tøffere1toget Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Var med på leken med det første, men de holdt på lenge så kjente at jeg hadde fått nokk. Hva i alle dager? Håper de myndighetene ser dette og tar lappen i fra både deg og dine lekekompiser, orker ikke ha dere som medtrafikanter! Tviler på at du aldri har kjørt for fort i ditt liv, håper du vet at politiet må ha fysisk bevis isåfall kunne du spart deg for deg. Men greit skal ikke spørre om slikt mer Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Var med på leken med det første, men de holdt på lenge så kjente at jeg hadde fått nokk. Hva i alle dager? Håper de myndighetene ser dette og tar lappen i fra både deg og dine lekekompiser, orker ikke ha dere som medtrafikanter! Tviler på at du aldri har kjørt for fort i ditt liv, håper du vet at politiet må ha fysisk bevis isåfall kunne du spart deg for deg. Men greit skal ikke spørre om slikt mer Det er stor forskjell på å kjøre litt for fort, og "være med på leken" i trafikken. 1 Lenke til kommentar
Josef Ølgelig Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 var ute å kjørte inatt så bynte plutselig en bil å kjøre etter meg og prøde å stenge meg inne. Dette trigget meg til å kjøre alt for fort. Tilslutt lot jeg dem stenge meg inne og slo av motoren. Det kom etter hvert en bil til, så jeg ringte noen kompiser som skulle komme tilfelle de ville ha bråk. Men før de rakk og komme kjørte dem. Kjente jeg ble skikkelig forbanna og ville sloss, hva ville dere gjort i en sānn, situasjon? Kommer i vertfall ikke til å risikere lappen neste gang. Du bør levere inn lappen din frivillig. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Tviler på at du aldri har kjørt for fort i ditt liv, håper du vet at politiet må ha fysisk bevis isåfall kunne du spart deg for deg. Men greit skal ikke spørre om slikt mer Som nevnt av andre var det ikke farten jeg siktet til, selv om en klart bør holde seg innenfor her også så godt som en klarer. Men slike tullekjøring som dere drev på med er jeg ikke interessert i. 1 Lenke til kommentar
tøffere1toget Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Tviler på at du aldri har kjørt for fort i ditt liv, håper du vet at politiet må ha fysisk bevis isåfall kunne du spart deg for deg. Men greit skal ikke spørre om slikt mer Som nevnt av andre var det ikke farten jeg siktet til, selv om en klart bør holde seg innenfor her også så godt som en klarer. Men slike tullekjøring som dere drev på med er jeg ikke interessert i. ser den, bør vell forvente slike svar, men det hjelper pent lite da dere sikkert skjønner at jeg ikke kommer til å levere inn lappen frivillig. Lenke til kommentar
tøffere1toget Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Det høyres ut som at den andre bilen var ute og tullekjøyrte og lot det gå utover deg fordi dei kjenner deg. Om din kompis kjenner ho som satt på i den andre bilen så er det vell ikkje umulig at det var fleire i den bilen som kjenner deg/dere? Uansett, når du fyrst opplever slike ting, så gjorde du nesten alt feil. Det du skulle ha gjort er å svinge til sides for å la den andre bilen passere (men uten å sperre deg sjølv inne). Dersom dette ikkje hadde fungert så skulle du fått kompisen din til å ringe politiet medan du kjøyrer. Det du gjorde var at du lot deg presse/friste til å råkjøyre, deretter valgte du å sette deg sjølv i ein sårbar situasjon ved å parkere på ein plass der du ikkje kunne sleppe unna. Deretter ringte du etter kompisar i tilfelle det blei slåssing. Ikkje berre er dette dumt med tanke på eiga sikkerheit dersom det faktisk var nokon som var ute etter deg, det at du tilkaller kompisane dine til å komme seinare ville ikkje hjelpt deg om den andre bilen var full i folk som ville banke deg, og ikkje ville du hatt muligheita for å stikke av anna enn til fots heller. Men i tillegg så setter du deg i ein posisjon der du lett kan risikere at politiet ikkje trur på din versjon. Hadde du kræsja så hadde du heilt sikkert mista lappen for uvettig kjøyring, sidan det her ikkje var snakk om bekjente i den andre bilen så kan du fort risikere at politiet drar sluttninga om at dette var avtalt kappkjøyring eller liknande bil-leik på offentleg veg. I eit slikt tilfelle vil du også kunne risikere fengselsstraff i tillegg til førarkortbeslag og bot. Tilsvarande er det med tanke på eventuell slåssing etter at du stoppa bilen. Sidan du stoppa på ein måte som gjorde at du ikkje kunne komme deg unna, og du ringte kompisane dine for å få hjelp så kan du lett risikere at du ikkje lenger ville kunne pårope deg sjølvforsvar dersom det hadde blitt slåssing. Det du skulle ha gjort er å ikkje la deg lure til å bryte trafikkreglane. Om nødvendig så skulle du latt den andre bilen støte borti din bil, då har du i det minste bevis for kven som kjøyrte ulovlig. Om nødvendig så skulle du ha kontakta politiet, om ikkje anna for å melde frå på forhånd at du ikkje var med på leiken. Då hadde du stått litt sterkare om det hadde skjedd ei ulykke og føraren av den andre bilen hadde prøvd å legge skulda på deg. Og til slutt så skulle du ikkje ha forberedt deg til eventuell slåssing. Blir du angrepet så har du sjølvsagt full rett til å forsvare deg, men du kan fort miste denne retten dersom du beviselig har brukt tida som du hadde tilgjengelig til å flykte til å heller forberede deg på eit angrep. takk for bra svar, skal selvfølgelig ikke bryte trafikkreglene neste gang. Antageligvis var det bare noen som skulle irritere oss og vi lot os irritere, men den ene bilen ville ikke gi seg, men tror ikke jeg satt meg i noen farlig situasjon da jeg bare kunne låst bilen. Lenke til kommentar
tøffere1toget Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 Høres ut som at du ikke er fremmed for den type oppførsel... første gang jeg har opplevd noe slikt Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 takk for bra svar, skal selvfølgelig ikke bryte trafikkreglene neste gang. Antageligvis var det bare noen som skulle irritere oss og vi lot os irritere, men den ene bilen ville ikke gi seg, men tror ikke jeg satt meg i noen farlig situasjon da jeg bare kunne låst bilen. Neste gang? 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 takk for bra svar, skal selvfølgelig ikke bryte trafikkreglene neste gang. Antageligvis var det bare noen som skulle irritere oss og vi lot os irritere, men den ene bilen ville ikke gi seg, men tror ikke jeg satt meg i noen farlig situasjon da jeg bare kunne låst bilen. Dette blir litt off-topic i forhold til trafikk, men det å låse bilen hadde vært til lite hjelp dersom dette hadde vært nokon som var ute etter deg. Sannsynlegheita for dette er sjølvsagt svært svært lav, men om nokon ville banke deg opp så skal det ikkje så mykje til å knuse sideruta. Ein bil er ein god plass å søke ly for været og ville dyr, men den gir lite beskyttelse mot folk. 1 Lenke til kommentar
tøffere1toget Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 takk for bra svar, skal selvfølgelig ikke bryte trafikkreglene neste gang. Antageligvis var det bare noen som skulle irritere oss og vi lot os irritere, men den ene bilen ville ikke gi seg, men tror ikke jeg satt meg i noen farlig situasjon da jeg bare kunne låst bilen. Neste gang? takk for bra svar, skal selvfølgelig ikke bryte trafikkreglene neste gang. Antageligvis var det bare noen som skulle irritere oss og vi lot os irritere, men den ene bilen ville ikke gi seg, men tror ikke jeg satt meg i noen farlig situasjon da jeg bare kunne låst bilen. Neste gang? ja, om det skulle skje noe lignende. Lenke til kommentar
tøffere1toget Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Var med på leken med det første, men de holdt på lenge så kjente at jeg hadde fått nokk. Hva i alle dager? Håper de myndighetene ser dette og tar lappen i fra både deg og dine lekekompiser, orker ikke ha dere som medtrafikanter! Tviler på at du aldri har kjørt for fort i ditt liv, håper du vet at politiet må ha fysisk bevis isåfall kunne du spart deg for deg. Men greit skal ikke spørre om slikt mer Det er stor forskjell på å kjøre litt for fort, og "være med på leken" i trafikken. er det egentlig så stor forskjell? uansett bakgrunn skal man ikke forsvare det og kjøre for fort (sir ikke att du gjør det). Om jeg kjører for fort på "lek" eller om jeg er for sein til jobb/ferge/fly osv så ser jeg ikke forskjellen. Eneste unntaket må vell være om det står om liv og noen må på sykehus elns. Så forklar meg den store forskjellen. det jeg vil fram til er at stor fart er like farlig/dumt uansett og er ikke noe forskjell utfra bakgrunnen din til å gjøre det. Endret 6. mai 2016 av tøffere1toget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå