Gå til innhold

Hvem vinner EM?

zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verten feiler som regel. Litt usikker på hvem jeg tror vinner, bare rimelig sikker på at det ikke blir England.

England har et fantastisk lag, men det har de egentlig i hvert eneste mesterskap. Det er noe galt med nervene til Engelske folk, de er rett og slett dårlige på mesterskap. Det er nok derfor Engelske keepere er så klønete også. Se bare på Tyske til sammenlikning og Tyskland sin mesterskapsevne. De er solide og har stålkontroll på nervene.

Italia har gode keepere, Spania. Norge har også klønete keepere, selv om nabolandet vårt Danmark har gode keepere. Norge er et nerveland, Danmark har vunnet EM i fotball. Danmark er et kult land med kule folk og fortjener å ha vunnet EM. Jeg tror heller ikke janteloven har vært like gjeldene i Danmark som i Norge, hvor Norge ikke har et eneste enkeltindivid i fotballen som er i verdensklasse, mens Danmark har mange individuelle spillere i verdensklasse.

Så ja, jeg tror England feiler i dette EM også, som de gjør i alle mesterskap, selv om de har et godt lag. Men, ting kan alltid endre seg. Nederland er jo for eksempel ikke i EM i år, noe som er sensasjon for et solid turneringslag som Nederland. Det er et fattigere EM uten Nederland.

Men spennende med lag som har blitt mye bedre de siste 20 årene, som Belgia, Østerrike og Sveits.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

har regnet meg fram til spania-england og belgia-frankrike i semifinaler

En EM semifinale uten tyskland er som en jordklode uten vann

Tja. Ikke hvis Tyskland blir slått ut av Belgia eller Italia i kvartfinalen. Jeg tror England møter Sveits eller Frankrike i semifinale og blir slått ut, om de ikke allerede har blitt slått ut av Island eller Portugal i kvartfinalen.

Det avhenger egentlig om man har Sveits eller Frankrike som gruppevinner i gruppe A eller andreplass i gruppe A. Jeg har Sveits som gruppevinner og Frankrike møter da England i semifinale, hvis ikke England taper sin kvartfinale. Det forutsetter selvfølgelig at Frankrike slår Spania i sin kvartfinale, noe jeg tror Frankrike klarer på hjemmebane med Paul Pogba i storform og en solid Hugo Lloris og forhåpentligvis et samlet lag.

Spania har generasjonsskifte i sitt lag noe som virker å ha skapt disharmoni i Real Madrid og ført til at laget underpresterer med mindre de vinner Champions League i år.

Fortusett at Tyskland vinner gruppe C vil de potensielt sett få følgende motstand på veien mot en finale: 8d-Østerrike 4d-Belgia/Italia 2d-Frankrike/Sveits

Så det kan godt skje at vi får en semifinale uten Tyskland. Jeg tror Italia eller Frankrike kan slå ut Tyskland, mens Belgia sitt forsvar er for dårlig til å stå imot Tysk offensiv.

Hvis Island kommer på andreplass i gruppe F har de en potensiell overkommelig vei til til semifinal mot 8d-Russland 4d-Sveits  og møter der sannynligvis Belgia, Tyskland, eller Italia hvis de klarer å komme seg forbi Sveits. Om Russland blir nummer 2 i gruppe B er ren tipping, for det kan like gjerne bli Wales eller Slovakia. Russland er rimelig ustabile i fotball, men Island bør ha fin mulighet mot alle de 3 potensielle motstanderne om laget blir nummer 2 i sin gruppe bak Portugal eller Østerrike. Ronaldo er nok hypp på å vise seg fra sin beste side i ett av sine siste EM for Portugal. Finner han formen slik som han har gjort flere år i Madrid kan Portugal bli gode.

Men men, jeg kan ta feil om Sveits selvsagt, men jeg tror Frankrike kommer til finalen. Blir det ikke Sveits, tror jeg det blir Italia eller Belgia mot Frankrike i finalen. Ikke Tyskland, og ikke Spania.

Hadde vært mest morsomt med Frankrike mot Island i finalen.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Har dere et skjema dere bruker??

Nei. Men har begynt på ett. Kan legge det til her hvis det hjelper (senere).

Ble litt vanskelig med gruppe-treere...

Informasjon er forøvrig hentet fra Wikipedia sin artikkel om fotball EM 2016 på Engelsk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fortusett at Tyskland vinner gruppe C vil de potensielt sett få følgende motstand på veien mot en finale: 8d-Østerrike 4d-Belgia/Italia 2d-Frankrike/Sveits

Så det kan godt skje at vi får en semifinale uten Tyskland. Jeg tror Italia eller Frankrike kan slå ut Tyskland, mens Belgia sitt forsvar er for dårlig til å stå imot Tysk offensiv.

Håper du skjønner at dette blir for tynt.

Forsåvidt er også Belgisk forsvar meget bra.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat enig i det. Foruten Vincent Company og Thibault.

https://en.wikipedia.org/wiki/Belgium_national_football_team

Company spiller ikke i EM.

Her er Belgias forsvar ifølge wikipedia:

DF Jan Vertonghen (3rd captain[165]) 24 April 1987 (age 29) 74 6 23px-Flag_of_England.svg.png Tottenham Hotspur   DF Toby Alderweireld 2 March 1989 (age 27) 52 1 23px-Flag_of_England.svg.png Tottenham Hotspur   DF Thomas Vermaelen 14 November 1985 (age 30) 51 1 23px-Flag_of_Spain.svg.png Barcelona   DF Nicolas Lombaerts 20 March 1985 (age 31) 39 3 23px-Flag_of_Russia.svg.png Zenit Saint Petersburg   DF Jason Denayer 28 June 1995 (age 20) 5 0 23px-Flag_of_Turkey.svg.png Galatasaray   DF Thomas Meunier 12 September 1991 (age 24) 5 0 23px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png Club Brugge   DF Dedryck Boyata 28 November 1990 (age 25) 2 0 23px-Flag_of_Scotland.svg.png Celtic   DF Jordan Lukaku 25 July 1994 (age 21) 2 0 23px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png Oostende   DF Björn Engels 15 September 1994 (age 21) 0 0 23px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png Club Brugge DF Laurens De Bock 7 November 1992 (age 23) 0 0 23px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png Club Brugge UEFA Euro 2016 PREDF Guillaume Gillet 9 March 1984 (age 32) 22 1 23px-Flag_of_France.svg.png Nantes UEFA Euro 2016 PREDF Laurent Ciman 5 August 1985 (age 30) 9 0 23px-Flag_of_Canada.svg.png Montreal Impact UEFA Euro 2016 PREDF Luis Pedro Cavanda 2 January 1991 (age 25) 2 0 23px-Flag_of_Turkey.svg.png Trabzonspor v. 23px-Flag_of_Spain.svg.png Spain,[α] 17 November 2015 DF Vincent Kompany INJ(captain[165]) 10 April 1986 (age 30) 70 4 23px-Flag_of_England.svg.png Manchester City v. 23px-Flag_of_Italy.svg.png Italy, 13 November 2015 WD[171]DF Anthony Vanden Borre 24 October 1987 (age 28) 28 1 23px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png Anderlecht v. 23px-Flag_of_Wales_2.svg.png Wales, 12 June 2015 DF Olivier Deschacht 16 February 1981 (age 35) 20 0 23px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png Anderlecht v. 23px-Flag_of_Wales_2.svg.png Wales, 12 June 2015  

Personlig ville jeg heller spilt midtbane foran forsvaret til f.eks Frankrike eller Tyskland. Jeg vet ikke hvilket forsvar jeg hadde valgt om jeg kunne valgt blant Østerrike, Sveits og Belgia.

Lenke til kommentar

Mange spennande lag i denne mesterskapet. Belgia og Wales er store underdogs.
Belgia er rangert nr 2 i verden, bak argentina. Dvs - beste lag i Europa. Videre følger Tyskland, Spania, Portugal, England, Austria (av europeiske lag).

Selv har jeg mer trua på mer tradisjonelle lag. Tyskland, Spania, Frankerike.
Tyskland er en maskin og er alltid å rekne med. That´s it.
Spania - meget spennande og har fått inn nye gode spillere, som Morata. Det løyser problemet som de lenge hadde på toppen.
Frankerike også har fått mange nye og gode spillera. Griezmann, Konte, Pogba. Det bringer balanse i laget. Og de spiller hjemme.
Belgia er min "underdog".

Italia er gode, men når ikke helt opp. England er aaalt for overvurdert. Mange av de som er i England ville aldri få startplass på RM/Barca, f.eks. Det vil spillere fra Spania/Tyskland/Frankerike gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat enig i det. Foruten Vincent Company og Thibault.

https://en.wikipedia.org/wiki/Belgium_national_football_team

Company spiller ikke i EM.

[...]

Selv om Kompany er skadet, så har man jo Vertonghen og Alderweireld. De spiller daglig sammen på Spurs, og har hatt en meget solig sesong sammen. Det er nok ikke så veldig mange mer solide stopperpar i EM

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok det Herrera, men det var de to som slapp in 5 mål mot bunnlaget Newcastle i siste serierunde.

Om de vil være gode for Belgia i EM er egentlig et myntkast.

Men ja, Belgia er absolutt et bra lag som har mulighet til å vinne EM.. Jeg har mine tvil og tror ikke de vinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...