ATWindsor Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 https://blog.vellumatlanta.com/2016/05/04/apple-stole-my-music-no-seriously/ For å summere opp, med Apple Music slettes filer på lokal harddisk, og man får tilgang på nett til filer som kan være de samme, men ikke trenger å være det. Og om man ikke har abonnement lenger, så mister man tilgang til alt(?) Ønsker en litt generelle diskusjon rundt denne type ting og hva folk synes. Er i mac-forumet, da det er apples produkt, men tar gjerne imot tips om det passer bedre i en annen del av forumet. AtW 2 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Det her var ganske drøyt... At de sletter den musikken som en har på egen hdd fra før? Hallo? Ka driv døkk me? Nå har det bikka over for dem ser jeg Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 I Norge kunne vi vel ha saksøkt, tror jeg? Ihvertfall for forbrukere, er vel flere lover formulert slik at avtaler ikke kan være urimelige. Hvis avtalen er urimelig, er den ikke juridisk gyldig lengre, såvidt jeg husker ihvertfall. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Hmmm... Jeg har alle mine låter på disken fortsatt. Og jeg har vel minst en backup av dem, skulle noe skje. Jeg har abonnement på Apple Music uten å mistet dem, så det må være en setting et sted...? Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 No, Apple Music is not deleting tracks off your hard drive — unless you tell it to Geir Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 No, Apple Music is not deleting tracks off your hard drive — unless you tell it to Geir Se der ja. Så var den innledende trådens tema bare nok en Internett-kalkun denne også... Lenke til kommentar
Woods Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Denne tråden er vel en godt eksempel på dårlig kildekritikk. Flaut. 4 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 No, Apple Music is not deleting tracks off your hard drive — unless you tell it to Geir Det er folk i kommentarfeltet under som har hatt lignende problemer da. For meg virker det som at tjenesten ikke er så dum, men at en og annen person opplever bugs, som resulterer i at filene deres forsvinner? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Det er folk i kommentarfeltet under som har hatt lignende problemer da. Det er vel strengt tatt en internettlov: Det er over tre milliarder internettbrukere i verden i dag. Det vil alltid være noen som har hatt lignende problemer, og likesinnede finner hverandre... For meg virker det som at tjenesten ikke er så dum, men at en og annen person opplever bugs, som resulterer i at filene deres forsvinner? Jeg skal ikke utelukke at det kan være en bug i iTunes aller iCloud. Men siden tråden vel dreier seg om dette er en akseptabel fremgangsmåte, så forutsetter det at det er villet. Geir Endret 6. mai 2016 av tom waits for alice Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 No, Apple Music is not deleting tracks off your hard drive — unless you tell it to Geir Se der ja. Så var den innledende trådens tema bare nok en Internett-kalkun denne også... Leste du artikkelen? Etter en utredning av diverse problemer folk kan ha med Apple Music, iCloud og iTunes står det følgende: "Is this Apple's fault?Sort of. iCloud Music Library is confusing as all hell, and it's been so since the first days of iTunes Match. That's absolutely Apple's fault." Dette er da skrevet av en tidligere Apple-ansatt som lenge har livnært seg av å skrive for pro-Apple publikasjoner, og som følgelig ikke så lett kan beskyldes for å være en Apple-hater. Du skal ha en Apple-kjepp langt oppe i hekken for å kunne avfeie dette som en Internett-kalkun. Når man er forelsket overser man alle negative sider ved den utkårede, men nå har du vel svevd i forelskelsens rus lenge nok, rogkas? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Når man er forelsket overser man alle negative sider ved den utkårede, men nå har du vel svevd i forelskelsens rus lenge nok, rogkas? Jeg lar meg ikke forelske, eller hate, digitale produkter eller deres produsenter, det får andre ta seg av. Jeg liker når produsenter får til ting som gjør at ting fungerer skikkelig bra, men mer enn det er det nok ikke snakk om. Apple lager ting som fungerer langt bedre for meg enn andre produkter jeg har brukt i over 30 år. Dermed foretrekker jeg Apple. Det er egentlig ikke noe vanskeligere enn det... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Apple lager ting som fungerer langt bedre for meg enn andre produkter jeg har brukt i over 30 år. Dermed foretrekker jeg Apple. Det er egentlig ikke noe vanskeligere enn det... Men det er en vesensforskjell mellom "fungerer best for meg" og "har ingen feil". Det virker som om du har vanskeligheter med å innrømme at det faktisk finnes uheldige mindre heldige sider ved enkelte av Apple's produkter. Såpass vanskelig er det, tydeligvis. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Apple lager ting som fungerer langt bedre for meg enn andre produkter jeg har brukt i over 30 år. Dermed foretrekker jeg Apple. Det er egentlig ikke noe vanskeligere enn det... Men det er en vesensforskjell mellom "fungerer best for meg" og "har ingen feil". Det virker som om du har vanskeligheter med å innrømme at det faktisk finnes uheldige mindre heldige sider ved enkelte av Apple's produkter. Såpass vanskelig er det, tydeligvis. Jeg har da aldri sagt at digitale produktet er feilfrie. Det gjelder produkter fra Apple som for alle andre. Det er store forskjeller på hvordan feil påvirker brukeren, men som sagt, feilfrie produkter eksisterer ikke. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Men nyheter om ikke feilfrie produkter stemples allikevel som internett-kalkuner? Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 No, Apple Music is not deleting tracks off your hard drive — unless you tell it to Geir Se der ja. Så var den innledende trådens tema bare nok en Internett-kalkun denne også... Leste du artikkelen? Etter en utredning av diverse problemer folk kan ha med Apple Music, iCloud og iTunes står det følgende: "Is this Apple's fault?Sort of. iCloud Music Library is confusing as all hell, and it's been so since the first days of iTunes Match. That's absolutely Apple's fault." Dette er da skrevet av en tidligere Apple-ansatt som lenge har livnært seg av å skrive for pro-Apple publikasjoner, og som følgelig ikke så lett kan beskyldes for å være en Apple-hater. Du skal ha en Apple-kjepp langt oppe i hekken for å kunne avfeie dette som en Internett-kalkun. Når man er forelsket overser man alle negative sider ved den utkårede, men nå har du vel svevd i forelskelsens rus lenge nok, rogkas? Nå var vel premisset for trådstarter og den originale artikkelen det ble linket til at iTunes sletter musikk du har lokalt uten at du selv ber om det, når musikken lastes opp til iCloud Music Library. Ikke at programmet er forvirrende. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Men nyheter om ikke feilfrie produkter stemples allikevel som internett-kalkuner? Bare når det viser seg at påstanden om feil viser seg å være feil i seg selv. Da blir det en kalkun. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Det beste er vel å styre unna alt av Apple produkter. Da slipper man denne tvangstrøya Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Det beste er vel å styre unna alt av Apple produkter. Da slipper man denne tvangstrøya Artig... ...men hvis du mener det, er det vel mer kunnskapsløst... Endret 6. mai 2016 av rogkas Lenke til kommentar
quantum Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Det beste er vel å styre unna alt av Apple produkter. Da slipper man denne tvangstrøya Du kommer langt om du bare styrer unna noen av dem Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Det beste er vel å styre unna alt av Apple produkter. Da slipper man denne tvangstrøya Du kommer langt om du bare styrer unna noen av dem En gammel forumbestefar kunne satt noen kroner på hvordan denne tråden ville utviklet seg, men jeg tror ingen bookmakere ville gi det akseptable odds... Geir 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå