danfredr Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 hei. Jeg driver på å leker meg lit med timeren og så tengte jeg at jeg kunne lage en animasjon i vb men så får jeg ikke det til: Private Sub Command1_Click() Image1.Picture = "D:\end.bmp" End Sub Bilder vises ikke :grine: !!! Det kommer kun runtime error !!!! er det noen som kan rette på koden ? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Først må du legge inn en bilde-boks. Derreter går du på instillingene til den og velger hvilken bilde som skal være der og om den skal synes eller være usynelig. Så setter du inn denne koden: Private Sub Command1_Click() Image1.Visible = False/True End Sub False=usynelig True=synelig Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Jeg har gjørt dette før.... Helekoden: Module1: Public Declare Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal dwMilliseconds As Long) Form1: Private Sub command1_Click() image1.picture = "c:\1.bmp" Sleep 50 DoEvents image1.picture = "c:\2.bmp" Sleep 50 DoEvents image1.picture = "c:\3.bmp" Sleep 50 DoEvents image1.picture = "c:\4.bmp" Sleep 50 DoEvents end sub Det er denne koden som er feil: image1.picture = "c:\4.bmp" Det er 2 måter å gjøre det på (Kansje flere) den ene er å gå på properties og velge bilde eller skrive en kode med link til Filen\Bildet Endret 22. november 2003 av danfredr Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Set Image1.Picture = LoadPicture("blablabla.jpg") Burde funke.. Edit: Så ikke svar i andre thread'n Endret 26. november 2003 av LarsM Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 tusen takk. denne virket Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Kan man bruke sleep og doevents med alle komandoer etter? hvor lenger er 50? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Sleep 50 tilsvarer 50 millisekund, eller 0,05 sekund. Du kan ikke sette sleep og doevents før alle kommandoene for at koden skal fungere som den gjør nå, men du kunne ha omformulert koden til dette: Private Sub command1_Click() Dim Tell& For Tell = 1 To 3 Image1.Picture = LoadPicture("C:\" & Tell & ".jpg") Sleep 50 DoEvents Next End Sub Det sparer en del arbeid, spesielt hvis det er en lang animasjon du skal vise. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 CODE Private Sub command1_Click() Dim Tell& For Tell = 1 To 3 Image1.Picture = LoadPicture("C:\" & Tell & ".jpg") Sleep 50 DoEvents Next End Sub legger bare til: forutsetter at bildene heter 1.jpg, 2.jpg, 3.jpg (evt. osv.) ..men i så fall er aadnk's ide helt kurrant.. Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 OK, Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå