SineTwo Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hei, Begynner å bli mektig lei av en spesiell bluescreen jeg får på et system som ellers er satt opp perfekt. Det kommer ofte en bluescreen med: IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL da jeg bruker hd'ene for fullt (dvs kopierer over LAN, bruker bittorrent til å lagre en svær fil på HD'en, extracter en svær rarfil eller hva). Jeg har skrudd av automatisk reset ved failure i windows xp, så ellers tror jeg nok winXP hadde reboota istedet bluescreenen - men nå er det vel BSoDen som tar over Er det noen som vet hvorfor? Virker som om det er noe fucka med ide kanalene mine, for dvd brenneren min (NEC ND1300a) hopper opp og ned i buffer som ei ****** på en rik mann. Nå begynner jeg å bli så j'ævlig lei av denne BSoDen at det ikke er tale om. Jeg har forresten en shuttle SS51G (med SiS chipset) og 512 corshair 3200 ram, p4 2.53ghz og en gf4 ti4200. Tror dere det kan være rammen? Jeg er helt oppgitt, har og søkt på forumet etter den bluescreenen, men viser seg at det kan være en million ting, bør jeg kanskje vurdere å skaffe en ny shuttle med intel chipset og bli kvitt denne? Virker som akkuratt den kombinasjonen av hw jeg har er rar... (By the way, BSoDene poppa ikke opp før. De kom etter ca 6mnd-1år med shuttelen?) På forhånd takk SineTwo Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har du overklokket? Er hardisken varm? Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 For meg høres det ut som en driverfeil. Prøv å oppgradere chipset-driverne eller noe sånt. I allefall få oppgradert driveren til PATA/SATA kontrolleren eller hva du nå har. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 For meg høres det ut som en driverfeil. Prøv å oppgradere chipset-driverne eller noe sånt. I allefall få oppgradert driveren til PATA/SATA kontrolleren eller hva du nå har. Det er driverfeil, eller dårlige drivere. Men han må ta med resten av feilmeldingen feks STOP: 0x000000D1. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Ok, jeg skal forårsake blåskjermen og ta bilde av det (Kan ikke akkuratt nå, men senere på dagen ) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Aller først tenker jeg på OC, dårlig PSU og korrupte drivere ved den meldingen der... Men som du sier så kan det være mange andre ting også. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hei du! Slikt skjedde med meg da jeg installerte ny disk da jeg kjørte XP. Jeg fant rett og slett ikke ut hva som var galt, så jeg foramterte... jeg har btw nesten samme maskin som deg, bare Shuttle SB51G... Lenke til kommentar
Dator Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hei Denne erroren kommer ofte, men det er ikke så mange forskjellige grunner 1. Det er en defekt minnebrikke. 2. Det er inkompabilitet i systemet. 3. Der er problem med en driver. 4. Windows er den skyldige...(Prøv og slå av virituelt minne, restart og skru det på igjen før deretter og restarte igjen.) Akkuratt i dette tilfellet ville jeg først sjekket minnet, har vært borti MANGE lignende saker og her erfart at hvis erroren kommer under overføring av store filer er det fordi minnet blir brukt for og mellomlagere info... Det kan søfølgelig være et annet prblem, men håper dette hjelper alikevel. :-) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Ja det kan være deffekt minne brikke, for å finne ut om det er minne så bruker du mem86 ver 3.0. Har nettopp byttet to brikker med over 93 feil i. Windows er skjelden den skyldige? Men er viktig å kjøre winupdate av og til. I de tilfellene eg har hatt stop meldinger så har det vert driver problemer, blant annet tcpip.sys/nv4_disp.dll/ndis.sys. Men fikk mest Stop: 0x000000D1. Men siden eg fikk nye rambrikker har eg ikke hatt noen stop meldinger enda, hehe. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Det er ohså en bug i firmwaren til enkelte WD disker opp til 120 GB som forårsaker samme feilen. Har du en WD disk, last ned en fiks fra de. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Ok, har nå tatt bilde (og har ikke diskett stasjon, så memtest blir vanseklig ) Enjoy, hvis noen har noen bra løsninger (Mr Lura, reply!! ) så kom gjerne med dem: Thanks, hilsen en veldig oppgitt SS51G bruker Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Dette er en feil forårsaket av driveren til lydkortet ditt (som jeg tipper er et integrert). Har du prøvd å starte i Safe Mode? Avinstaller driveren til lydkortet og prøv en annen driver. Eller disable den i BIOS. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 http://www.memtest86.com/memtest86-3.0.iso.zip brenn ut memtest på en cd og start opp med den, la den surre en god stund, helst over nattten Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Ah thanks, skal først prøve å disable lydkortet i bios, så prøve å forårsake BSoD igjen... Hvis det oppstår skal jeg prøve memtest greia over hele natta Takk for tipsa, kom gjerne med flere om dere har noen Thanks SineTwo Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Dette er en feil forårsaket av driveren til lydkortet ditt (som jeg tipper er et integrert). Har du prøvd å starte i Safe Mode? Avinstaller driveren til lydkortet og prøv en annen driver. Eller disable den i BIOS. Vet du hva XcomIII? Jeg elsker deg Hehe, takk, det ser ut til å ha funka den første extraction testen min (den som ALLTID forårsaket bluescreen). Nå skal jeg prøve å uninstallere driverene, enable AC97 onboard sound igjen og instlalere de GAMLE driverene (for jeg husker når jeg først hadde shuttle hadde jeg ikke problemer, trolig nye drivere som skaper problemer). Tusen takk igjen, dette har plaga meg i år og dag. Takk og til alle andre som la igjen svar, skal også teste minnet selvfølgelig når jeg har tid... Hilsen en veldig glad shuttle bruker (som nå vet hva problemet hans er) Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Rart at driverne til lydkortet skulle fucke opp da. Men dette viser nok en gang hvor viktig det er med relevant informasjon for å få skaffet en diagnose og en kur Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hehe, bare du ligger unna rumpen min er det greit Og til alle andre, STOP ERROR: IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL betyr i de aller fleste tilfeller problemer med drivere og allokasjon av ressurser til enheter (IRQ, DMA, I/O osv). Står det i tillegg navn på en fil, f.eks *.dll, *.sys; *vxd (for w9x), så er det garantert at det er den som forårsaker problemet. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Ah! Digg, rollback på drivere (måtte gjøre det manuelt, for windows xp suger på sånne små ting ) funka som bare det... må skal jeg dra et par tester til... IKKE BRUK DE NYE AC97 DRIVERENE MED SHUTTLE SS51G!!! Thanks again people, Once again, i'm free, of BSoD! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå