Gå til innhold

Misteltegn på flyttefot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Rolf.

Et interessant bilde, og et flott eksempel på godt naturvern !

Jeg vet at det i USA har vært vanlig å flytte trær for å bevare dem på et annet og mer egnet sted, men jeg tror at det her i landet har vært mer vanlig å hogge trær som "står i veien" for vei- eller annen utbygging.

Misteltein er en plante som lever som parasitt på trær, - bl. a, lind, lønn og rogn.

På den norske rødlisten står den oppført som "livskraftig", og er for øvrig fredet.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hei, Rolf.

Et interessant bilde, og et flott eksempel på godt naturvern !

Jeg vet at det i USA har vært vanlig å flytte trær for å bevare dem på et annet og mer egnet sted, men jeg tror at det her i landet har vært mer vanlig å hogge trær som "står i veien" for vei- eller annen utbygging.

Misteltein er en plante som lever som parasitt på trær, - bl. a, lind, lønn og rogn.

På den norske rødlisten står den oppført som "livskraftig", og er for øvrig fredet.

M v h

Albert.

Hei Albert

Mange takk for din hyggelige og utfyllende tilbakemelding !

Mvh. Rolf

Lenke til kommentar

Ja., det er jo slik de gjør det med impoterte svære palmer på Kanariøyene - ikke alltid med vellykket resultat. Får håpe det går bedre her.

Trodde først det var et arkitekturbilde, men altså naturen i forssetet her selv om arkitekturen også følger godt opp.

Roar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...