Rolf Kristensen Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Misteltegn på flyttefot Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Hei Rolf. Et fint, intressant bilde, på " flyttefot " M v h Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Hei, Rolf. Et interessant bilde, og et flott eksempel på godt naturvern ! Jeg vet at det i USA har vært vanlig å flytte trær for å bevare dem på et annet og mer egnet sted, men jeg tror at det her i landet har vært mer vanlig å hogge trær som "står i veien" for vei- eller annen utbygging. Misteltein er en plante som lever som parasitt på trær, - bl. a, lind, lønn og rogn. På den norske rødlisten står den oppført som "livskraftig", og er for øvrig fredet. M v h Albert. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 5. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2016 Hei Rolf. Et fint, intressant bilde, på " flyttefot " M v h Leif Hei Leif Mange takk for den hyggelige kommentaren ! Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 5. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2016 Hei, Rolf. Et interessant bilde, og et flott eksempel på godt naturvern ! Jeg vet at det i USA har vært vanlig å flytte trær for å bevare dem på et annet og mer egnet sted, men jeg tror at det her i landet har vært mer vanlig å hogge trær som "står i veien" for vei- eller annen utbygging. Misteltein er en plante som lever som parasitt på trær, - bl. a, lind, lønn og rogn. På den norske rødlisten står den oppført som "livskraftig", og er for øvrig fredet. M v h Albert. Hei Albert Mange takk for din hyggelige og utfyllende tilbakemelding ! Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Ja., det er jo slik de gjør det med impoterte svære palmer på Kanariøyene - ikke alltid med vellykket resultat. Får håpe det går bedre her. Trodde først det var et arkitekturbilde, men altså naturen i forssetet her selv om arkitekturen også følger godt opp. Roar. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Glad jeg slipper slike strabasiøse for flytninger, men det går tydeligvis an, det som så mye annet. Godt sett og dokumentert. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 7. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2016 Mange takk Roar og Ragnar for de hyggelige kommentarene ! Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg