Kaptein Snus Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Hei, Jeg har tenkt å bygge meg en enkel hjørnesofa som jeg kan ha på verandaen i tre. Dette blir mitt første byggeprosjekt og jeg er helt grønn når det kommer til materiale. Sofaen skal stå ute hele året og vil bli dekket med en presenning på vinteren. Verandaen har et tak som dekker hele så det kommer minimalt med regn inn. - Har tittet litt på byggeprosjekter på nettet og der snakker de alltid om 2"x4", hva vil dette tilsvare i norske materialer? - Burde jeg gå for ferdig impregnerte materialer eller gjøre dette selv i etterkant? - Andre ting man burde tenke på når det gjelder materiale? Om dere har link til spesifikke materialer på f.eks byggmax eller lignende hadde det vært supert! Legger ved et lite bilde av hvordan jeg foreløpig ser for meg at ramma skal se ut. Det vil være 2 rammer som jeg skal bolte sammen slik at det vil være mulig å skille disse om jeg ønsker å flytte den. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 2" x 4" er tommer,og i mm så tilsvarer det 48x98mm skal du ha impregnert,så må du kjøpe det,du får ikke imregnert det selv,ellers så må det males lerk kan også vurderes,da den ikke trenger og males,dyrere,men penere Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Såvidt jeg vet er pallesofa det mest populære. Og det absolutt enkleste/billigste. Det er bare å tråle Facebook/Finn etter paller som gist bort i ditt nærområde. Endret 6. mai 2016 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå