aklla Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 (endret) Jeg driver og bytter bank for tiden, og har dermed en del store overføringer. F.eks gikk for en ukes tid siden nærmere en mill fra DNB til Nordea pga. lån, litt senere en god del av sparekontoen og tenkte jeg skulle tømme resten ettersom jeg fikk kort og overførte siste delen av sparekontoen inn på min brukskonto på DNB. Dette ble gjort på mandag, pengene er ikke trukket fra Nordea enda, det skulle de blitt på tirsdag, men ingenting skjer. Så skulle jeg overføre penger fra DNB til en annen konto igjen, dette gjorde jeg i går, den overføringen har blitt slettet. Kan kontoer bli låst for overføringer ved slike merkelige overførsler uten å undersøke hva som skjer først? Endret 5. mai 2016 av aklla Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Tviler på at dem kan låse kontoer når både fra og til kontoene er dine, og i ditt navn. Ring banken og spørr dem om begrunnelse for at transaksjoner blir slettet. Er jo kun banken som kan gi en forklaring på dette, alt annet blir gjetning. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2016 Det er fra og til mine kontoer ja, men problemet gjelder tilsynelatende både DNB og Nordea. Får ta kontakt med en av de å høre i morgen tror jeg. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 De har beløpsgrenser for hvor mye du kan overføre. Det står mer om det på hjemmesiden. Logg inn i nettbanken og velg Innstillinger og Endre beløpsgrense i hovedmenyen. Du kan selv endre beløpsgrensen opp til 1 000 000 kroner. Har du behov for en høyere beløpsgrense, kan du sende oss en melding fra postkassen i nettbanken. Du kan også starte en chat når du er innlogget eller ringe oss på 04800.Til informasjon: alle elektroniske betalinger via nettbank, mobilbank, telegiro og SMS har av sikkerhetsmessige årsaker en beløpsgrense. Denne beløpsgrensen gjelder for alle betalinger i en kalendermåned. Grensen gjelder deg som kunde, uavhengig av antall kontoer du disponerer i nettbanken din.https://www.dnb.no/privat/kundeservice/betaling.html 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2016 Jeg har jo ikke overført noe denne måneden, det ble gjort forrige måned ut fra DNB og inn på mitt lån hos Nordea, det ble gjort forrige måned. Men det kan forklare hvorfor det ble stoppet hos Nordea, de har sikkert en grense de også. Uansett burde jo ikke overføringen fra DNB bli slettet uten videre, men stå med en kommentar/advarsel. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Sist jeg byttet bank, fylte jeg bare ut noen skjemaer så var det bankene selv seg i mellom som ordnet med alt av pengeoverføringer fra gamle til nye kontoer. Så gikk de utenom alt av beløpsgrenser og dilldall, og jeg slapp å gjøre et skapt grann. Kanskje dine banker har tilsvarende tjeneste? 1 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Det kan tenkes at de operer med "siste måned" og ikke en kalendermåned. Jeg er enig i at du burde fått en beskjed om årsak til at ting du ber om ikke blir utført, men jeg har selv opplevd bankens egenrådighet på denne måten tidligere uten å få noe beskjed. Jeg overførte mer enn beløpsgrensa på BSU. Da kom bare det overskytende i retur så jeg blir ikke overrasket om tilsvarende skjer deg. En telefon til banken løser nok hele floken ;-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå